Bukefalos 28 år!

Bästa hundbädden???

Sv: Bästa hundbädden???

Usch då, lät inte så mysigt...
Fast det kommer nog bli en i alla fall, känner att jag måste ha något mjukt till Kenzo, annars kommer nog han ha väldigt slitna armbågar om några år (Kenzo lägger sig inte, han dunsar ner på golvet, brukar somna till dunk, pust, stön varje kväll :crazy:)
 
Sv: Bästa hundbädden???

Jag har en BIA till min dobermann. Hemma hos oss är reglen att när man är vuxen nog att inte bita isönder sina saker då får man lite dyrare presenter! Och när en dobermann är vuxennog att inte slakta något så tuggvänligt som en BIA, ja då kissar den inte heller inne längre!
 
Sv: Bästa hundbädden???

Jag verkar vara den enda som inte gillar bian. Tyckte den var svår att hålla ren, bökig och sedan så gick den snabbt sönder i "tyget" här, det sistnämnda visserligen pga en amazonpapegoja vilken inte alla har i hemmet

Var det en äkta Biabädd då? Eller en "kopia" som faktiskt är rätt vanliga ute i Djuraffärer har jag sett.

Biabädden är ju rätt dyr, tror jag gav 400kr för min "lilla" på REAN.
 
Sv: Bästa hundbädden???

fast det finns ju sådana där teddy överdrag till bia bäddarna som är lätta att tvätta!
 
Sv: Bästa hundbädden???

Var det en äkta Biabädd då? Eller en "kopia" som faktiskt är rätt vanliga ute i Djuraffärer har jag sett.

Biabädden är ju rätt dyr, tror jag gav 400kr för min "lilla" på REAN.

Det var en äkta, slösade bort många hundralappar på något jag trodde skulle vara bra och hålla hela hundens liv nästan...
 
Sv: Bästa hundbädden???

ok, ja jag har ju en äkta i barnvagnen som håller sig bra...men min hund tycker jag smutsar ner nåt väldigt! måste se till att få upp en dusch slang eller nåt på altanen...för min lille grandis kommer inte in i duschen längre:crazy:
 
Sv: Bästa hundbädden???

fast tyget är ju värsta tjocka galonen eller nåt:confused:
min grandis har haft sina i tre år nu och inte ett spår att slitningar...
 
Sv: Bästa hundbädden???

Du måste ha råkar ut för ett måndagsexemplar ( eller så blev du lurad :( )

Jag har haft Biabädd till samtliga hundar, Zaga är inte speciellt varsam med sin bädd heller.

Biter, klöser, gräver och den ser helt oanvänd ut.

En gång kräktes hon i den, då ställde jag in hela bädden i badkaret och duschade av = klart .
 
Senast ändrad:
Sv: Bästa hundbädden???

Mina bägge Bc tikar sover i sängen :p
Den ena uppe vid huvudet mellan mig och min man, och den andra ligger i spänn mellan våra magar... Jättegosigt.
Den yngsta Bc´n åt upp två största storlekens Biabädd på mindre än två dygn när hon var liten:cry:
Så nu är det vanliga soffor, fåtöljer, mattor och framförallt sängen som gäller.
 
Sv: Bästa hundbädden???

fast tyget är ju värsta tjocka galonen eller nåt:confused:
min grandis har haft sina i tre år nu och inte ett spår att slitningar...

Jag har aldrig lyckats hålla en bia bädd hel mer än max 1 år, sen är det sprickor och småhål samt ytterligare en tid senare spricker sömmarna.

Har gjort av med åtskilliga bia bäddar genom årens lopp, hundraser har varierat.
 
Sv: Bästa hundbädden???

Helt klart Bian. Labben sover i sin varje natt. Han gillar inte att ligga rakt på "lädret", så han har en filt i, jättelätt att tvätta då.
Taxen har snott mina före detta katters minimini bädd. Han ligge som ett nystan i den. Men ofast kryper han upp i sängen under småtimmarna..
 
Sv: Bästa hundbädden???

Ja, vi har en kopia av Biabädden som köptes för ca 200 kr (näst minsta stl tror jag, dvärgpinscher).
I den har jag som "botten" ett äkta lammskinn, som skakas av vid behov, annars blir det inte skitigt mer än att det luktar hund :-)

Ovanpå fällen har jag en fleecefilt som Arne gräver ner sig i, och ligger under. Han är lite udda, men älskar sin säng!

Arne som valp: http://galleri.icemy.com/albums/arne/PICT0002_002.sized.jpg

I sin säng i en helt vanlig sovställning:
http://galleri.icemy.com/albums/arne/Arne_under_filt.sized.jpg
 
Sv: Bästa hundbädden???

Jag tror att detdär är kopior av biabädden, och jag vet inte alls hur dom är i kvalité m.m
 
Sv: Bästa hundbädden???

kl

Vi köpte en bia-kopia till våran jack russel, den var på rea och hade kostat mer än en bia i samma storlek egentligen. På morgonen när vi vaknade så var den full med hål efter hennes tänder och en massa klösmärken! Vi förde tillbaka den och fick tack och lov pengarna tillbaka om vi ville men vi la till en hundring och tog en bia istället och den syns det ingenting på även om hon klöser och härjar runt med den! ;)
 
Sv: Bästa hundbädden???

Mina hundar har utan tveken tyckt mest om sina beanbags dvs sackosäckar som är förstärkta just för hund. Efter att en sådan kom in hos oss ville ingen av hundarna ha Bia längre så de va bara att köpa fler beanbags. ( Annars är det bara en vovve som fick sova i den skönaste och de kunde ju inte blödig matte stå ut med)
 
Sv: Bästa hundbädden???

Jag trodde bara dom hade riktigt bra pris på den, inte att det kanske är en kopia! Blä i såna fall!
 
Sv: Bästa hundbädden???

Så kan det ju i och för sig vara, men då är det RIKTIGT RIKTIGT bra pris på den ;)

Men åk dit: kläm och känn ( riv och slit ) så känner du ju om det är något att ha .
 
Sv: Bästa hundbädden???

Är skillnaderna väldigt stora mellan orginalet? Hittade nämligen på grand-prix.se "bia" bäddar i olika färger, då bl a lila :love:. En lila skulle verkligen passa väldigt bra i min lägenhet och så är jag väldigt svag för lila, men brukar det skilja mycket på komforten mellan de olika märkena?

Innan detta trodde jag lixom att biabädd var namnet på typen av bädd = fyrkantig bädd med galonöverdrag :o.

Tänk denna i lila lixom :d
rosabadd1.gif
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp