Att inte ha någon tv

Vi har en tv men inga kanaler. Använder Apple TV.

Har aldrig upplevt att det provocerar någon. Folk som vill sälja diverse tv-paket o dyl ger sig direkt. :up:
 
Jag har ingen tv, och förvånansvärt många människor går i spinn när de får höra det. "Men vad gör du då på kvällarna!?" "Hur klarar du dig utan!?" Osv, osv.
Jag funderar på vad som är så provocerande i det, men kan inte komma på något?
Jag har heller ingen TV, i min omgivning är det inget som går i spinn på det. Jag tittar istället på youtube eller play när jag känner för det, mest mestadels av tiden spenderas i stallet och framför datorn, ibland blir det nått annat också, men aldrig hört någon som brytt sig särskilt mycket om det faktiskt. Tror det beror på ens omgivning.
 
Vi har inte och har inte haft tv på flera år. Apparaten är fin och får vara dekoration i hyllan tills vidare. Tittar däremot på inspelade filmer på somrarna.
 
Nyfiken:

Vad är det som är stressande menar du?

Har tv, och en himla massa kanaler, men sedan ett tiotal år, så spelar vi in intressanta saker i tablån, och tittar när vi vill.

Men sport finns det de i hushållet som absolut vill se live.

Jag har aldrig haft inspelningsmöjlighet så dels är det att passa tider och dels att jag fastnar i fler och fler program som ska ses. Så även med inspelning hade jag troligen upplevt stress för att hinna se det jag vill. Därför är det skönt att vara helt utan tv och dator.
 
Konstigt syn du har på TV.
Varför skulle tv vara något som "står på" när du inte "vill, var och hur, " du tittar. :confused:

För mig är TV exakt när, vad och hur jag VILL titta
Jag fattar inte riktigt vad du säger, men det var säkert något smart. Ja, du vill titta på tv - jag inte. Men varför ifrågasätter man någons val att _inte_ titta på tv, alls egentligen?
 
Jag fattar inte riktigt vad du säger, men det var säkert något smart. Ja, du vill titta på tv - jag inte. Men varför ifrågasätter man någons val att _inte_ titta på tv, alls egentligen?
Jag vet inte varför någon ifrågasätter andras val av TV tittande:confused:
Jag gör det inte
 
Jag har inga problem med tv:n. Just nu älskar jag den, eftersom jag är tvungen att vara hemma och knappt kan röra mig, än mindre koncentrera mig på en bok.
Jag slukar dokumentärer, men ibland vill jag se Say yes to the dress och bara döda några hjärnceller.
 
Reklam? Det har väl ingen sett ens mer än sekunder av sedan inspelningsboxarna kom?

Det är en av de stora vinsterna med inspelningen, aldrig en enda reklamsnutt som behövs tittas på. Entimmesprogrammen blir dessutom bara runt 40 minuter långa....

Reklam måste vara snäppet ännu mer diversifierat att ha som samtalsämne. När jag var yngre så hade alla sett samma reklam för det var liksom lite hippt med reklam på TV. Nu trodde jag inte en käft satt och tittade på reklam på TV längre.
Det låter som om du bor i en bubbla. Inspelningsboxar är det inte alla som har och de som har dem använder dem knappast 100 procent av tiden. Jag är definitivt mer intresserad av reklam än genomsnittet eftersom jag bl a pluggar marknadsföring och tycker att kommunikation är rolig att analysera men om "ingen" tittade på reklamen ens passivt så skulle den så klart inte finnas länge till. Träffar du aldrig någonsin folk som ser på TV utan att studera tablån i förväg och programmera sin box till att spela in exakt vad de vill se?
 
Det låter som om du bor i en bubbla. Inspelningsboxar är det inte alla som har och de som har dem använder dem knappast 100 procent av tiden. Jag är definitivt mer intresserad av reklam än genomsnittet eftersom jag bl a pluggar marknadsföring och tycker att kommunikation är rolig att analysera men om "ingen" tittade på reklamen ens passivt så skulle den så klart inte finnas länge till. Träffar du aldrig någonsin folk som ser på TV utan att studera tablån i förväg och programmera sin box till att spela in exakt vad de vill se?
Inspelningsboxar?
Jag visste inte att människor fortfarande använder sig av sånt. Allt finns väl på Play nuförtiden?
 
Vad är det för löjlig diskussion du håller på med? Misstar du mig för någon annan som du känner dig provocerad av? Jag skrev

"Jag har ingen tv, men är stor tv-serienörd vilket jag tillfredsställer på annat sätt. Jag är också en uttalad nattmänniska. Jag arbetar natt och har vänt mitt dygn vilket innebär att jag är vaken på nätterna även när jag inte jobbar. Vilket får människor ibland att ställa den i mitt tycke kodumma frågan "vad gör du på nätterna då?"
Att ha en tv som bara står på för att är inte min melodi, jag utövar hellre aktivt tittande var jag vill, när jag vill och hur jag vill.
"

Var sa jag något om ditt eller annans tv-tittande? Förklara gärna.
 
För att svara på frågan: Jag hade ingen TV i min förra lägenhet, innan jag blev sambo. Det var så klart inget jag missionerade om men när jag fick frågan eller någon antog att jag hade en så berättade jag. De flesta reagerade ungefär som när jag inte drack alkohol och under liknande omständigheter berättade om det:
1. genom att ganska intensivt försvara sitt val och ifrågasätta mitt
2. genom att bli imponerade och säga att de önskade att de var lika duktiga
Uppenbarligen är det en känslig fråga för många. Både när det gällde alkoholen och med TV så hade jag inga starka åsikter om hur andra gjorde men det är tydligen lätt att framstå som om så vore fallet genom att göra andra val än majoriteten. De som reagerar starkast kanske är personer som inte är helt nöjda med sina egna val?
 
Jag växte upp utan tv. Blev aldrig någonsin ifrågasatt pga det.
 
Vad är det för löjlig diskussion du håller på med? Misstar du mig för någon annan som du känner dig provocerad av? Jag skrev

"Jag har ingen tv, men är stor tv-serienörd vilket jag tillfredsställer på annat sätt. Jag är också en uttalad nattmänniska. Jag arbetar natt och har vänt mitt dygn vilket innebär att jag är vaken på nätterna även när jag inte jobbar. Vilket får människor ibland att ställa den i mitt tycke kodumma frågan "vad gör du på nätterna då?"
Att ha en tv som bara står på för att är inte min melodi, jag utövar hellre aktivt tittande var jag vill, när jag vill och hur jag vill.
"

Var sa jag något om ditt eller annans tv-tittande? Förklara gärna.
Jag tror det började här, se fetade:

Jag fattar inte riktigt vad du säger, men det var säkert något smart. Ja, du vill titta på tv - jag inte. Men varför ifrågasätter man någons val att _inte_ titta på tv, alls egentligen?

Jag tror att det rör sig om feltolkningar och missförstånd, som gör att det eskalerar mer än vad det behöver.
 

Liknande trådar

Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
936
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 811
Senast: skiesabove
·
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
626
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
345
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundhantering
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp