Att gå in för att sabba

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Att gå in för att sabba

Alltså borde hennes avstägning bara var en vecka, för då kommer hon hem igen! :angel: ;)
Hm, fast jag tycker gott att den nya reglen borde skrivas in så att alla vet om det, och passar sig för att avslöja att de sak resa bort så de slipper bli avstängda! :idea:
 
Sv: Att gå in för att sabba

Jag tycker det här börjar bli löjligt.

Jag har sett ren trakassering och mobbning i trådar utan att någon blivit avstängd. Plötsligt stängs personer av till höger och vänster??
 
Sv: Att gå in för att sabba

Kanske har det att göra med hur många "anmälningar" det kommer in om en speciell användare i en speciell tråd ??? Om det upprepas, gång efter annan,så blir man nog avtängd till slut..
Vi andra styr nog lite också, genom att när vi använder
report.gif
så gör vi ju moderatorerna uppmärksammade på personer som vi tycker uppträder på ett mindre trevligt sätt mot övriga användare här på forumen...
 
Senast ändrad:
Sv: Att gå in för att sabba

Precis så är det.
Jag börjar bli väldigt less på användare som skriver på forumet att det finns andra som minsann borde stängts av. Farmförallt om det är så att de inte har hört av sig till mig om det och specifikt pekat på vilken användare och vilka övertramp.
Alla som har stängts av har gjort skäl för att stängas av. Det är inget som görs hur som helst.
Nästan alla som stängts av det senaste året är sådana som tidigare stängts av och som efter olika lång tid av hyffsat beteende återfallit i sitt gamla.
 
Sv: Att gå in för att sabba

Men du Gunnar. Måste få ställa en fråga här.

Ser i tråden att du stängt av Snuffsan. Att hon varit på tapeten tidigare förstår jag, men är det vad hon skrivit här, som utlöst detta? Hon har ju uppenbarligen varit godkänd att delta hela tiden i denna tråd...

Jag undrar, eftersom jag inte kan se något i hennes inlägg, annat än en vilja att logiskt och resonemangsmässigt komma tillrätta med, vad hon uppger vara orätt koppling till andra nick. (Tyvärr kan jag inte komma in på den tråd som hänvisas till). Inga otrevliga inlägg eller påhopp, utan frågor och förslag på hur man ska bringa reda i denna hennes situation.

OBS att jag håller mig uteslutande till denna tråd, när jag tycker, att hon inte förtjänat avstängningen. Hur det är i andra trådar mm, har jag ingen kunskap om.

LIA
 
Sv: Att gå in för att sabba

Förmodligen är det väl andra användare som använt
report.gif
-knappen och dessutom bifogat bra anledningar, som bidragit till att hon blivit bannad......
 
Sv: Att gå in för att sabba

Det är väl så att många tveksamma inlägg har raderats? Eller hela trådar?
 
Sv: Att gå in för att sabba

Det vet jag inte..Jag tycker bara att det verkar logiskt att en användare blir bannad om det kommer in många rapporter till moderatorerna, från andra användare och speciellt om dessa följs av en bra och giltig motivering till varför man anser att användaren beter sig illa....
 
Sv: Att gå in för att sabba

Nu är ju inte jag Gunnar men jag kan ju iaf svara på en del av din frågeställning.

Banningen beror mycket sällan enbart på vad skrivits i en tråd utan det är vad personen i fråga har skrivit öht. Det gäller även vad som skrivits i borttagna inlägg/trådar. Många inlägg/trådar tas bort innan speciellt många hunnit se dom. Men dom bidrar ändå.

Att du inte kommer in på tråden det pratas om beror på att den ligger i forumet jag beskriver nedan.

De flesta av dessa trådar finns kvar, i ett forum som bara vi moderatorer och Gunnar kan se. Gunnar är den ende som kan administrera det forumet.

Det är mycket få användare som blir avstängda, de flesta har lärt sin läxa direkt. Men ett fåtal av dessa envisas med att skaffa nya användarnamn och blir som regel avstängda direkt detta upptäcks. Dessa vill öht inte kännas vid forumreglerna utan anser att alla andra ska anpassa sig efter dom.
 
Sv: Att gå in för att sabba

Jag undrar fortfarande varför Narcissa__Malfoy blev avstängd den här gången? Och ffa varför hon blev det en dygn senare än de andra?
Åkte hon med av bara farten när du plockade Rufsan?
 
Sv: Att gå in för att sabba

Det kanske inte har med just denna diskussionen att göra öht. Läser du ALLA inlägg av henne???


Sedan anser nog iaf jag att Gunnar inte behöver motivera för oss andra användare varför han stängt av någon.
 
Sv: Att gå in för att sabba

Spelar det eg. någon roll ?? Det får väl hon själv pm:a Gunnar och fråga om, när hon kommer tillbaka om hon vill veta motiveringen till varför hon blev bannad....
 
Sv: Att gå in för att sabba

Och jag är även nyfiken varför Snuffsan åkte! Hon har inte skrivit här på evigheter och jag förstår att hon blir förbannad när det snackas skit bakom ryggen på henne, och när hon vill reda ut saker och ting så blir hon avstängd!!
Detta är något jag ej förstår och jag tycker att det brister en hel del i "bannings systemet"!

Tycker det är frukansvärt att man ska behöva ta emot en massa skit från andra (som sedan får gå fria) men inte får en chans att försvara eller rentvå sig, för då blir man avstängd (inlägg som dessutom var rumsrena).
Och vad jag ser i denna tråden (samt reaktioner IRL) så är det inte bara jag som har reagerat på detta.....
 
Sv: Att gå in för att sabba

A_K_N skrev:
Banningen beror mycket sällan enbart på vad skrivits i en tråd utan det är vad personen i fråga har skrivit öht.

Och de reglerna ska gälla alla vad jag har förståt....
Samt tycker jag att moderatorer ska föregå med gott exempel, många gör det, men inte alla. Och då tycker jag att det är lite fel att diktera regler i hur man ska uppföra sig när man inte själva kan hålla sig på mattan....
 
Sv: Att gå in för att sabba

AKN!

Jag inser att det kan finnas olika "framträdanden" som för fram till en avstängning, och min fråga till Gunnar var just, om det var hennes inlägg i denna tråd som medförde "banningen".
OM, det är så, tycker jag hon har behandlats fel! Finns det å andra sidan andra orsaker, så vore det bra, om det blev klarlagt.

Under perioden 30/9 och fram tills Gunnar införde "banningen" 2/10 har hon ju fått vara med, varför mina funderingar är:

1 Har något hänt innan denna period, är det väl sent (och opsykologiskt anser jag) att stänga av henne just nu.
2 Har något hänt under denna period, som bör innebära avstängning, är det inte något att säga om det.
3 Har inget alls hänt under den senaste tiden, utan avstängningen beror på dom inlägg som gjorts i denna tråd, anser jag det helt fel!
I så fall skulle hon istället beståtts hjälp från dom, som är i position att ge den.

Sedan anser nog iaf jag att Gunnar inte behöver motivera för oss andra användare varför han stängt av någon.
Jag anser att det inte finns någon anledning att inte informera (om än utan detaljer) eller åtminstone förklara mot bakgrund av ovan.

LIA
 
Sv: Att gå in för att sabba

Då skulle väl all moderatortid gå åt till att sitta och tala om för alla på forumet att " nu är användare X bannad eftersom att h*n betett sig illa"

Blir någon bannad, så är det väl bara att tugga i sig det sura rönnbäret och acceptera faktum, utan en massa tjat och tjafs från andra användare än de bannade för att dessa vill veta varför !!:cool:
 
Sv: Att gå in för att sabba

Du har din uppfattning och jag har min.

Måhända vore din annorlunda, om du varit i Snuffsans situation just nu? :idea:

Dessutom talar vi inte om generell information, utan om information i just detta fall!

LIA
 
Sv: Att gå in för att sabba

Tvivlar på det och såvida inte du är snuffsan, så förstår jag faktiskt inte ditt intresse i att få en förklaring :confused:

Skulle jag bli bannad, så skulle jag nog tänka igenom hur jag betett mig och försöka bättra mig när jag får komma tillbaka igen.
Om jag verkligen ville veta vad jag gjort fel, skulle jag pm:a Gunnar när jag blev "obannad" och fråga om varför..
Jag skulle Definitivt INTE skicka någon annan för att tjata i en tråd om det........ :cool:
 
Sv: Svarar här också !

Gunnar skrev:
Ofta nya användare med tiotals inläggs stängs oftast av direkt.
Men det är säkert fler än jag som länge har "smygtittat". När man då äntligen har kommit till skott och blivit med (:love:) (läs beroende :angel: ) så kan det bli många inlägg den första tiden...

Det vore ju olyckligt att bli avstängd då :confused:
 
Sv: Att gå in för att sabba

Tvivlar på det och såvida inte du är snuffsan, så förstår jag faktiskt inte ditt intresse i att få en förklaring
Vanlig medmänsklighet, kanske? Eller ett alltid pockande sinne för rättvisa?

Jag skulle Definitivt INTE skicka någon annan för att tjata i en tråd om det........
Och med det menas? :confused:
Om du insinuerar, att jag skulle gå Snuffsans ärenden på hennes begäran, har du klampat långt över gränsen! :mad:

Börjar faktiskt undra över dina inlägg i det här!?

LIA
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
2 215
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
611
Senast: GoLightly
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 327
Senast: MML
·
Övr. Katt Har en 11 månaders bondkatt som varit inne hela livet. Steriliserad hane. Nu har han fått börja komma ut i koppel och älskar det. Så...
Svar
1
· Visningar
843
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp