[B]Bareback VS Barefoot[/B]

C

carran

Hade siktat in mig på en Knights bareback när jag upptäckte Barefoot cheyenne.......den senare är ju lite billigare så det jag undrar är vilka för- och nackdelar det finns med respektive sadel.

Någon som har erfarenhet av båda eller i alla fall kan säga vad ni tycker om just den ni provat?

Dessutom tror jag mig ha förstått att TN equilizer är den bästa paden om hästen är ganska dåligt musklad, håller ni med? Tips på var man kan köpa denna pad och ungefärligt pris?

Snälla svara :bow: , jag vill så gärna ha en ny sadel som verkligen passar hästen! ( och som vanligt när jag bestämt mig för att köpa något så ska det ju helst ske med en gång, gärna i kväll :D )

Hälsningar från carran
 
Sv: Bareback VS Barefoot

Puttar upp.......ingen som kan tipsa?
 
Sv: Bareback VS Barefoot

De är nästan exakt lika. Skillnaden är att med knights sadel ingår fendrar.
TN padden kan man väl köpa på torsions hemsida? www.torsion.se
Den padden är nog att rekomendera, för granduer-padden är tunn.
 
Sv: Bareback VS Barefoot

Jag har provat båda!

Knights bareback och Barefoot har en vesentlig skilnad!!!!! :eek:

Stigbygelfestet!

På barefoot är stigbygelfestet NAGLET fast :eek: slik at det blir en stor klump under sadelen på hver side...

Jag ville definitivt köpt en Knights Leather!!! (Har en selv, som jag är jättenöyd med :) )
 

Liknande trådar

Utrustning Hej. Är nu ganska säkert inne på att köpa en Barefoot Cheyenne och kollade lite på vad de kostar men upptäckte (när jag strulade runt...
Svar
15
· Visningar
1 191
Senast: Snobben
·
D
Utrustning ...sen köper jag en! :D Men som sagt, de sista frågetecknen vill jag ha uträtade. Jag ska köpa en BareFoot Cheyenne till min...
Svar
14
· Visningar
1 073
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp