Att inte vilja bo ihop/umgås hela tiden?

Jag vet att det är en gammal tråd, men svarar ändå. ;)

Man måste ju inte sitta ihop bara för att man bor ihop. Nu är jag singel, men givetvis vill jag bo tillsammans med honom om jag träffar rätt någon gång. Däremot är jag sjukt osocial, och vill absolut inte umgås med samma människa 24/7. Nu löser det sig rätt enkelt eftersom jag har hästen, och där får jag min "egentid" ett par timmar/dag. Sen jobbar man ju sällan på exakt samma ställe, så jobbtimmarna befinner man sig oftast naturligt på skilda platser/med andra människor.

Jag skulle ha fruktansvärt svårt att anpassa mig till någon som bara vill sitta hemma och kräver att jag ska göra det också = klagar på tiden jag lägger i stallet. Därmed inte sagt att jag skulle lägga riktigt så mycket tid i stallet som jag gör nu om jag hade en sambo, förmodligen kommer jag ju vilja träffa honom också, men han får gärna ha något form av intresse själv utöver sitt jobb, som han kan roa sig med medan jag rider. Vill han sitta hemma, men utan att klaga, så är det upp till honom.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 297
Senast: Whoever
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 084
Senast: kolblakkur
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 764
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 798

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp