Bukefalos 28 år!

Att outa användare på anonyma forum (som Bukefalos)

En sak Gunnar skulle kunna bidra med för att försvåra stalkande användare är att var och en ska kunna avgöra vilka som får följa ens profil här på buke. Mcgyver har länge punktmarkerat mig och följer min profil fortfarande i skrivande stund trots att jag uttryckligen bett honom att avfölja. Nu har jag haft mcgyver på ignore ganska länge och jag är heller inte så aktiv här, jag undviker i möjligaste mån trådar där han kan tankas braka in, så jag vet inte om han fortfarande punktmarkerar men det är bara obehagligt att veta att jag bara kan satta ögonbildel på mig själv här och inte hindra honom från att stalka. På andra sociala medier kan man blocka någon man upplever som obehaglig, här på buke tillåts inte det. .

Men man kan ju redan nu välja om profilen ska vara synlig?
 
Men man kan ju redan nu välja om profilen ska vara synlig?
Profilen ja, men den är inte dold för dina följare rimligtvis. Det finns väl en feed där alla inlägg av de du följer kommer upp antar jag. När jag påtalade detta för gunnar för ett par tre-fyra(?) år sedan sa han att han inte kunde göra något åt det, att bara följaren - i detta fall mcgyver kunde avfölja själv.

Edit: Ser att jag har följare som inte varit "aktiva" här på många år, så ta tidsangivelsen med en smula längre perspektiv än jag sa ovan.
 
Profilen ja, men den är inte dold för dina följare rimligtvis. Det finns väl en feed där alla inlägg av de du följer kommer upp antar jag. När jag påtalade detta för gunnar för ett par tre-fyra(?) år sedan sa han att han inte kunde göra något åt det, att bara följaren - i detta fall mcgyver kunde avfölja själv.

Edit: Ser att jag har följare som inte varit "aktiva" här på många år, så ta tidsangivelsen med en smula längre perspektiv än jag sa ovan.

Jo, testade för säkerhets skull och det går inte att se profilen alls.
 
@honung nu gick jag in på mitt nyhetsflöde också, och det syns bara aktivitet från en som inte har dold profil. Ingen aktivitet från dig. Ska avfölja dig nu, lovar!
 
Jo, testade för säkerhets skull och det går inte att se profilen alls.
Tja, jag vet ju inte. Jag har bara påtalat för gunnar att jag upplevde det obehagligt att mcgyver följde mig, i samband med att han blev bannad en annan gång när han flåsade om sina bullar vid min brygga, men gunnar sa aldrig något om att mcgyver inte kunde se vad jag skriver. Däremot tror jag att Gunnar vid det tillfället trollade till det så att man var tvungen att vara inloggad för att kunna söka gamla poster, möjligtvis också att man skulle kunna dölja sin profil. Men det är bara vad jag antar, jag bara refererar vad jag vet (och inte vet).
 
Tja, jag vet ju inte. Jag har bara påtalat för gunnar att jag upplevde det obehagligt att mcgyver följde mig, i samband med att han blev bannad en annan gång när han flåsade om sina bullar vid min brygga, men gunnar sa aldrig något om att mcgyver inte kunde se vad jag skriver. Däremot tror jag att Gunnar vid det tillfället trollade till det så att man var tvungen att vara inloggad för att kunna söka gamla poster, möjligtvis också att man skulle kunna dölja sin profil. Men det är bara vad jag antar, jag bara refererar vad jag vet (och inte vet).

Ja, det syns ju vad du skriver i trådar och går ju att söka på annat sätt men just att "följa" har man inget för om personen har dold profil.
 
Ja, det syns ju vad du skriver i trådar och går ju att söka på annat sätt men just att "följa" har man inget för om personen har dold profil.
Ja, jo men jag säger ju att jag tror att Gunnar då lade till funktionen att kunna dölja sin profil, eftersom han då sa till mig att han inte kunde göa något åt att mcgyver följde mig. Jag vet inte, jag har bara känt att mcgyver är i hälarna på mig eftersom jag ser vad andra citerar av honom - jag ser ju inte hans inlägg heller eftersom han bor permanent på min ignorelista.
 
Ja, jo men jag säger ju att jag tror att Gunnar då lade till funktionen att kunna dölja sin profil, eftersom han då sa till mig att han inte kunde göa något åt att mcgyver följde mig. Jag vet inte, jag har bara känt att mcgyver är i hälarna på mig eftersom jag ser vad andra citerar av honom - jag ser ju inte hans inlägg heller eftersom han bor permanent på min ignorelista.

Jag förstår, det lät bara som att du trodde att han "vann" något på att följa dig så därför ville jag reda ut att om man har dold profil så verkar det helt meningslöst att följa eftersom det ändå inte kommer upp något i det flödet, och att profilen är dold även för "följare".
 
"Vann" vet jag inte riktigt vad du menar med, men bara att veta att han "följer" en är väl ändå det en helst vill slippa när det är just det som är hans grej "jag vet var du bor" är ju grunden till att hans sociala handikapp här - men det var jättebra att du gick igenom funktionen grundligt. Nu vet vi ju hur det funkar.
 
Ja, jo men jag säger ju att jag tror att Gunnar då lade till funktionen att kunna dölja sin profil, eftersom han då sa till mig att han inte kunde göa något åt att mcgyver följde mig. Jag vet inte, jag har bara känt att mcgyver är i hälarna på mig eftersom jag ser vad andra citerar av honom - jag ser ju inte hans inlägg heller eftersom han bor permanent på min ignorelista.
Om någon citerar någon som är på min ignorelista så ser inte jag de citaten, så har det varit i flera år, men @Gunnar kanske har lagt till nån specialfunktion så att du kan se vad andra citerar från @MacGyver ?
 
Aha, ok. Men nej jag tror inte att någon trott att en följa-manöver skulle ge tillgång till något en inte har om en inte följer. Mcgyver följde mig nog innan det gick att dölja profilen.
 
Tja, jag vet ju inte. Jag har bara påtalat för gunnar att jag upplevde det obehagligt att mcgyver följde mig, i samband med att han blev bannad en annan gång när han flåsade om sina bullar vid min brygga,
Dagens andra lögn, jag har aldrig tidigare blivit bannad. Lögn eller dåligt minne? Slutar du mata tråden så självdör den men kom inte med lögner och påstå nåt om mig som inte är sant.
 
Samma här. Jag ser inte citat från dem jag ignorerar (älskar funktionen :up:)
Jag vet inte om det är en bugg i systemet. För är jag inloggad och någon citerar mig för jag upp en notis att hen har citerat mig. Men däremot så kan jag inte se inlägget eftersom hen är blockerad.
 
men bara att veta att han "följer" en är väl ändå det en helst vill slippa när det är just det som är hans grej "jag vet var du bor" är ju grunden till att hans sociala handikapp här - men det var jättebra att du gick igenom funktionen grundligt. Nu vet vi ju hur det funkar.
Du vet om att det där inte är okej att påstå va?
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
542
Senast: tessan.g
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 818
Senast: Barbabelle
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 249
Senast: mars
·
  • Artikel
Dagbok För drygt 10 år sedan plöjde jag böcker om hälsa och framförallt hormonell hälsa, och läste boken “Kaos i kvinnohjärnan” för första...
Svar
8
· Visningar
552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp