Bukefalos 28 år!

"Årets julkalender propagerar för sex och alkohol"

Tilläggas kan att jag berättade om hur barn blir till genom:

Samlag
Adoption
Ivf
Äggdonation
Stork-kliniker

Samt diverse andra konstellationer, när BARNET var fyra. Hellre jag än en flåsig kille med svettiga handflator. Enda reaktionen var : På riktigt? Vad äckligt- om heterosamlag. Ibland rättar hen kompisar med felaktig uppfattning också.
Jag blir inte ett dugg upprörd. Det ligger inte i min natur.
 
Alla ni som hatar på Kakan. Jag ser det överallt på min FB till exempel. Ingen kan bara formulera sig hyfsat utan det är kossor och fittor och fan och hans faster överallt.

Jag skulle nog inte kalla henne för det andra och övervägde att inte säga kossa heller för det är ju inte så snällt, det håller jag med om, men jo, så starka känslor väcker hennes åsikter dessvärre hos mig.
 
Verkligen inte. Är ganska långt ifrån polis yrkesmässigt



Fast nu har du ju gjort en egen tolkning. Jag har inte sagt att polisen inte ska hjälpa henne, de hjälper ju alla - oavsett vad dessa eventuellt tycker om dem - utan att hon, om hon nu tycker att poliser är så fruktansvärt hemska människor, inte heller bör vilja ha deras hjälp. För varför är de helt plötsligt bra att ha när mn själv behöver dem?

Ungefär som folk här brukar tycka att t ex SD:are inte bör vilja äta kebab eller pizza eller åka utomlands.

Nej, jag har inte sagt att jag tror du är polis, utan att du jobbat civilanställd hos polisen i någon form. Har jag fel i det så är ju det bra i alla fall!

Jag har gjort flera tolkningar, alltifrån "hon får skylla sig själv" till det du skriver. Jag landar fortfarande på samma sak, det är inte en OK sak att säga och det ger en väldigt otrevlig bild av polisen.
 
Poängen verkar ha passerat obemärkt. Det är du som sitter och skriver till folk att "du får gärna tycka så om mig".

ja, jag bryr mig liksom inte särskilt mycket om att ni tycker att jag kar kassa åsikter. Men att ni ger er på mig som person när ni själv tycker att jag gör fel som ger mig på en pesron, en offentlig sådan, hur ska jag bemöta det tycker ni?

Två fel gör väl inte ett rätt?
 
Kakans fel igen alltså.

Haha, nej? Snarare att jag erkänner att jag har en brist som låter en för mig helt okänd person väcka sådana starka känslor hos mig. Egentligen borde jag ju bara skaka på huvudet och "vända blad" och inse att vissa människor tycker man helt enkelt bara inte om.
 
Jag tänkte mest att det ju inte var det diskussionen handlade om och kanske inte var så intressant men varsågod, du får gärna spinna vidare om du vill.

Där kom det, avpixlat. Håller man inte med ultravänstern så är man förmodligen nazist eller något liknande. Är det så ni tycker?
Jag har faktiskt aldrig varit inne på den sajten så jag kan inte veta, infon kommer från twitter och hennes egen blogg.
Så du tog en skärmdump av Malexandertweeten och har haft den i dina gömmor sedan dess? Hur kom det sig då att du inte skärmdumpade hennes ursäkt också, då för tre år sedan?
 
Haha, nej? Snarare att jag erkänner att jag har en brist som låter en för mig helt okänd person väcka sådana starka känslor hos mig. Egentligen borde jag ju bara skaka på huvudet och "vända blad" och inse att vissa människor tycker man helt enkelt bara inte om.
Ja, det låter väl som en bra strategi.
 
Nej, skillnaden är nog att Kringlan inte är vad sd-svansen m fl kallar vänsterextremist (dvs alla som någon gång uttryckt sympatier för tex eu-migranter och flyktingar, jfr Malena Ernman).

Jag har ingen aning om vem kringlan är men tycker det är ganska otrevligt att ni sätter epitetet "sd-svans" på alla som har problem med uttalanden a la kakan.
 
ja, jag bryr mig liksom inte särskilt mycket om att ni tycker att jag kar kassa åsikter. Men att ni ger er på mig som person när ni själv tycker att jag gör fel som ger mig på en pesron, en offentlig sådan, hur ska jag bemöta det tycker ni?

Två fel gör väl inte ett rätt?
Ser du inte skillnaden mellan argumentation och att kalla någon vedervärdig människa och pinsam kossa?
 
Så du tog en skärmdump av Malexandertweeten och har haft den i dina gömmor sedan dess? Hur kom det sig då att du inte skärmdumpade hennes ursäkt också, då för tre år sedan?

eh nej? Jag bildgooglade "kakan twitter" och kopierade in första bilden jag hittade. Anledningen? diskurs visste inte vad det var kakan hade twittrat om.
 
Nej, jag har inte sagt att jag tror du är polis, utan att du jobbat civilanställd hos polisen i någon form. Har jag fel i det så är ju det bra i alla fall!

Jag har gjort flera tolkningar, alltifrån "hon får skylla sig själv" till det du skriver. Jag landar fortfarande på samma sak, det är inte en OK sak att säga och det ger en väldigt otrevlig bild av polisen.

Du måste blandat ihop mig med någon helt annan. Har aldrig jobbat inom polisen, inte i någon form.
Du menar alltså att det inte är ok att tycka att någon som föraktar polisen inte heller borde vilja ha deras hjälp?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp