Att inte ha någon tv

Tror du behöver rengöra skärmen du läser på.
Vad är ditt problem, vad är det som provocerar er/dig så av det jag skriver om mina egna vanor/ovanor? Kan du vara vänlig och mer precis så jag kan få en chans att förstå vad det är du och lampan håller på med?
 
Vad är ditt problem, vad är det som provocerar er/dig så av det jag skriver om mina egna vanor/ovanor? Kan du vara vänlig och mer precis så jag kan få en chans att förstå vad det är du och lampan håller på med?
Lugn och fin nu.
Jag är inte provocerad.
Vi missförstod ju varandra helt och då skojade jag lite om det.
Ingetallvarigtalls.
Jag valde att skoja om saken för att du kallade min fråga för "kodum" (eller nåt).

(Äsch glöm det)
 
Lugn och fin nu.
Jag är inte provocerad.
Vi missförstod ju varandra helt och då skojade jag lite om det.
Ingetallvarigtalls.
Jag valde att skoja om saken för att du kallade min fråga för "kodum" (eller nåt).

(Äsch glöm det)
Det var inte ens din fråga.
 
Vad är ditt problem, vad är det som provocerar er/dig så av det jag skriver om mina egna vanor/ovanor? Kan du vara vänlig och mer precis så jag kan få en chans att förstå vad det är du och lampan håller på med?

Jag har förklarat för dig vad @Lampan skrev om och du började dilla om något helt annat.

Du får gärna förklara vad du yrar om så är allt löst.
 
Jag har TV men slår på den kanske var tredje månad max. Upprör ingen däremot får jag en del frågor ibland när det kommer på tal.

Kanske beror på hur man lägger fram det? Jag tittar inte på TV kanske provocerar respons i mindre grad än jag har ingen tv?
 
Okej, från ingen som har sett mer än sekunder av reklam till att de flesta streamar? Framgång. :) En anledning till att titta på reklam som jag tror att du underskattar är att många slår på sin TV utan att ha en exakt plan för vad de vill se. Jag blir nyfiken - upptäcker du någonsin nya program själv eller är det bara genom olika typer av rekommendationer?

Jag läser tablån och väljer vad som ska spelas in. Ibland får man tips från andra, ibland läser man om något, ibland låter infon i tablån/programnamnet intressant.

Men nej, jag sitter aldrig och zappar runt och hoppas att något intressant ska dyka upp. Sannolikheten är alltför liten.

Jag ser ingen reklam alls och trodde att de flesta andra också helst slapp ägna tid åt det. I min bekantskapskrets är det definitivt så.
 
Och hittar man i tablån något som nyss börjat, så spelar man in för att titta antingen senare eller bara 15 minuter senare så slipper man all reklam. En underbar funktion.

Är det något som pågår så är det bättre att leta upp repris och spela in. Det spelar liksom ingen roll vilket klockslag det sänds när man spelar in.
 
Det provocerande ligger nog i en antydd värdering som uppfattas. Oavsett om den finns där eller inte.
Värdering som i att jag förklarar att jag har en motsatt dygnsrytm mot dagtidsnormen och därmed mitt vakna liv på natten och att jag tycker att det är en kodum sak att ifrågasätta vad jag gör på nätterna, i synnerhet om det är i kontexten om att och hur titta på tv eller inte? Om det är en v är d e r i n g som någon känner sig KRÄNKT av - varsågoda.
 
Värdering som i att jag förklarar att jag har en motsatt dygnsrytm mot dagtidsnormen och därmed mitt vakna liv på natten och att jag tycker att det är en kodum sak att ifrågasätta vad jag gör på nätterna, i synnerhet om det är i kontexten om att och hur titta på tv eller inte? Om det är en v är d e r i n g som någon känner sig KRÄNKT av - varsågoda.

Nej, mitt inlägg hade ingen bäring alls på ditt. Utan en generell tanke map tråden om att de som inte har TV anser att det är lite fint.
 
Nej, mitt inlägg hade ingen bäring alls på ditt. Utan en generell tanke map tråden om att de som inte har TV anser att det är lite fint.
Den här tråden var den mest förvirrade jag läst på många år så jag ska nog bara strunta i den. Men ja, jag håller med dig, det är en trend att inte sänka sig till trivialiteter som tvtittande, i synnerhet här på bukefalos kan jag tycka eftersom jag sällan hör i mitt vardagliga liv att folk inte har tv.
 
Kanske beror på hur man lägger fram det? Jag tittar inte på TV kanske provocerar respons i mindre grad än jag har ingen tv?
Det kan jag absolut tänka mig! Ganska många är noga med att påpeka att de inte slötittar eller zappar minsann, utan att jag har lagt någon värdering i det. Jag gör gärna det själv när jag har tillfälle!
Det är inte så att det är ett högst genomtänkt beslut av mig att inte ha tv, det bara blev så när jag flyttade och nu är jag liksom van att inte ha någon.
 
Jag hade inte tv under en period. Då märkte jag aldrig att det var provocerande.
Det jag dock kan tycka blir lite fånigt är när jag träffat folk som ska göra en grej av att de inte har tv. Det har dock bara hänt ett par gånger i hela mitt liv så kan inte påstå att det är så vanligt.
 
Jag har ingen TV då jag inte känner att jag dels har plats för den eller har lust att betala tv-avgift. Det provocerar nog inte så många, förutom försäljare :D. I min hyra ingår det telefon/tv/internett osv vilket gör att jag egentligen är kund hos ett företag, så de ringer ofta och ska vara lite "coola" och ge mig "fett bra deal", men möts av typ detta :confused: när jag förklarar att jag inte har någon tv.

Saknar tv gör jag däremot. Jag älskar att slötitta framför program som Great Designs, "typ alla matprogram någonsin" och 112 på liv och död :angel:
 
Jag har varit utan TV i ganska många år, och har noterat att det ses som mindre och mindre konstigt. De enda som reagerar nu är ett litet fåtal från mina föräldrars generation och uppåt. I min generation och yngre verkar det bli allt vanligare att göra som jag - ha en schysst skärm till datorn och bara kolla på streamat. Jag har varken tid eller lust att hålla reda på TV-tablåer, och älskar att kunna titta på det jag vill när jag vill.

Radiotjänst har faktiskt inte ringt mig på flera år. Emellanåt ringer min bredbandsleverantör och vill sälja på mig TV-paket, men tackar alltid för sig när jag säger att jag trivs utan TV och inte har några planer på att skaffa.
 
Jag läser tablån och väljer vad som ska spelas in. Ibland får man tips från andra, ibland läser man om något, ibland låter infon i tablån/programnamnet intressant.

Men nej, jag sitter aldrig och zappar runt och hoppas att något intressant ska dyka upp. Sannolikheten är alltför liten.

Jag ser ingen reklam alls och trodde att de flesta andra också helst slapp ägna tid åt det. I min bekantskapskrets är det definitivt så.
Här hemma gör vi ungefär likadant, och har ungefär samma inställning till att zappa runt...

Det bästa med de där inspelade programmen, är att om det verkar som om de inte uppfyller förväntningarna, så kan man hoppa fram för att se om programmet bättrar sig.

Dessutom så finns det oftast ett litet lager med intressanta/spännande/avkopplande program att titta på om man är sjuk t.ex.

Jag har periodvis svårt att sova, då kommer mitt "lager" med Engelska Antikrundan väl till pass.
Endera somnar jag nästan direkt, men om det inte vill sig, så somnar jag innan programmet är slut. Och vill jag se hela, så finns det kvar...
 

Liknande trådar

Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
937
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 811
Senast: skiesabove
·
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
626
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 116

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp