Back on Track?

:banana:
Back on Track är det bästa hjälpmedel som finns på marknaden! Köp för f-n!!
jag har en 12-åring, halvblod med kronisk lymfangit i ena bakbenet som blossar då och då, någon gång varje sommar vanligast, alltid lite tjock pga ärrvävnaden, men annars är det mest exteriört fult. stackars pållen fick för mycket av det goda (onda) för precis ett år sedan och ådrog sig en kotledsinflammation i höger fram och behandlades en gång sedan blev det bra, nu ganska exakt ett år senare kände jag att någonting var på gång, han betedde sig inte som vanligt vid ridning (går msv dressyr) och vissa dagar kunde nervösa jag ana lite ökad värme runt kotan i viloläge. kanske om jag kände efter riktigt noga var han på väg att fylla ut leden lite oxå. då flertalet inack. i stallet jag nyligen flyttat till oxå tävl dressyr på samma nivå, använde BoT på sina blev jag övertalad att köpa. jag köpte två höga till bakbenen och två mindre till frambenen. 1100 kr, som hittat sa jag.
behöver jag nämna att lymfangitbenent efter ca 2 veckors användning ser ut dsom vilket ben som helst? ärrvävnade är ju kvar, men det övriga svampiga är bortblåst, jag kan känna senorna på hästen. otroligt!
Samt att den inbillade värmen o kotan är väck med pusta. några gallor ser jag inte röken av, inte ens om jag verkligen försöker hitta någon, benen har aldrig varit smalare.

och dressyren? han går som en peng... beware... ;)
 
Jag undrar om ryggtäcket (100x100) är exakt likadant uppbyggt som padarna, alltså reflekterar värmen lika effektivt som dessa.

Tänkte att man kan ju i så fall klippa och sy så att man får padar som passar ens häst exakt och få fyra st billigare än om man köper de färdigsydda padarna.

Någon som vet?
 
Du har precis samma tanke som jag!

Jag tror att det skulle kunna gå att klippa en ryggvärmare till paddar, materialet är ju detsamma väl? Har personligen bara känt på en människovariant av produkten.

Jag tänkte sy in paddar i sådana där billiga transportskydd som inte är så hårda och ha dem över natten på min häst eftersom stallpersonalen inte tar av krångliga saker innan utsläpp, och dit räknas tex lindor. En annan variant vore ju Hööks stallbandage med padd och skydd i ett, om ni vet vilket jag menar, men då blir det ju lite dyrare.

Jag tror att det helt klart kan vaar värt att pröva när ekonomin tillåter - jag ska prova både för ryggen och benen på min pålle!
 
Vi tänker ju precis likadant!!! :bump:

Jag har ocså funderat på Hööks stallbandage med kardborre!. Ägarna till vårt stall byter inte täcke och så men jag tänkte att man kanske kunde få dem att ta av dessa som är så pass enkla.

Någon som vet om det är samma effekt på padarna och ryggtäcket?

//Hanna
 
adressen är hem.passagen.se/aspbarkfoder
alltså inte www före. Tyvärr kostar dom 296:-styck även
där, men mängdrabatt kan ges 1100:-för 4 +ev frakt.
 
Är det något som jag ska skaffa till min häst som har drabbats av kotledsinflamatinoner? Är dock frisk nu men jag tänker på framtiden? :rofl:
 
Du kastar definitivt inte bort pengarna om du skaffar Back on Track!
Har fö läst om hästägare med likandana hästar som dig (alltså som haft ledinflammationer) som hållit sig friska med sina Back on Track.
 
jag har tänkt köpa ryggtäcket och sy padar av, det blir billigare. fast tyvärr tillåter ekonomin inga utsvävningar alls den här månaden :(
 
Trösta dig med att de är hållbara!
Jag har haft mina ett par år snart, och de ser fortfarande nya ut!
Trots att de används i stort sett alla nätter/vecka, pga att gammelpållen behöver dem sedan han blev behandlad i sina muskler av min fysioterapeft.

Så de är mkt prisvärda! Man slipper köpa nya "hela tiden"!
 
Kan man verkligen göra det? :confused:
Det vore ju billigare isåfall! :)
 
Det ska visst vara samma material så det borde inte vara nåt probem. Symaskin är ju bra att ha förstås. Annars blir det i jobbigaste laget :p
 
Haha.. Jo, det kan det ju vara! :D
Det va en rätt smart idé ju! :idea:

Det är ingen här som har sytt paddar av ryggtäcket?? :confused:
 
Nej , jag har täcket med halsdel till och även paddar och ja det skall vara samma effekt på både paddar och täcken.
 
Jag har innetäcket till mina två. Fodret till innetäcket är blåaktigt och lite tunnare än fodret till utetäcket. Fodret till utetäcket är exakt samma tyg som de vita paddarna. Det skall vara samma effekt på det blå och vita tyget. Hästarna har haft täckena nu i ca 2 veckor dygnet runt och jag kan inte säga att jag märker någon direkt skillnad. Kanske på den ena som är lite mjukare än vanligt men jag vet inte om det direkt har med täcket att göra. Så jag har då inte märkt det fantastiska med dessa täcken som vissa pläderar för här...men kanske det tar längre tid????
/puppan
 
Får jag sticka in och fråga, hur tvättar ni era Back On Track??
 
Jag tvättar alla BoT produkter för hand, det är enklast så :smirk: Vågar inte tvätta dem i maskin.
 
På tvättrådet man får med står det att de går att köra i 30 grader i maskin.
Den jag köpte dem av rekommenderade handtvätt.
Så jag tvättar dem för hand, i tvättsåpa.
 

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
890
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Jag har för mig att det är flera här som har ulltäcken till sina hundar och vill höra mig för hur ni tycker dom är. Jag funderar på att...
Svar
10
· Visningar
1 505
Senast: Pilot
·
Kläder & Bli fin För drygt ett år sedan köpte jag fodrade leggings i en lokal butik. Nu är jag tillbaka dit och exakt inget passar. Allt är för långt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
4 406
Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
902
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp