Bukefalos 28 år!

Att söka en ny stallplats

V

villvaraanonym

Jag vet att det finns personer här på forumet som känner både mig och de aktuella personerna i det här fallet, så därför väljer jag att posta en anonym tråd, och om någon skulle gissa sig till vem jag är så är jag tacksam om ni håller det för er själva.

Jag står sen några år tillbaka inhyrd i ett stall, tyvärr har vi inget skriftligt kontrakt eftersom stallägaren inte ville (det är ytterst ovanligt att skriva kontrakt här), men vi har en muntlig överenskommelse. Hyran är relativt låg, och stallet ligger hyffsat nära mitt hem, vilket i kombination med att jag studerar och lever på studiemedel har gjort att jag absolut inte har kunnat söka en annan stallplats tidigare. Men för att göra en lång historia kort och inte gå in för mycket på detaljer så trivs jag inte alls. Det görs skillnad på häst och häst, eller snarare hästägare och hästägare, och jag har dragit nitlotten. Mina hästar får ta det sämsta, och jag får ta alla stallpass som ingen annan vill ta. Jag är inte en sån person som med gott samvete kan åka hem och veta att imorgon kommer ingen ta ut hästarna, eller imorgon kommer hästarna inte få lunch, och så tar jag det. Det har funkat ganska bra så länge jag har gått i skolan och kunnat planera mina dagar ganska bra själv, men med ett heltidsjobb kommer det aldrig fungera. Dessutom är ridvägarna under all kritik.