Bukefalos 28 år!

Att gå in för att sabba

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Svarar här också !

jag tycker att just antagandet - det finns flera här med provokativa nick - är DUMT.

Antingen så VET man att det är så och då kan man väl rapportera det till Gunnar så att det ena eller det andra eller alla nicken kan få vila ett tag. Om man inte VET utan bara antar så blir det som vi just har bevittnat. En påstår att en annan påstår att den VET ngt som den första vet är fel.....voj voj
 
Sv: Att gå in för att sabba

ja det kan du tycka men det är uppenbart även utan bevis.. Och jag tycker det är löjligt och jag kritiserar det om jag vill.
 
Sv: Att gå in för att sabba

Självklart får du göra och tycka hur du vill - det får jag med

men även UPPENBARA antaganden (sannolika ubåtar :-)) kan ju uppenbarligen vara fel. Och då blir det ju bara etter värre ! Då börjar den riktiga smutskastningen om lögnare och bevis....

Vem bryr sig för övrigt om de provokativa nicken ?
 
Senast ändrad:
Sv: Att gå in för att sabba

har du rapporterat alla dessa till Gunnar eller har du bara startat tråden ?
 
Sv: Svarar här också !

ankans skrev:
Men både du och jag är väl ganska på det klara att här är flera användare som haft alternativa provokativa nick.. Syftet med tråden var att be dem lägga av... Inte svårare än så är det....

Jag vet inte om jag tycker att något nick är speciellt "provokativt"...Skulle jag reta mig på någon/något så skulle jag i så fall rapportera inlägget.
 
Sv: Att gå in för att sabba

det är du, jag är jag, hur man väljer att hantera saker är väl upp till var och en
 
Sv: Att gå in för att sabba

jag gör, för de skapar dålig stämmning, och jag tycker det är taskigt och tycker de kan skämmas
 
Sv: Att gå in för att sabba

mimus skrev:
Ursäkta en :crazy: som lever i internets u-land, men vad är IP för något :confused:

Haha... mims :D

En IP-adress har alla datorer på internet. Det är din dators "gatuadress" på internet, så att alla datorer kan hitta varandra osv. Men datorers adresser är betydligt lättare att ändra, än våra egna :angel:
 
Sv: Att gå in för att sabba

ankans skrev:
Det är helt otroligt, att man som människa, tycker det är roligt att gå in och sabba för andra, att man tycker det är roligt att provocera över gränser.

Här sitter vuxna användare, många 30+ ibland 40+ och skapar konto efter konto och går in och skriver och djävlas i trådarna..

Vissa har barn själv, men sitter här och är otrevliga och elaka mot andra barn.

Väx upp för h-vete och stå bakom er nick istället era ryggradslösa, eller se till och försvinn härifrån och håll till i andra sandlåde forum där ni kan träffa likasinnade..

Trött jag blir...

Ja, det är verkar överdrivet töntigt att göra så
:cool:

Men det är kul att retas lite ibland och var lite ironisk i vissa fall ;)
 
Sv: Att gå in för att sabba

ankans skrev:
det är du, jag är jag, hur man väljer att hantera saker är väl upp till var och en

Ja men jag tror inte att man löser såna saker genom att starta en tråd om det, det tror jag bara startar bråk istället. Det är bättre att rapportera, tycker jag iallafall.
 
Sv: Att gå in för att sabba

jag är inte så säker på det faktiskt, jag tycker de som håller på kan skämmas... Jag är ganska tålmodig av mig, men i detta fall ville jag uttrycka vad JAG känner om saken, vilken ståndpunkt jag har....

Kanske någon tar åt sig, även om jag tvivlar
 
Sv: Att gå in för att sabba

Jag lyckas aldrig räkna ut vem som har ett annat nick än sitt eget... :crazy:
Men varje gång såna här trådar kommer upp blir jag lika nyfiken... :o :D
 
Sv: Att gå in för att sabba

ankans skrev:
jag är inte så säker på det faktiskt, jag tycker de som håller på kan skämmas... Jag är ganska tålmodig av mig, men i detta fall ville jag uttrycka vad JAG känner om saken, vilken ståndpunkt jag har....

Kanske någon tar åt sig, även om jag tvivlar

Tja, det finns väl en del användare som trots en hel del tjafsande och provocerande aldrig blir avstängda - förhoppningsvis kanske de läser din tråd iaf.
 
Sv: Att gå in för att sabba

tror faktiskt det finns en gräns, som de flesta vet när de passerar eller inte, och de flesta lyckas hålla sig inom ramarna.

Jag tycker det är jättekul med hårda debatter, tuffa duster, och en liten smäll hit och dit är väl ok i stridens hetta..

Nu den senaste månaden (måste bero på månförmörkelsen eller nåt) har det blivit otroligt hårda angrepp mot personer, enskilda individer, jag skulle vilja likna det vid mobbing, och är det något jag inte tål så är det just det...
 
Sv: Att gå in för att sabba

Och det kommer från de rätta personerna?
Det var inte den utsatta i det här fallet som betede sig löjligt utan personer som anklagar andra utan minsta bevis. Eller som i det här fallet, påhittade bevis.

Vem är det som borde skärpa sig egentligen?
 
Sv: Att gå in för att sabba

ankans skrev:
jag är inte så säker på det faktiskt, jag tycker de som håller på kan skämmas... Jag är ganska tålmodig av mig, men i detta fall ville jag uttrycka vad JAG känner om saken, vilken ståndpunkt jag har....

Kanske någon tar åt sig, även om jag tvivlar

Dom flesta på Buke har nog något att skämmas över som dom skrivit.

Även om dom som du skriver om tar åt sig så tror jag inte att dom lär sig någon något pga en tråd om ämnet.
 
Sv: Att gå in för att sabba

Det är inte första gången och tyvärr inte heller sista gången som det blir sådana här "stormar", vissa verkar ha svårt att hålla sig på vettiga nivåer i sina inlägg...

Man kan hoppas att personerna som denna gång ( eller igen i vissa fall) blivit avstängda tänker genom hur andra människor uppfattar dem, skulle de själva vilja bli utsatta på det viset som de utsätter och baktalar andra på forumen? Misstänker att svaren är nej där...:smirk:

Nu hoppas jag på trevligare stämning et tag, inte för att jag skriver många ord här, men läser mycket och man blir på gränsen till nedstämd ibland när man tittar in här en sväng och hoppas på lite rolig/intressant läsning!
 
Sv: Att gå in för att sabba

jag har en fråga?

vad betyder LOL?

Elis
 
Sv: Att gå in för att sabba

Samtliga tycker jag, inte bara en sida....

Sen, jag står inte på någon sida alls, överhuvudtaget, även om du tycks tro det..

Jag väljer inte sida efter person, jag väljer sida efter åsikt, om jag tycker martha har fel, skulle jag inte dra mig för att säga det, inte heller för att säga att snuffsan har rätt...

Men det kan man ju inte säga om alla, det får du väl hålla med om?
 
Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 394
Senast: Farao
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
706
Senast: GoLightly
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 539
Senast: MML
·
Övr. Katt Har en 11 månaders bondkatt som varit inne hela livet. Steriliserad hane. Nu har han fått börja komma ut i koppel och älskar det. Så...
Svar
1
· Visningar
852
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp