Årgång 2011 - Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Själv var jag på första uteritten på Allis idag!
Fick sällskap av en kompis o hennes äldre häst och först ska jag vara ärlig och säga att jag va osäker och inte såg framemot det riktigt för ja trodde hon skulle krångla.
Det börja med att stallägaren körde runt i full fart med traktorn när ja skulle sitta upp, 3 föl kom lösa (de blev rädda för traktorn) o kom i full galopp bakom oss när ja just satt upp.
Jag hoppade av innan ja åkte av sen hoppade jag upp igen.
Först ville hon inte lämna stallplanen och slog mot skänkeln (skänklar jag för hårt sparkar hon bakut :D )
Sen var det som allt släppte när vi kom från gårdsplanen o hon gick jättefint bredvid kompisens häst :love:
Vi va ute en 30min iaf bara i skritt men runt ett stort fält där jag trodde hon skulle tagga till men hon va så duktig!
Hon är riktigt go bara lite osäker så nu kommer vi försöka rida ut en gång varje helg med sällskap så är planen att vi ska rida själva när det är varmare :)
 
KL:
Calles dagsform :)

10945015_10206240130148602_7672511610597320745_n.jpg

10906306_10206240131188628_8780018724658198035_n.jpg


En kompis till mig som rider. Calle skötte sig, men tyckte att det där med att jobba i snön var aningens överreklamerat. ;)
 


Lugn och fin i stallet idag. Nästan lätt att tränsa också :p

Lugn på lina, busade en gång, galopperade ganska mycket självmant men det var lugnt och balanserat.

Klättrade upp och sen skrittade vi från ängen bort till vägen och tillbaka. Slappnade av fint efter halva vägen ungefär.

Hoppas på samma sinnesstämning på tisdag :)
 
Min trodde nog jag var tokig idag. Mockade med honom i boxen :p Inte det lättaste med den stora klunsen i mitten.
Jobbade på så gott det gick och knuffade runt på honom medan han försökte äta hö. Så kan det gå när matte är sen ute och det är full fart överallt i stallet så man inte har någon ledig plats att parkera hans platta arsle på :D
 
.. För ett år sedan såg det ut så här...
Min trodde nog jag var tokig idag. Mockade med honom i boxen :p Inte det lättaste med den stora klunsen i mitten.
Jobbade på så gott det gick och knuffade runt på honom medan han försökte äta hö. Så kan det gå när matte är sen ute och det är full fart överallt i stallet så man inte har någon ledig plats att parkera hans platta arsle på :D
Hahahaha, platta arsle!!
 
@Quimero
Han är jättefin! Ser så vuxen ut när han är klippt å allt. :) Men det verkar som om du försökte lägga ut en bild från för ett år sen? Den ser iaf inte jag isf. :p
 
Ridit i snö för första gången med Leon. Ca 15 cm snö, det var ju lite jobbigt.
Gick super bra!
Från att vid intaget vara riktigt odräglig idag, tugga på allt och gick runt och kosparka i boxen när ingen var där, till en riktigt trevlig ridtur, vänder fort!
 
Åh vad jag är avis på er som kan rida! Ser riktigt härligt ut i snön :love:
Vi hade hovis ute igår och verkade, funderade lite på skor men kom fram till att det är säkrare att sätta dojjor på när det inte behövs några broddar. Han har ju ingen superkoll på benen och hade nog satt brodden i sig själv direkt :meh:. Får bli långledigt som planerat iallafall.

10946474_394375047406902_1391342708_n.jpg

Tror att han tycker att det är helt OK ändå, ser ju inte sådär supermotiverad ut :D:p
 
@Quimero Vilken skillnad!

Nangijala passar på att byta ut mjölktänder i vilan. Just nu har hon dubbla par tänder på två ställen i överkäken. Matte vore tacksam om hon tappar dem utan bekymmer som de flesta andra hästar denna gången. Det var inte så kul förra våren när två lösa mjölktänder kostade 3000kr :devil:
 
Fick telefonsamtalet man bara längtar efter att få höra: din häst har sparkat mig i ryggen, du måste köra mig till doktorn.

Så nu är mamma på lasarett eftersom hon med största sannolikhet har träffat njuren -igen- och lär väl få ta det lugnt ett bra tag. Det bästa man kan säga är att Nangijala iallafall inte gjorde det av mening...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 734
Senast: Joro253
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: astronaut
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 547
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 388

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp