Bukefalos 28 år!

Att outa användare på anonyma forum (som Bukefalos)

Alltså, jag har ju alltid tagit hans historier med en (ganska) stor nypa salt.

Men det ändrar ju inte det faktum att han gärna anser sig själv sitta med resurser "som den vanliga människan" kanske inte har.
Det där är ingen överdrift alls, jag har mycket saker och ting som inte längre går att anskaffa på öppna marknaden och det kan vara delar av avsomnade skrotade projekt, specialverktyg och instrument mm. som bara finns i ett exemplar.
 
Den här tråden är väldigt märklig, det står i reglerna något om "Diskutera inte enskilda personer, varken namngivna eller beskrivna så att någon förstår vem du menar " men ändå diskuteras jag friskt fast jag inte varit med så det där med att trampa i klaveret,,,,,,,,,,,


Nu lägger iallafall jag ner diskussionen och ni kan sova lugnt, även om jag skulle veta var någons brevlåda bor så bryr jag mig inte, jag har så många andra roliga och givande projekt på gång så varför skulle jag lägga krut på att stalka? Stalking är liksom inte alls min grej men det borde ni väl ha fattat vid det här laget för jag har ju liksom inte bara varit medlem här en vecka.
 
Kontentan av den här tråden är uppenbarligen att det i det stora hela finns två sätt att se på "icke uppskattade skämt" - antingen tycker man att den som skämtade opassande bör backa och be om ursäkt eller så anser man att den som tagit åt sig bör "sluta ta åt sig så mycket".

Har man den sistnämnda åsikten misstänker jag att man antingen

1. Har svårt att förstå att andra inte har samma synsätt, förutsättningar eller bakgrund som en själv och därmed uppfattar situationen annorlunda.

Eller...

2. Skiter fullständigt i ovanstående och anser att alla andra bör rätta sig efter ens egen tolkning.

2:an är av naturliga skäl troligen vanligast och är i mitt tycke ett inte särskilt sympatiskt synsätt.
 
Kontentan av den här tråden är uppenbarligen att det i det stora hela finns två sätt att se på "icke uppskattade skämt" - antingen tycker man att den som skämtade opassande bör backa och be om ursäkt eller så anser man att den som tagit åt sig bör "sluta ta åt sig så mycket".

Har man den sistnämnda åsikten misstänker jag att man antingen

1. Har svårt att förstå att andra inte har samma synsätt, förutsättningar eller bakgrund som en själv och därmed uppfattar situationen annorlunda.

Eller...

2. Skiter fullständigt i ovanstående och anser att alla andra bör rätta sig efter ens egen tolkning.

2:an är av naturliga skäl troligen vanligast och är i mitt tycke ett inte särskilt sympatiskt synsätt.
Jag tror den vanligaste åsikten är att man bör gå vidare med eller utan ursäkt även om en ursäkt är att föredra. En framtvingad ursäkt betyder mest bara att en part lyckats dominera den andra och är inte värd så värst mycket.
 
I och för sig håller jag med, men samtidigt så tänker man för mycket så finns det inget man kan skämta om. Det finns folk som kan ta illa vid sig om i stort set vad som helst.
Håller med. Jag har rätt så grov humor själv och tar åt mig av ytterst lite. Vissa personer borde ha mer humor helt enkelt. Men jag håller mig på mottagarens sida. Om ett skämt har gått för långt och den känner obehag, så får man förhålla sig till det.
 
En sak Gunnar skulle kunna bidra med för att försvåra stalkande användare är att var och en ska kunna avgöra vilka som får följa ens profil här på buke. Mcgyver har länge punktmarkerat mig och följer min profil fortfarande i skrivande stund trots att jag uttryckligen bett honom att avfölja. Nu har jag haft mcgyver på ignore ganska länge och jag är heller inte så aktiv här, jag undviker i möjligaste mån trådar där han kan tankas braka in, så jag vet inte om han fortfarande punktmarkerar men det är bara obehagligt att veta att jag bara kan satta ögonbildel på mig själv här och inte hindra honom från att stalka. På andra sociala medier kan man blocka någon man upplever som obehaglig, här på buke tillåts inte det. .
 
Mcgyver har länge punktmarkerat mig och följer min profil fortfarande i skrivande stund trots att jag uttryckligen bett honom att avfölja. .
Det där var dagens första lögn, du har inte bett mig om någonting och jag har inte alls "punktmarkerat" dig. Om du tittar riktigt noga så följer jag dig inte, ärligt talat så skiter jag i var du är eller vad du gör, du behöver inte vara paranoid längre för du är helt ointressant för mig tillsammans med en del andra här. Skulle vi stöta ihop nånstans av en händelse så kan jag lova att det är en slump, jag har aldrig sökt upp nån aktivt och tänker inte heller börja med det då jag har mycket intressantare saker för mig att lägga tid och energi på.
 
I och för sig håller jag med, men samtidigt så tänker man för mycket så finns det inget man kan skämta om. Det finns folk som kan ta illa vid sig om i stort set vad som helst.

Och vänder man på resonemanget så kan man skämta om precis vad som helst då? Mördade barn, folkmord, pedofili, tex? Och oavsett hur grova skämt, till vem de än är riktade, så är det upp till mottagaren att inte vara så jäkla känslig?

Nu är det ju så att vi inte behöver leva i extremer, antingen är allt OK eller inget. Det kan faktiskt vara så att ett skämt är kul, ett skämt är inte ett dugg kul och ett annat är helt jävla över gränsen för vad som är OK.
 
Måste säga att jag är tveksam till funktionen "Följa". Tycker inte den bidrar med något trevligt, varför följa en användare? Är det inte ämnen man tycker är intressanta på ett diskussionsforum?
Där håller jag helt med dig, jag hade helt glömt bort vilka jag klickat i följer på men nu är dom flesta bortplockade, det är bara en kvar och vi är vänner på fejjan.
 
Och vänder man på resonemanget så kan man skämta om precis vad som helst då? Mördade barn, folkmord, pedofili, tex? Och oavsett hur grova skämt, till vem de än är riktade, så är det upp till mottagaren att inte vara så jäkla känslig?

Nu är det ju så att vi inte behöver leva i extremer, antingen är allt OK eller inget. Det kan faktiskt vara så att ett skämt är kul, ett skämt är inte ett dugg kul och ett annat är helt jävla över gränsen för vad som är OK.
Nu vände jag inte på det utan det gjorde du. Ingenstans har jag påstått att det är okej att skämta om vad som helst. Jag påtalade problemet med gränsdragningen och somliga är känsligare än andra.

Om du uppfattar det som att jag anser att det är okej att skämta om folkmord mördade barn eller pedofili får så säger det bara något om dig.
 
Nu vände jag inte på det utan det gjorde du. Ingenstans har jag påstått att det är okej att skämta om vad som helst. Jag påtalade problemet med gränsdragningen och somliga är känsligare än andra.

Om du uppfattar det som att jag anser att det är okej att skämta om folkmord mördade barn eller pedofili får så säger det bara något om dig.

Ja, jag vände på resonemanget. :confused:
 
Pga. en annan bukefalist som behövde hjälp för länge sen och sen har jag inte ens varit inne på den sidan i panelen och hade glömt bort att jag klickat i "Följer". (Och, nej, den bukefalisten fick ingen hjälp av Honung.)
Ja, nu ringer det en svag klocka. Du har någon gång tidigare förklarat ditt intresse för @honung med att det var någon annan bukefalist som behövde hjälp. Inte för att jag förstår varför du måste följa henne för det, men ...

Överhuvudtaget tycker jag som @Lovisaleonora, följafunktionen är onödig här. Själv upptäcker jag ibland att jag följer någon men då beror det bara på att jag fepplat på tangentbordet.
 
Ja, nu ringer det en svag klocka. Du har någon gång tidigare förklarat ditt intresse för @honung med att det var någon annan bukefalist som behövde hjälp. Inte för att jag förstår varför du måste följa henne för det, men ...

Överhuvudtaget tycker jag som @Lovisaleonora, följafunktionen är onödig här. Själv upptäcker jag ibland att jag följer någon men då beror det bara på att jag fepplat på tangentbordet.
Jag har inget minne av att mcgyver bett mig om hjälp för annan bukefalist, annat än att jag haft kontakt med en gammal bukefalist som själv kontaktade mig och som samtidigt hade hjälp och kontakt med mcgyver. Men skitsamma, mcgyver har äntligen fattat galoppen och avföljt mig och jag är nöjd med det.

Jag följer ingen här på buke, tycker bara att det är obehagligt att funktionen finns i den formen att man själv inte kan välja om man vill ha följare eller inte.
 
Jag har för mig att det där med följare hängde med från när man tidigare var "vänner", i någon tidigare forumversion.
Jag förstår dock inte vad funktionen är till för? :confused:
 
@LenaH Vänner? Du menar innegänget?

:laugh:

Jag har alltid trott att funktionen är till för att haka på fb, twitter och insta, utan att den riktigt förstår sitt eget syfte.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
542
Senast: tessan.g
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 810
Senast: Barbabelle
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 247
Senast: mars
·
Samhälle Jag tycker verkligen de är givande och intressant att läsa om andras liv och tankar här på bukefalos, andra forum och sociala medier...
2
Svar
33
· Visningar
2 706
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp