Att gå in för att sabba

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

ankans

Det är helt otroligt, att man som människa, tycker det är roligt att gå in och sabba för andra, att man tycker det är roligt att provocera över gränser.

Här sitter vuxna användare, många 30+ ibland 40+ och skapar konto efter konto och går in och skriver och djävlas i trådarna..

Vissa har barn själv, men sitter här och är otrevliga och elaka mot andra barn.

Väx upp för h-vete och stå bakom er nick istället era ryggradslösa, eller se till och försvinn härifrån och håll till i andra sandlåde forum där ni kan träffa likasinnade..

Trött jag blir...
 
Sv: Att gå in för att sabba

Vilka menar du nu? Och hur kan du veta vilken person som döljer sig bakom nicken?

Och försvinna lär ju inte folk göra, de som hittade på historier för några år sedan finns ju fortfarande kvar som användare - och tjafs är det ju fortfarande i efterdyningar av det.
 
Sv: Att gå in för att sabba

Förstår vad du menar då jag själv "ramlade i fällan" genom att bli förbannad på en användare som bara provocerade fram bråk.

Jag försår faktist inte heller vad felet är på en person som enbart går in för att trakassera och vara allmänt taskig åt allt och alla.

Naturligtvis är ju det sedan väntat att en sådan blir bannad.
Men innan, så kan man själv spåra ur genom att hugga tillbaka på en sådan knäppgök. Kanske själv skriva dumheter i ilskans stund.

Men som sagt..det finns en ignoreraknapp.. :idea:

AM
 
Sv: Att gå in för att sabba

Ja jag fattar inte vad vitsen är. Idag kunde inte jag vara tyst heller :mad: men man blir bara så less *suck*
 
Sv: Att gå in för att sabba

Jag förstår vad du menar, men vem säger att det är vuxna som djävlas? Vet inte hundra vilka trådar/användare du menar, men många jag tänker på är nog mer ungdomar som håller på, tror jag... Tänker nog inte på samma..!
 
Sv: Att gå in för att sabba

Jag tänker likadant ibland när jag ser vissa trådar med vissa användare. Jag bara väntar på att det ska spåra ur när en del användare lägger sig i. Jag skulle aldrig komma på tanken att skriva under flera nick, det jag registrerade mig med första gången har jag kvar och det är det enda jag har. Enda gångerna jag eldar på är när katastrofen redan är ett faktum men jag gör det inte för att jävlas på allvar för sån är jag definitivt inte utan i mina inlägg finns det alltid en massa värme trots ironin. Är inte den jag "attackerar" med på noterna lägger jag ner omgående.


"Här vare slagsmål å hålligång, så hövve ä fullt utå fågelsång"
 
Sv: Att gå in för att sabba

Kan inte annat än hålla med :bow:

Blir så otroligt dålig stämning här inne, tyvärr!

/Vinga, som är flitig med "rapportera-inlägg-knappen"
 
Sv: Att gå in för att sabba

Borde vara någon koll på hur många konton man skapar ...... typ som jag vet att lunar har, där kan man bara ha ett konto/personnummer......kanske blir folk lite mer seriösa då.
 
Sv: Att gå in för att sabba

Finns ju en liten "koll" här med, man kan bara skapa ett konto/mailadress, men å andra sidan är det ganska så lätt att ordna nya tex. hotmailadresser och liknade ...
 
Sv: Att gå in för att sabba

Dom där människorna kallas för "troll" och man brukar säga "mata inte trollet".
Försök att låta bli att svara på inlägg som bara är ute efter att provocera och tillåt er inte att sjunka ner på samma nivå.
När det gäller att provocera barn så måste man som vuxen nästan gå in och styra upp eftersom barn inte har den förmågan att förstå vad "troll" innebär om ingen talar om det för dom. Visar man hur man kan se om det är ett "troll" och hur man gör för att ignorera (spärra "trollets" användarnamn) "trollet" och vad "trollets" enda syfte är samt vad det egentligen betyder så kan även barn lära sig när dom skall stänga "öronen" (eller i detta fall ögonen).
Tyvärr går det inte att undvika att "troll" dyker upp då och då men det går att styra så dom inte får den uppmärksamhet dom är ute efter.
Vissa "troll" kan ha funktionshinder och/eller beteendestörning mm. Dom har ingen kontroll på sig själv utan kan helt enkelt inte låta bli om ingen styr upp dom. Som små 3 åringar i impulskontrollen helt enkelt. Det kan vi inte se här om det är så eller om det bara är en människa med andra problem men vad vi kan göra är att se till att människan i frågan inte vinner på att uppföra sig dåligt oavsätt vad som driver dom till att provocera utan orsak.
Så ställ lite frågor som visar om det är någon som seriöst har fastnat i sin egna envishet bara eller om det är någon som är ute efter att enbart provocera.
Är dom enbart ute efter att provocera utan någon annan baktanke än att göra andra upprörda så ignorera så kommer "trollet" att tröttna.

Jag tror nog att Gunnar kan blockera IP adress men vissa delar dator med andra tex på en skola och det vore inte juste att stänga ute ett IP nummer och där med kanske andra som inte har ett dugg har med att göra med användaren som inte sköter sig.
 
Svarar här också !

Eftersom det enligt denna tråd: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=598279&page=1&pp=50
tydligen är mig det syftas på så läggar jag in samma text här:

Jag har inte ett dugg med varken Gurkskivan eller Grinigare eller några andra nick att göra! Jag vet att Martha tydligen sprider detta i pm, men hon ljuger.

Jag har en enda gång haft ett annat nick "Sommarvikarien" som var aktivt ca en vecka för några år sedan. Det är det enda extra-nick jag haft.

Jag har dessutom fått höra att någon påstår att hon fått bekräftat att Gurkskivan= Snuffsan via IP-nummer. Jag har telia bredband, och vad jag förstått så har jag därmed att fast IP-nummer. De enda som har tillgång till min dator är jag och min dotter. Dottern har nicket Mini.

Jag hoppas att någon moderator eller allra helst Gunnar kan kolla upp och sedan bekräfta att jag inte är Gurkskivan. Eller någon annan. Jag är bara Snuffsan.

Sluta ljuga ihop en massa skit och ge mig skulden för det som händer på Buke. Jag har inte skrivit ett ord här på över en månad.
 
Sv: Svarar här också !

Eftersom fler moderatorer håller till på den här sidan än på senior så hänvisar jag till tråden där och ställer frågan : Vem av er är det som ljuger för Martha? Vem av er moderatorer är det som påstår att den kollat mitt IP-nummer och att det överensstämmer med Gurkskivans, Grinigare m.fl.?
 
Sv: Svarar här också !

Eh...Får man som moderator kolla IP-nummer på användare och vidarebefodra uppgifterna? Eller är det någon som har missuppfattat arbetsbeskrivningen som moderator?

Dock tror jag väl inte att någon kommer att svara på din fråga... ;)

(Förresten, du borde ju veta. Kan moderatorer se IP-nummer?)
 
Sv: Svarar här också !

break_a_leg skrev:
Eh...Får man som moderator kolla IP-nummer på användare och vidarebefodra uppgifterna? Eller är det någon som har missuppfattat arbetsbeskrivningen som moderator?

Huruvida det är tillåtet enligt lag eller inte låter jag vara osagt, för det vet jag faktiskt inte.

Men moraliskt är det helt förkastligt i mina ögon.

Någon direkt arbetsbeskrivning finns tyvärr inte, vilket jag emellanåt tycker är helt fel.

break_a_leg skrev:
Dock tror jag väl inte att någon kommer att svara på din fråga... ;)

Förmodligen inte.
Men hade det varit jag så hade jag faktiskt erkänt det. Jag brukar stå för vad jag gör och tycker, även om vissa anser det obekvämt.

break_a_leg skrev:
(Förresten, du borde ju veta. Kan moderatorer se IP-nummer?)

Jo numera kan vi se IP-nr på de användare som skriver på forum där vi modererar och på "Vilka besöker forumet just nu". Men endast Gunnar kan se allas IP-nr.
 
Sv: Svarar här också !

A_K_N skrev:
Jo numera kan vi se IP-nr på de användare som skriver på forum där vi modererar och på "Vilka besöker forumet just nu". Men endast Gunnar kan se allas IP-nr.

Jag har inte koll på vilka som mederar var (inte helt iallafall) men Grinigare, Gurksskivan och Snuffsan råkar inte ha ha skrivit på dina forum??
För isåfall kan du väl se deras IPnummer och bekräfta eller dementera det Snuffsan skriver så det blir ett slut på det här?
 
Sv: Svarar här också !

Huvudfrågan här är inte om det är rätt eller fel att kolla IP-nummer. Huvudsaken för mig är att någon ljuger och påstår att den kollat IP och kommit fram till att jag är alla dessa nick. Vilket jag inte är.

Jag vill gärna att någon kollar Ip och rentvår mig. Sen kan ni ju själv göra upp om vem som ljuger om vad.

Det enda forum där både jag, gurkskivan och Grinigare har skrivit verkar vara gnägg och senior (hittar ni andra något annat?). Vilket pekar ut Mysko.

Slutsats: Antingen ljuger Martha eller Mysko. Jag vet ju vem jag sätter mina pengar på i alla fall.

Hur som helst så vill jag bli rentvådd och få en ursäkt. Kan man hänga ut mig med lögner på forumet + i pm så kan man förbanne mig be mig om ursäkt offentligt också! :mad:
 
Sv: Svarar här också !

Snuffsan skrev:
Jag vill gärna att någon kollar Ip och rentvår mig. Sen kan ni ju själv göra upp om vem som ljuger om vad.

Det enda forum där både jag, gurkskivan och Grinigare har skrivit verkar vara gnägg och senior (hittar ni andra något annat?). Vilket pekar ut Mysko.

Slutsats: Antingen ljuger Martha eller Mysko. Jag vet ju vem jag sätter mina pengar på i alla fall.

Hur som helst så vill jag bli rentvådd och få en ursäkt. Kan man hänga ut mig med lögner på forumet + i pm så kan man förbanne mig be mig om ursäkt offentligt också! :mad:

Med tanke på att du själv inte vill bli utpekad på de sätt du skriver har skett, är det lite märkligt i mina ögon att öppet skriva dessa påståenden som du ännu inte fått bevisade. :confused:
 
Sv: Svarar här också !

Snuffsan skrev:
Kan man hänga ut mig med lögner på forumet + i pm så kan man förbanne mig be mig om ursäkt offentligt också! :mad:

Där håller jag med dig helt och hållet.

Men det är ju Gunnar du får vända dig till för han är den ende som kan kolla samtliga IP-nr.
 
Sv: Svarar här också !

Jag har pm:at Gunnar samtidigt som jag skrev första inläggen i denna tråd. Jag hoppas han delar vår uppfattning om rätt och fel i den här frågan och ordnar upp det här snarast!

Det här är alltså inte första gången jag får skulden för vad nya nick gör här på bukefalos. Martha m.fl. har anklagat mig för att ligga bakom nya nick förr och då tegs det bara ihjäl. Den här gången tycker jag att det gått för långt.
 
Sv: Svarar här också !

Bevisade? Jag VET att jag inte är varken Gurkskivan eller Grinigare eller någon annan.

Eftersom Martha skriver att hon vet att det är jag pga kollade IP så ljuger antingen hon eller så har någon som kan kolla Ip-nummer ljugit för henne.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 321
Senast: MML
·
Övr. Katt Har en 11 månaders bondkatt som varit inne hela livet. Steriliserad hane. Nu har han fått börja komma ut i koppel och älskar det. Så...
Svar
1
· Visningar
843
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 696
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 008
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp