Bukefalos 28 år!

Bästa återfukten för håret?

@Buck Har samma problem som dig med torr hårbotten. Har köpt ACOs schampo på apoteket för torrhårbotten vilket har funkat förvånansvärt bra. Lite klåda fortfarande men MYCKET bätte. Det och så har jag börjat föna håret så att det inte går runt och är blött i hårbotten hjälper mig. :)
Ja att föna håret torrt fick jag tips om av min frisör, tar dock en halv evighet och håret blir alldeles för fluffigt och flygigt av det :o. Går ofta och lägger mig med blött hår så det är torrt på morgonen, bättre än att sätta upp blött hår på morgonen i alla fall. Tar ju vanligtvis en 3h innan det är helt torrt, mer om det är uppsatt..
 
Ja att föna håret torrt fick jag tips om av min frisör, tar dock en halv evighet och håret blir alldeles för fluffigt och flygigt av det :o. Går ofta och lägger mig med blött hår så det är torrt på morgonen, bättre än att sätta upp blött hår på morgonen i alla fall. Tar ju vanligtvis en 3h innan det är helt torrt, mer om det är uppsatt..
Alltså, det viktigaste för mig är att det är helt torrt i hårrbotten och håret längst in. Jag har inte så långt hår, nedan för axlarna. Men när jag fönar på kvällen orkar jag inte se till att hela håret är torrt innan jag flätar det.
 
Ja, det var ungefär det du inte ville gå med förra gången det var uppe ;)
Öh va? Varför verkar det vara så viktigt med något man eventuellt skrivit förr, jag kommer inte ihåg att jag skrivit något och kommer jag inte ihåg det, så betyder det inget för mig, dvs jag har ändrat mig.
Blir så trött när allt gammalt ska dras upp som man råkat skriva av folk med superminne... :meh:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 456
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 642
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 355
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
3 965
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp