Bukefalos 28 år!

"Årets julkalender propagerar för sex och alkohol"

Nu handlar ju denna tråd inte om Kakan utan om julkalendern så vi kanske ska stoppa diskussionen om just Kakan men jag kan sammanfatta det som så att Kakan står för allt det som jag föraktar.

* Hon är vänsterextremist alt. sympatiserar med vänsterextremister.
* Hon uppmanar till våld mot poliser, män (män borde bl.a systematiskt kastreras enligt henne - åtminstone de vita männen som bara våldtar), oliktänkande.
* Hon är AFA-sympatisör.
* Hon är en "ultraradikal feminist" (hennes egna ord) d.v.s en sådan som förstör för de "riktiga feministerna" som vill få till jämställdhet melon könen. Tycker man t ex att män bör kastreras så ja....
* Hon uppmanar till våld mot barn, speciellt pojkar...

Hon är således ingen som jag tycker att mina barn bör ha som förebild.
Hmm det där låter inte särskilt trevligt.....alls.

Det borde vara olagligt att uppmana till våld oavsett om det riktas mot män eller kvinnor

Varför får ultraradikala feminister göra såna uttalanden oemotsagda, är det ingen som våga käfta emot?
 
Jo, jag såg ett inlägg på Facebook igår (var annars?) där en så kallad "Facebookvän" länkade till följande klipp från årets julkalender i SVT (som jag för övrigt är extremt pepp på; jag är ett STORT Historieätarna-fan):


Hon (och många med henne har jag sedemera sett på SVT Barnkanalens Facebooksida) var extremt upprörd över att det "propagerades" (hennes uttryck) för sex och alkohol i julkalender. Hennes barn skulle minsann inte få se detta hemska utan istället få titta på Sunes jul, som jag i min tur inte skulle visa för mina barn då jag finner den extremt könsstereotyp. VAD skulle Sunes kompisar säga om de visste att han och Sofie - som han såklart är käääär i - lekte med hennes dockor?!?!? Så OERHÖRT pinsamt!!!

Nu blev jag lite nyfiken på hur resten av världen - dvs medlemmarna på Bukefalos - ser på det här. Propagerar klippet ovan för sex och alkohol? Är det hemskt att en julkalender förklarar sex för barn? Och ffa, är det hemskare än att visa en julkalender som är extremt könsstereotyp?
Klippet du visar är ju bara för mycket
Det kallas vuxenskönt... Varför ska barn veta något om det m dom inte ens har frågat?
Om barnen frågar så berättar en om Hr barn blir till
 
Du måste blandat ihop mig med någon helt annan. Har aldrig jobbat inom polisen, inte i någon form.
Du menar alltså att det inte är ok att tycka att någon som föraktar polisen inte heller borde vilja ha deras hjälp?
När jag var 15 och körde trimmad moppe, då gillade jag inte polisen. Inte heller när jag året efter skaffade min första bil.
Hade en jäkla tur. Klarade mig tills jag tog körkort. Men aversionen fortsatte under studietiden, då man körde om kring med livsfarliga skrotbilar.
Numera har jag ett friskt förhållande till polisen, har nog bara skällt ut en polis vid ett enda tillfälle.
Befogat.
De gör ett jäkla bra jobb och får ta en massa skit.
Heder åt dessa killar o tjejer !!!:bow:
 
Ska man vänta tills barnen börjar fråga så kommer de att börja fråga varandra. Bättre att ge enkel information på ett odramatiskt sätt.
När barn frågar var bebisar kommer ifrån. Så svara en "Från mammas mage....

Ett barn som frågar, behöver inte ha hela sexakten, förlossningen kastad rakt i ansiktet.

Jag känner en tjej, som har en liten kille.
Han frågade mamma var bebisar kommer ifrån
Mamma berättade hela händesleförloppet....
Pojken stod med uppspärrade ögon, sa "Du skämtar!!! "
Efter det kom inga fler frågor....

Tillägger att en annan mamma sa att hennes son sa...
WOW ! Då har du och pappa gjort det 4 ggr :)
 
När barn frågar var bebisar kommer ifrån. Så svara en "Från mammas mage....

Ett barn som frågar, behöver inte ha hela sexakten, förlossningen kastad rakt i ansiktet.

Jag känner en tjej, som har en liten kille.
Han frågade mamma var bebisar kommer ifrån
Mamma berättade hela händesleförloppet....
Pojken stod med uppspärrade ögon, sa "Du skämtar!!! "
Efter det kom inga fler frågor....

Tillägger att en annan mamma sa att hennes son sa...
WOW ! Då har du och pappa gjort det 4 ggr :)

Fast "kastad rakt i ansiktet" är väl lite överdrivet att säga. Hur barn blir till är ju knappast något äckligt, skamligt eller kriminellt. Eller hur?
 
När barn frågar var bebisar kommer ifrån. Så svara en "Från mammas mage....

Ett barn som frågar, behöver inte ha hela sexakten, förlossningen kastad rakt i ansiktet.

Jag känner en tjej, som har en liten kille.
Han frågade mamma var bebisar kommer ifrån
Mamma berättade hela händesleförloppet....
Pojken stod med uppspärrade ögon, sa "Du skämtar!!! "
Efter det kom inga fler frågor....

Tillägger att en annan mamma sa att hennes son sa...
WOW ! Då har du och pappa gjort det 4 ggr :)

Jaså det gör en? :meh:

Har du förklarat det så?
 
Fast "kastad rakt i ansiktet" är väl lite överdrivet att säga. Hur barn blir till är ju knappast något äckligt, skamligt eller kriminellt. Eller hur?
Sant!

Sexakten tillhör vuxenvärlden.

För ett barn, kan sex framstå som något väldigt konstigt och genant.
Det syns även i klippet att barn bli generade. Varför blir dom generade?

Tillägger. Det finns ett talesätt
Barn gör som du gör, inte som du säger

Varför ska barn ha info om sex?
 
Jaså det gör en? :meh:

Har du förklarat det så?
Det var alltid lika roligt när bekantas barn från storstan var på besök när man var runt 7 till 10 år.
På landet kände man till livets mysterier tidigt. Kaninerna demonstrerade allt redan första sommaren vi hade dem + allt vad som hände ute i hagarna.
Naturligtvis bredde man på då man berättade hur det fungerade. Vilket ofta ledde till en rusning bort till bersån där de vuxna satt och drack kaffe.
-Mamma mamma * säger att......
 
Sant!

Sexakten tillhör vuxenvärlden.

För ett barn, kan sex framstå som något väldigt konstigt och genant.
Det syns även i klippet att barn bli generade. Varför blir dom generade?

Tillägger. Det finns ett talesätt
Barn gör som du gör, inte som du säger

Varför ska barn ha info om sex?
För att det är hyschpysch.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp