Tveksamt m Focus får dra så mkt, men ska kolla! 4-hjulsdrift?
Dacia får jag titta på, men det lilla jag sett var inte riktigt vad jag sökte....
Nej Focusen får du varken dra så mycket med eller 4WD eller bränslesnål eller kul att köra... ;) MEN jag fick tips i en annan tråd om Ford Kuga! Där har du iallafall 3/4 rätt (dom är inte heller såååå kul att köra, men en BRA dragbil).
Jag är ju BMW-frälst, men efter att ha provkört en X1:a så blir det inte en sån... riktig skrammelburk i mina öron :angel:.
X3 däremot, där har du allt du söker.... :idea::D.
 
På biljakt!
Kommer att pendla längre sträcka till jobbet och behöver en billigare bil än nuvarande Honda CR-V som är en mkt bra bil, men dessvärre törstig bensinare!
Vill ha diesel, 4WD,manuell låda.
Ska med utökad behörighet dra minst 1500kg.

Rolig att köra och säker är ytterligare några krav.
Kikat på Audi A4 Avant Quattro samt BMW X1 samt Volvo XC60.
Någon med erfarenhet av dessa eller andra förslag?
Vi bytte ut vår Honda Cr-V mot en Skoda Yeti. Lite mindre lastutrymme, men drar bara 0,6 blandad körning (diesel) och får dra 2000 kg. En superrolig bil att köra- pigg och bekväm, och man kommer upp lite grann även om man sitter snäppet lägre än i Hondan.
 

Liknande trådar

Fordon Ok har fått till mig att jag nu måste välja ny bil i jobbet. Jag är i grund och botten väldigt ointresserad av bilar. Har inga direkta...
Svar
19
· Visningar
1 562
Senast: Snubbelfot
·
Äldre HJÄLP!!!! Behöver ev byta ut min bil lite akut och behöver därför snabbt förslag om BRA dragbilar. Krav: -Dragvikt 1990kg på utökad...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 845
Senast: super
·
F
Utrustning Suck, behöver hjälp nu, vet att det finns massor av dragbilstrådar, jag har sökt men hittar inte det jag vill veta. Sedan min vackra...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 927
Senast: Saint
·
Hästmänniskan Vi går i bilköpartankar här hemma och har precis köpt ett nytt hästsläp. Star Trailer Safir -04 1500kg. Denna drar vi med en Audi A4...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 920
Senast: puppan2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp