[b]transportskydd[/b]

M

miiirka

Hej jag undrar om ni har bra tips på transportskydd ?
Vilka ska man inte köpa och vilka ska man köpa?
Vad kostar de?
Jag letar nämligen och jag vet inte vartífrån eller vilka jag ska köpa, svårt...:crazy:
 
Sv: transportskydd

Det beror helt på vilket skydd du vill ha och vad din häst trivs med.

Jag har lite olika, en omgång höga från Mark Todd som är bra skydd, men min häst tycker inte om dem och har trampat i sönder dem fullständigt...

Sen har jag Bucas låga, dem gillar hästen och de sitter även bra och har aldrig lossnat.

Har även några urgamla från Svea Sverigetäcket som bråkhästen har haft och de har hållt skitbra, trots att de säkert är från 80-talet.

Nästa på listan bli Bucas höga som min andra häst ska ha.

Generellt tycker jag att man ska lägga lite stålar på transportskydd, det är värt det när något händer. De billigare varianterna har ofta dåliga kardborrar och usel passform och förstörs ändå tidigt.

Så utred om du vill ha höga eller låga, hur tjocka och hur mycket de ska få kosta.

//E
 
Sv: transportskydd

Vilka ska man inte köpa och vilka ska man köpa?

Nu utgår jag från mig och mina hästar

Köpa:
Bucas 2000 transportskydd
Mark Todd
HW (dock ganska fula :o )

sen säger jag som tidigare att de billiga är oftast ingen ide att köpa. Går så lätt sönder.

Vad kostar de?
Bucas - 1298 kr
Mark Todd - 799 kr
Hw - 450 kr
 
Sv: transportskydd

det finns ju en del att välja på, men jag kan rekommendera de jag har: Bucas höga skydd, finns på bl a Börjes, ( är nog billigast där), kostade ca 700 när jag köpte dom. de är lite tunnare o är mkt smidiga att "hantera".
sen tycker jag pessoas höga skydd är mkt bra oxå, finns i flera färger o matchande rutmönster på insidan så de är snygga oxå. tjockare, så de skyddar nog mer men är väl lite klumpigare iallafall innan de har format sig. tror jag gav ungefär 1000 för dom. finns nog bild på www.hippomarket.com
 
Sv: transportskydd

Jag köper aldrig ett par MT igen, de är alldeles för tjocka och för stela, tycker faktiskt Bucas är mycket bättre där. Men ändå är MT ett av de populäraste skydden... Konstigt.

//E
 
Sv: transportskydd

vad konstigt. Jag tkr dom är helt underbaaaara. Tycker nästan mina bucas är lite väl sladdriga även om de är super också
 
Sv: transportskydd

Jag har skydd från equalityline, fick med dom när jag köpte hästen. Förstärkta i karledera, eller vad mans ska säga, och sitter jättebra på! Tjocka och höga, helt omöjligt för hästen att skada sig:D
 
Sv: transportskydd

jag har Pessoa, de är jättebra! stadiga och stora kardborrespännen, smidiga att sätta på. och så är de snygga!
 
Sv: transportskydd

Fast jag uppskattar nog att de är sladdriga, har fått lappa ihop mina MT 3 (!) gånger efter att hästen har trampat av dem och trampat i sönder dem och de blir aldrig som förr.
Om de då är lite slappa så är det lättare att laga och de har en annan passform ;)

//E
 
Sv: transportskydd

Jag har pessoa till bägge mina
har 2 par ett till min stora å ett par till min ponny, funkar SUPER:D :love:
 
Sv: transportskydd

mark todd helt klart då de GAMMLA rambo inte finns mer..
 
Sv: transportskydd

de som du ska köpa:
*Mark todd, jag har ett par nu och är supernöjd med dom!
(tips: köp inte ett par med en massa kardborrspännen, mycket smidigare när det är 3 st stora som på MT, Pessoa och Amigo exempel :p )
*Pessoa

Inte köpa
*nu har ju inte jag nån erarenhet av dessa men Amigos verkar inte vara nån höjdare, har sett dom i affär och känt på dom och kändes ju inte sådär super, men som sagt jag har ingen erfarenhet av dom så dom kanske är jättebra?
*jag skulle aldrig köpa några från ex. Hööks el. shires och sånna billigare.
 
Sv: transportskydd

Inte köpa
*nu har ju inte jag nån erarenhet av dessa men Amigos verkar inte vara nån höjdare, har sett dom i affär och känt på dom och kändes ju inte sådär super, men som sagt jag har ingen erfarenhet av dom så dom kanske är jättebra?
*jag skulle aldrig köpa några från ex. Hööks el. shires och sånna billigare.

:angel:
Amigo är helt okej för det priset tycker jag. Antagligen inte lika bra som de dyrare men de sitter bra och är rejäla.
Hööks billigaste har vi också, hade dem förr men nu är det bara reserv/när två pållar ska åka. Inga höjdare förstås, ganska tunna och sladdriga. Men med stillastående hästar får de duga tills vidare.
 
Sv: transportskydd

Jag har mark todd till Lille B-ponnyn o pessoa till D-ponny vildingen. Hon brände upp våra gamla nylånskydd. :angel: Vilken tokstolla. Men pessoa är värkligen underbara dom sitter bäst på henne!
 

Liknande trådar

Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
7
· Visningar
233
Senast: Takire
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
340
Senast: liiinnea
·
Utrustning Hej! Min lillasyster ska rida för första gången på ett par år om några veckor. För tillfället så är detta en engångsföretelse och därför...
Svar
10
· Visningar
553
Senast: Gimlan
·
Utrustning Ni med samshield hjälmar se hit! Sitter och ska köpa en ny hjälm och är väldigt sugen på en samshield men har lite svårt att bestämma...
Svar
7
· Visningar
318
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp