Att inte ha med sig present - ohyffsat?

Nordthor

Trådstartare
Snabb fråga:

Idag ska jag hälsa på min vän som nyss blivit förälder. Jag tänker själv att jag borde ha med mig en present (antingen till barnet, eller föräldrarna). MEN jag har inte hittat något jag tycker passar, och jag vill inte köpa något "i farten" som ändå inte kommer att användas.

Är jag ohyffsad som kommer dit utan någon typ av gåva?
 
Sv: Att inte ha med sig present - ohyffsat?

Köp ett presentkort på polarn och pyret? Har köpt presentkort varje gång någon av mina vänner fått bebis och det har varit väldigt uppskattat.

Ohyfsat vet jag inte, är det vänner som gärna ger mig så vill jag också ge något tillbaka.
 
Sv: Att inte ha med sig present - ohyffsat?

Köp nåt som verkligen används typ 100-pack med bäbis-torkservetter snyggt förpackade.

Var precis och hälsade på min brordotter i hennes första lägenhet, hon fick tre balar toa-papper. Uppskattat faktiskt.
 
Sv: Att inte ha med sig present - ohyffsat?

Jag vet att jag fått present av min vän (om det varit tvärt om). Alltså känner jag mig lite extra dum.

När det gäller kläder och sådär till barnet, så har jag faktiskt funderat på (både något plagg, eller presentkort). Dock, så har föräldrarna valt en "giftfri linje" med barnet. De är väldigt pålästa när det gäller gifter osv. som kläder kan utsöndra. Jag däremot har ingen aning. (Och vill såklart inte handla en giftig present till barnet :crazy:.)
 
Sv: Att inte ha med sig present - ohyffsat?

Present kort på en förstoring och canvastavla på typ Gallerix

Så kan föräldrarna printa ut någon fin bebisbild dom har, brukar vara uppskattat :)
 
Sv: Att inte ha med sig present - ohyffsat?

Eller ta med mat/fikabröd! Det jobbigaste med gästerna som kom i början var de som förväntade sig att bli serverade som vanligt... Jag och mamma hade förberett frysen med lite mat att bara ta fram och värma och det var verkligen guld värt ibland när man inte lämnade soffan pga maratonamning :D

Om du väljer presentkort så se till att det inte är tidsbegränsat i nära framtid, det kan orsaka stress för föräldrarna. Har man en krävande bebis eller om bara omställningen är jobbig så kan det bli svårt att hinna med. Angående giftfritt annars så har Kapp Ahl en serie babykläder som heter Newbie som är gjord av ekologisk bomull och är jättefina! :)
 
Sv: Att inte ha med sig present - ohyffsat?

är gjord av ekologisk bomull och är jättefina! :)
Jag vill bara lägga in en liten pekpinne här
Det faktum att bomullen är ekologiskt odlad innebär tyvärr inte nödvändigtvis att själva plagget sen är giftfritt, det beror på vad man använt för kemikalier under tillverkningsprocessen.

TS - vill de ha giftfritt så sök kläder som är ÖkoTex-certifierade. De innehåller inga ämnen som är skadliga för hud och hälsa, man kan klä på dem direkt utan att tvätta dem först, även på nyfödda bäbisar
 
Sv: Att inte ha med sig present - ohyffsat?

Det har du faktiskt fullkomligt rätt i, jag har inte kollat så långt. Dottern har 98% ärvda kläder så jag köper inte så mycket :D
 
Sv: Att inte ha med sig present - ohyffsat?

Ja. Köp med dig en blombukett om du inte kommer på nån bra present, det är en enkel present som alltid är rätt. Komma tomhänt hem till nån som just fått barn skulle jag inte göra.
 
Sv: Att inte ha med sig present - ohyffsat?

Baka frukostbullar som du fryser in ojästa (går därför fort att göra). De tas sedan fram o får tina o jäsa i kylskåpet under natten o på morgonen ställs de in i ugnen. Det är väldigt mysigt att kunna starta dagen med nybakat bröd men man har själv inte tiden att fixa det. Detta har vi gjort till flera förstagångsföräldrar, vilket har varit väldigt uppskattat.

Googla kalljästa frukostbullar
 
Senast ändrad:
Sv: Att inte ha med sig present - ohyffsat?

KL

Nu har jag hastat iväg och hittat en lämplig present. Kvittot sparat - såklart om byte skulle bli aktuellt.

Parantes: Å, jag undrar vad som hänt med mig?! Har alltid varit den som planerar allt möjligt i förväg och har aldrig panikat över saker som denna innan. (Undrar om jag gått och blivit "slarvig" med åldern...?).

Tack för input!
 
Sv: Att inte ha med sig present - ohyffsat?

KL

Parantes: Å, jag undrar vad som hänt med mig?! Har alltid varit den som planerar allt möjligt i förväg och har aldrig panikat över saker som denna innan. (Undrar om jag gått och blivit "slarvig" med åldern...?).

Eller så har du mycket omkring dig så du inte riktigt hinner fundera i förväg?
Alternativt så har du börjat lugna dig lite med åldern och insett att det går att lösa det lite i sista minuten också?
 
Sv: Att inte ha med sig present - ohyffsat?

Jag köper alltid med mig något till någon som firar eller fått barn.
Jag tycker det hör till. Det finns alltid något man kan ta med och om inget annat så en krukväxt.

Jag tror nog de flesta blir riktigt glada åt en blomma :)

Som någon skrev våtservetter till barn är ju en jätte bra idè :p För de kommer att gå åt ;)
 
Sv: Att inte ha med sig present - ohyffsat?

Sent nu men typ rätt start sängkläder är öko-tex märkta även jysk har väl en drös med öko-texmärkta sängkläder :)
 
Sv: Att inte ha med sig present - ohyffsat?

Min mamma köpte 3 paket blöjor istället för blommor när vi kom hem med son nr 2 i höstas.
Väldigt uppskattat av oss iallafall! :)
 

Liknande trådar

Fritid Jag har relativt nyligen börjat träna på gym, både pass i grupp som core och crosstraining men även PT-pass och styrketräning. Tycker...
Svar
17
· Visningar
885
Senast: Gulis
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 517
Senast: Paddington
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 971
Senast: jemeni
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 171
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp