Bästa vännen ska gifta sig, jag har inte råd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj vilken märklig, och tråkig!, analys av en annan människa baserat på så otroligt lite.

Tror din analys säger mer om dig än om TS vän :p
Jag tror ditt svar säger mer om dig än det gör om mig. :grin: :angel:

Jag tycker att det Ts har skrivit om sin vän, väninnans man och deras bröllopsplaner talar för sig själv och säger ganska mycket om Ts vännina och vilken slags person väninnan vill vara. :cool:

Åter igen, man gör som man vill på sitt eget bröllop. Fine!
Jag menar det verkligen.

Jag tycker Ts vän låter som en wannabee. :up:
DET, däremot är bara baserat på mina egna tråkiga och märkliga åsikter. :cool: :D
 
Jag tror ditt svar säger mer om dig än det gör om mig. :grin: :angel:

Jag tycker att det Ts har skrivit om sin vän, väninnans man och deras bröllopsplaner talar för sig själv och säger ganska mycket om Ts vännina och vilken slags person väninnan vill vara. :cool:

Åter igen, man gör som man vill på sitt eget bröllop. Fine!
Jag menar det verkligen.

Jag tycker Ts vän låter som en wannabee. :up:
DET, däremot är bara baserat på mina egna tråkiga och märkliga åsikter. :cool: :D

Vad vi får någon sorts inblick i här är väl knappast vännens personlighet, utan TS bild av vännens personlighet. Jag blir rätt förbryllad av inläggen som verkar bergsäkra på vem denna "wannabe" är och varför hon gör som hon gör, jösses vad det är lätt att döma...
 
Vad vi får någon sorts inblick i här är väl knappast vännens personlighet, utan TS bild av vännens personlighet. Jag blir rätt förbryllad av inläggen som verkar bergsäkra på vem denna "wannabe" är och varför hon gör som hon gör, jösses vad det är lätt att döma...
Ja, det har du faktiskt rätt i! :up:
 
Jag tänker vidare på hur det hela skulle sett ut om vännen började en sådan här tråd och satte rubriken: "Vill bryta normen"

Jag undrar om några hade skrivit att det vore taskigt av personen att bryta normen. Tänker på trådarna som varit om att inte vilja ha barn och krav från omgivningen.

Då är man väldigt förstående (med rätta) men ett bröllop är tydligen annorlunda. Då bör man helt plötsligt, enligt vissa, tvungna att tänka på gäster och hur de vill ha det.
Skulle vara ganska fult om man svarade på det sättet i en av de andra trådarna; att man borde skaffa barn för sin släkts skull och att man annars är väldigt taskig och "borde ta med i beräkningen" att folk blir arga och ledsna.
Intressant vinkling och absolut tänkbart!
Detta är forum när det är som bäst. :bow:
 
Jag älskar flådiga fester förresten. Ju större desto bättre, så länge jag slipper anordna det.
Jag förstår bara inte varför bröllop är så viktiga?

Vi gjorde en snabbvisit på stadshuset, jag hade en svart klänning från Åhléns a 399:-
Det kostade typ nada, bortsett från att PIPPIN ville att vi skulle ha ringar. Köpte enklast möjliga i vitguld.
Sen gick vi på lokal indier med 4 vuxna och 5 BARN.
Ingen släkt närvarande men informerade.
Ingen har uttryckt missnöje över vårt val eller brist på fest.
 
Jag älskar flådiga fester förresten. Ju större desto bättre, så länge jag slipper anordna det.
Jag förstår bara inte varför bröllop är så viktiga?

Vi gjorde en snabbvisit på stadshuset, jag hade en svart klänning från Åhléns a 399:-
Det kostade typ nada, bortsett från att PIPPIN ville att vi skulle ha ringar. Köpte enklast möjliga i vitguld.
Sen gick vi på lokal indier med 4 vuxna och 5 BARN.
Ingen släkt närvarande men informerade.
Ingen har uttryckt missnöje över vårt val eller brist på fest.

Fast har du läst runt på hela internet? Nog kan det finnas en dömande tråd på något forum du inte tänkt på att kolla, kanske? :angel:

"Jag tycker inte om indisk mat, Åhléns säljer smaklösa kläder, och jag blev inte ens bjuden! :rage:"
 
Självklart kan man tacka nej utan dåligt samvete! Däremot hade jag tyckt precis tvärtom, vilket väl bara är ett ytterligare exempel på hur olika vi i tråden ser på frågan. En långresa med sköna vänner under festliga omständigheter hade varit ngt jag verkligen försökt prioritera. Kan bara tänka mig hur jäkla skoj mina vänner och jag hade haft det i tio dagar på ngt kul resmål med dessutom ett häftigt bröllop som bonus. 20 000 är massor av pengar, men jag hade banne mig försökt och absolut tyckt det var värt det årets semesterkassa. Bröllop är för mig inget speciellt alls, men en sjujäkla fest och dessutom en gemensam resa med massor av polare, drinkar och skratt - det hade varit värt varenda krona om det gått att lösa!

Besvikelsen över att missa hade varit enorm, men jag hade inte lastat brudparet för det utan varit besviken på att missa årtiondets grej.
STORT plus på detta!

Hade grämt mig så om jag inte hade haft möjlighet att följa med. Hade gärna försakat alla träningar på kusen o.s.v. ett år om det hade gett mig möjligheten till en sådan upplevelse! :bump:

Ibland handlar "ha råd" om att prioritera. :)
(Man får lov att prioritera annorlunda. ;) )
 
Btw, inte påtal om bröllop, men ändå. Min bror var på Kuba ett antal månader, jag hade inga planer på att åka dit, skulle dessutom på en dyr resa till USA.
Men när har man chansen att åka dit med sin bror som guide med inhemska kompisar? Åkte dit i elva dagar, kassa flygtider, bl.a. fick jag vänta i Panama på en mellanlandning på 8 h på vägen hem.
Innan jag flög fick jag höra, är det verkligen värt att lägga så mycket på en resa där du knappt hinner ditt innan du ska tillbaka?
Kan säga att jag är glad att jag tömde sparkontot och åkte dit trots allt! En upplevelse jag aldrig kommer glömma! Att dessutom gå med i Första maj tåget på Kuba är en speciell upplevelse!
 
Ja, verkligen. Jag ska dessutom till Italien i sommar, vilket vi pratat om flera gånger för jag ville att hon skulle följa med och jodå, det ville hon gärna och trots att jag stött på henne om det flera gånger så fick hon liksom inte tummen ur att ta sig tid att planera så när vi hipp som happ köpte en valp där som jag ska ta med mig på vägen hem så var jag ju tvungen att åtminstone bestämma vilket datum jag skulle hem. Sagt och gjort så hörde jag av mig till henne och berättade när och var jag skulle göra min hemresa men sa att inga andra datum eller ställen är bestämda eller bokade, förutom att jag var sugen på att flyga till Rom och sedan åka runt lite innan jag flög hem. Då blev hon upprörd och sa att det minsann inte kändes bra att åka med när hon inte fått vara med och planera :meh: Fine with me, då kunde det lika gärna kvitta. Helvete vilket liv det blev när hon fick klart för sig att jag tänkte åka även om hon inte följde med! Behövde ju ändå hämta hunden så varför inte semestra samtidigt när resan ändå var betald och jag ville dit? Fick en lång utskällning och uppläxning om att hon minsann aldrig skulle låta sitt barn göra så, det var väldigt otryggt och oansvarigt! Jag åker tre veckor innan jag fyller arton och det är långt ifrån första resan jag gör själv. :meh:
 
Så går det när man ska göra sig märkvärdig och gifta sig utomlands. Hade de tänkt på sina gäster hade de ju chartrat ett plan enkom för sina gäster och sig själva och i annat fall hade de ju kunnat stanna hemma och hållit mottagningen i hembygdsgården/Folkan/komunhuset. :mad:

Nä, jag håller med, vilken pina att råka ut för någont sånt här när de planerat i 2 år. :cry:
 
Ja, det sken igenom i ditt tidigare inlägg. Skittrist syn på människor tycker jag.
Lika lite som JAG kan bedöma Ts vän och dra slutsatsen att hon är en wannabee, lika lite kan DU bedöma min människosyn baserat på det inlägget.

Det verkar för övrigt som tråden har rensats. :confused:
Eller så är jag snurrig
Jag har missat alla kommentarer och det kanske var tur.
 
Så går det när man ska göra sig märkvärdig och gifta sig utomlands. Hade de tänkt på sina gäster hade de ju chartrat ett plan enkom för sina gäster och sig själva och i annat fall hade de ju kunnat stanna hemma och hållit mottagningen i hembygdsgården/Folkan/komunhuset. :mad:

Nä, jag håller med, vilken pina att råka ut för någont sånt här när de planerat i 2 år. :cry:
Ja, visar ts artikeln för sin kompis så flyttar hon nog sitt bröllop till Bengtsfors eller nåt. För säkerhets skull.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 734
Senast: fejko
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 389
  • Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
17 301
Senast: Mineur
·
Relationer Det var bekvämt det här med anonym användare, så jag fortsätter här en stund. Jag älskar mina vänner, vi är lika på vissa plan och...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
8 643
Senast: Anonym_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp