Bukefalos 28 år!

Bästa återfukten för håret?

TheRedLightning

Trådstartare
Jag har försökt googla lite och det verkar mest som de flesta försöker göra reklam för sin egen produkt. Jag försöker hitta något där jag kan lita på att det verkligen fungerar. Har läst många produktrecensioner där det verkar för bra för att vara sant och oftast inte är det.

Mitt hår är torrt och behöver återfuktas, men vet inte vilken produkt jag ska välja. Tänkte om bukes samlade kunskap kunde hjälpa mig då ni troligen har personliga erfarenheter och inte är autogenererade produktrecensioner. :)

Tack på förhand.
 
Nu är ju hår dött material, men jag kan tänka mig att om det känns väldigt torrt och frissigt så kan det nog vara bra med keratinschampo/balsam/inpackning och kanske kickstarta det hela med en keratinbehandling hos frissan.
 
Mitt hår är som nytt sedan jag började använda Dove intense repair snabbinpackning. Inget trassel och glansigt och fint. Köpes i vanliga affärer för inte alltför mycket pengar. Nu fungerar ju inte allt på alla hår men har flera vänner som använder detta och också är mycket nöjda.
 
Mitt hår är som nytt sedan jag började använda Dove intense repair snabbinpackning. Inget trassel och glansigt och fint. Köpes i vanliga affärer för inte alltför mycket pengar. Nu fungerar ju inte allt på alla hår men har flera vänner som använder detta och också är mycket nöjda.
Jag har en av Doves intense repair, funkar ok några dagar, sen tillbaka till det torra igen. Får en känsla att det hände efter att jag klippt mig, får nog bli ett besök hos frissan igen. :/
 
Jag har försökt googla lite och det verkar mest som de flesta försöker göra reklam för sin egen produkt. Jag försöker hitta något där jag kan lita på att det verkligen fungerar. Har läst många produktrecensioner där det verkar för bra för att vara sant och oftast inte är det.

Mitt hår är torrt och behöver återfuktas, men vet inte vilken produkt jag ska välja. Tänkte om bukes samlade kunskap kunde hjälpa mig då ni troligen har personliga erfarenheter och inte är autogenererade produktrecensioner. :)

Tack på förhand.
Halleluja! Jag har sett ljuset!
:D

Nåja, i alla fall en rejäl lampa. Har torrt och sprött hår sedan några år tillbaka. Gick in på Lyko och frågade och kom ut med ett balsam: Joico conditioner for dry hair.

Allt blev annorlunda. Håret är inte frissigt och torrt och jag reder ut det i duschen med en gles kam. Det blir inte kladdigt av nåt som lägger sig utanpå strået utan just bara friskare.

Använder yttepyttelite hårolja i de allra värsta topparna medan året är fuktigt. Sedan är jag nöjd. Mer än nöjd.

Och jag som funderade på att klippa av skiten..... :D
 
Halleluja! Jag har sett ljuset!
:D

Nåja, i alla fall en rejäl lampa. Har torrt och sprött hår sedan några år tillbaka. Gick in på Lyko och frågade och kom ut med ett balsam: Joico conditioner for dry hair.

Allt blev annorlunda. Håret är inte frissigt och torrt och jag reder ut det i duschen med en gles kam. Det blir inte kladdigt av nåt som lägger sig utanpå strået utan just bara friskare.

Använder yttepyttelite hårolja i de allra värsta topparna medan året är fuktigt. Sedan är jag nöjd. Mer än nöjd.

Och jag som funderade på att klippa av skiten..... :D
Jag går i tankarna om man ska raka av allt och börja om.. vet att det fortfarande är lite färgat hår kvar i topparna, resten är min egna hårfärg.

Är det någon speciell hårolja du använder? :)
 
Jag går i tankarna om man ska raka av allt och börja om.. vet att det fortfarande är lite färgat hår kvar i topparna, resten är min egna hårfärg.

Är det någon speciell hårolja du använder? :)
Raka har varit lockande. Jag har ju varit utan hår och det var både snyggt och praktiskt. Det som gjort att jag avstått rakning är den vedervärdiga tiden när det ska växa ut....

Hittade den här oljan på Rusta. Bionacure Miracle oil - den var billig så jag tänkte va f-n. :D
Bästa jag provat
schwarzkopf-bc-oil-miracle-light-finishing-tr.png

Balsamet
450.jpg
 
Raka har varit lockande. Jag har ju varit utan hår och det var både snyggt och praktiskt. Det som gjort att jag avstått rakning är den vedervärdiga tiden när det ska växa ut....

Hittade den här oljan på Rusta. Bionacure Miracle oil - den var billig så jag tänkte va f-n. :D
Bästa jag provat
schwarzkopf-bc-oil-miracle-light-finishing-tr.png

Balsamet
450.jpg
Ja, det är den där tiden som inte lockar mig heller, vet bara vilken tid det tar sen jag klippte av ca 15cm på mitt hår innan det växer ut.

Oh, billigt det gillar vi. :p
 
Testade en gång att packa in hela håret med kokosolja (hört att det skulle vara riktigt återfuktande). Det var nästan omöjligt att få ur sen! Det som jag skulle tjänat på med inpackningen, att få håret mjukt och återfuktat, fick typ motsatt effekt, fick gnugga ordentligt flera gånger med schampo för att få ur all olja, såg ändå ut som en blöt hund i håret 2 dagar efteråt. Aldrig mer!
 
Testade en gång att packa in hela håret med kokosolja (hört att det skulle vara riktigt återfuktande). Det var nästan omöjligt att få ur sen! Det som jag skulle tjänat på med inpackningen, att få håret mjukt och återfuktat, fick typ motsatt effekt, fick gnugga ordentligt flera gånger med schampo för att få ur all olja, såg ändå ut som en blöt hund i håret 2 dagar efteråt. Aldrig mer!
Det har jag åxå varit med om. Först funka det jättebra. Håret har aldrig varit så fint. Sen blev det omöjligt att få ur. Då slutade jag och körde på som innan och håret har behållit det där fina icke torra. Så jag kommer börja köra med det igen nästa gång håret blir så torrt igen. Tror håret blir övermättat.
Kokosfett
schampo
inpackning
balsam
allt i rätt ordning
 
Jag använder Lanza Healing Moisture. Har både schampo, balsam och inpackning. Sen använder jag en leave-in creme från Lanza Healing Color och slutligen en olja från Kevin Murphy (young again).

Använder även Evo Fabuloso färginpacknibg regelbundet.

Sen är det väl så att alla produkter i världen inte kommer kunna rädda ett redan slitet hår, framförallt inte om det klipps för sällan eller om man äter kasst.

Du går ha bättre hårkvalitet som motivation för att äta bättre
 
Jag har försökt googla lite och det verkar mest som de flesta försöker göra reklam för sin egen produkt. Jag försöker hitta något där jag kan lita på att det verkligen fungerar. Har läst många produktrecensioner där det verkar för bra för att vara sant och oftast inte är det.

Mitt hår är torrt och behöver återfuktas, men vet inte vilken produkt jag ska välja. Tänkte om bukes samlade kunskap kunde hjälpa mig då ni troligen har personliga erfarenheter och inte är autogenererade produktrecensioner. :)

Tack på förhand.

Redken extreme serien! :)
 
När ni läser på innehållsförteckningen på produkterna, vad bör vara i och inte vara i dom? Jag har börjat läsa men inte säker på vilket som är bra och inte bra så att säga.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 397
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 605
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 344
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
3 942
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp