Att outa användare på anonyma forum (som Bukefalos)

Om man går in på sekretessidan så kan man också ställa i vilka som skall kunna följa ens eget flöde.
Allt som ni efterlyser finns där.
Nja, det går att ställa in på gruppnivå (det var det jag skrev om tidigare, är det dolt så kan ingen se det genom att börja följa).
 
Det har jag aldrig haft behov. Snarare har jag inte förstått varför folk blockar sin inbox.
Jag har gjort det för att det annars sprutar in förfrågningar om privat rådgivning i foder- och hyres-frågor.
Och det från användare som jag inte har en aning om vilka de är.
Det är inget som jag vill hålla på med som fritidsnöje.
Jag ville inte heller att det blev en alternativ mailbox för mina hyresgäster att härja i.
 
Förstår varför följa finns, lika mycket som jag förstår varför Bloglovin existerar. För oss med dåligt minne som tycker att någon verkar klok och man vill haka på hens uppdateringar. Intressanta uppdateringar här existerar dock inte i samma form som på sociala medier. Man följer väl inlägg och blogg?

Men att ändra det till vad ni tycker, är inte många rader kod direkt. *host host*
 
Förstår varför följa finns, lika mycket som jag förstår varför Bloglovin existerar. För oss med dåligt minne som tycker att någon verkar klok och man vill haka på hens uppdateringar. Intressanta uppdateringar här existerar dock inte i samma form som på sociala medier. Man följer väl inlägg och blogg?

Men att ändra det till vad ni tycker, är inte många rader kod direkt. *host host*

Fast jag fattar inte. Sitter man då och läser allt en användare skriver? I alla jäkla trådar? Vad får man ut av det? Eller läser man då hela trådarna för att hänga med?
Lösryckta inlägg skulle inte ge mig något.
 
Fast jag fattar inte. Sitter man då och läser allt en användare skriver? I alla jäkla trådar? Vad får man ut av det? Eller läser man då hela trådarna för att hänga med?
Lösryckta inlägg skulle inte ge mig något.
Jag fattar inte heller vad man får ut av det på ett forum. Just för att innehållet skiljer sig så markant från inlägg till inlägg.
 
Men " hen är sån" är väl ett livsfarligt synsätt? Ska man ha särskilt överseende ibland?
Varför inte påpeka när nån- oavsett vem- kliver i klaveret så denne vet det?
Plockar upp ett halvt färdigavhandlat ämne för att göra ett litet tillägg.

Även om vi förutsätter att "alla" hyfsat regelbundna nuvarande användare på forumet vet "hur någon är" och mentalt vaccinerar sig mot hot så blir det ju väldigt konstigt för någon som lurkar och överväger att bli mer aktiv. "Jaha, så skrev hen att hen skulle lurpassa någonstans och har farliga kompisar. Ingen sa något så det är säkert okej." Risken är överhängande att den nya användaren antingen tror att det är okej att bete sig likadant eller väljer att hänga någon annan stans eftersom det är läskigt här.
 
Efter en vaknatt av diverse anledningar så har jag suttit uppe för ovanlighets skull och ramlade över den här tråden.
Samma meningar(gömma sig bakom soptunna, vet var du bor etc) blir olika tolkade-såklart- beroende på hur och var man står i diskussionen, är man ense och känner varandra: Det blir ett skämt.
Är man oense, inte känner varandra och meningarna skrivs då blir de självklart ett mycket obehagligt hot, vilket såklart är helt oacceptabelt och jag förstår till fullo den användares reaktioner..

För övrigt så blir jag djupt bedrövad @Inte Ung, för din skull, du verkar ha haft de senaste åren en helvetesresa och jag tackar ännu en gång att vi tagit besluten att numer sålt av 2 uthyrningshus och inget har kvar.
Det förklarar kanske också varför jag tycker du skriver annorlunda, inte alls så förståndigt som jag tyckt du skrivit förut, jag menar inget illa men du är verkligen inte att känna igen i den här tråden. Synd, om det nu beror på det.
Nu blir det sovdag.
 
Efter en vaknatt av diverse anledningar så har jag suttit uppe för ovanlighets skull och ramlade över den här tråden.
Samma meningar(gömma sig bakom soptunna, vet var du bor etc) blir olika tolkade-såklart- beroende på hur och var man står i diskussionen, är man ense och känner varandra: Det blir ett skämt.
Är man oense, inte känner varandra och meningarna skrivs då blir de självklart ett mycket obehagligt hot, vilket såklart är helt oacceptabelt och jag förstår till fullo den användares reaktioner..

För övrigt så blir jag djupt bedrövad @Inte Ung, för din skull, du verkar ha haft de senaste åren en helvetesresa och jag tackar ännu en gång att vi tagit besluten att numer sålt av 2 uthyrningshus och inget har kvar.
Det förklarar kanske också varför jag tycker du skriver annorlunda, inte alls så förståndigt som jag tyckt du skrivit förut, jag menar inget illa men du är verkligen inte att känna igen i den här tråden. Synd, om det nu beror på det.
Nu blir det sovdag.
Nicket är @Inte_Ung tillhör god neticket att tagga korrekt.
 
Det förklarar kanske också varför jag tycker du skriver annorlunda, inte alls så förståndigt som jag tyckt du skrivit förut, jag menar inget illa men du är verkligen inte att känna igen i den här tråden.
Jag är inte längre lika tålmodig och godhjärtad.
För jag har nu upptäckt och förstått att det finns människor som är dumma på riktigt.
För att de faktiskt vill vara det.
Och njuter av det.
Min världsbild har fått sig en liten knäck.
Men jag repar mig nog när jag har fått vila ifrån det hela ett tag.
 
För övrigt så blir jag djupt bedrövad @Inte Ung, för din skull, du verkar ha haft de senaste åren en helvetesresa
Man skall nog bli bedrövad vad gäller mänskligheten.
Att det finns så många som är så totalt omöjliga att ha att göra med så att det bästa man kan göra är att låta bli att hyra ut bostäder.
I ljuset av det så är det inte konstigt att så många blir bostadslösa.

För egen del så är det väl någon sorts normaliseringsprocess.
Där skrivna hot och anklagelser har blivit så mycket vardag att jag har blivit okänslig för dem.
Det som jag har fått läsa på mail sända till mig lämpar sig inte att återge.
Den ovane skulle få mardrömmar.
Och det kunde komma kanske 10 sådana mail på en dag.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
450
Senast: tessan.g
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 914
Senast: Barbabelle
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 039
Senast: mars
·
Samhälle Jag tycker verkligen de är givande och intressant att läsa om andras liv och tankar här på bukefalos, andra forum och sociala medier...
2
Svar
33
· Visningar
2 649
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp