Att bryta med sin bästa vän.

Jag har vid två tillfällen gjort slut med riktigt nära vänner. Ibland kommer man varann så nära att det liksom inte längre finns något imellan.

Och det är en otrevlig sak att "göra slut" men så är det alltid och hellre det än att man ska låta det glida ut i sanden. Då får de chansen att fråga och säga vad de känner och vad de tänket och avslutet blir mer ärligt så att säga. Sen kanske de inte håller med, de försvarar sig, kanske kastar skit tillbaka men det får man ta. Jag ångrar inget av uppbrotten, det är nått av de bästa sakerna jag gjort för mitt egna måendes skull.

Så känner du som du gör, gör slut. Förklara hur du känner, kanske i ett brev eller kanske bara rätt upp och ner. Det viktiga tycker jag är att man gör det, man har trots allt haft jäkligt roligt ihop och delat många minnen så varför inte behandla personen med respekt och vara ärlig till det sista. Då slipper man att personen hör av sig och undrar varför man slutat höra av sig, det dåliga samvetet helt enkelt.
 
Varför måste man försvara sig? Kan man int bara acceptera att den andra inte vill umgås så mycket? Varför behövs det förklaras och förlåtas och allt möjligt. Låter så himla dramatiskt.

Precis!

Det har aldrig ens fallit mig in att man kan "gora slut" med en van. :angel: Jag har daremot ett flertal vanner dar vanskapen runnit ut it sanden. Vi ar fortfarande vanner ... men ses mycket sallan och har inte mycket gemensamt langre.
 

Liknande trådar

Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
381
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 046
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 911
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 003
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp