Bukefalos 28 år!

baklänges trailer

MaRomer

Trådstartare
Börjar kolla lite efter trailer.

Kör idag med en star trailer safir. Och är inne på att köpa en star trailer diamant.

Men samtidigt gillar jag tanken på att de åker baklänges. Så vad finns det för trailers som hästarna åker baklänges i? Mellanväggen måste vara hel och bommarna fristående både bak och fram. Fronturlastning ett krav!
 
har du frontutlastning så blir det ju lite knepigt om de åker baklänges :p.

ume har släp med frontinlastning, equi-trek har så att man lastar från sidan.

sen finns det ju flera som har baklängessläp för 3+ hästar.
 
har du frontutlastning så blir det ju lite knepigt om de åker baklänges :p.

ume har släp med frontinlastning, equi-trek har så att man lastar från sidan.

sen finns det ju flera som har baklängessläp för 3+ hästar.


3 hästar är inte aktuellt. Vill ha 2 "öppningar" i släpet;-)
 
På svenska marknaden är det väl bara ume B50 och Equi-trek som har bakåtåkning. Ume har frontinlastning och urlastning bak (vilket ju säger sig självt om de åker bakåt ;) ). Equi-trek har sidolastning. Har för mig att jag sett något beg. Rice eller Richardsson med bakåtåkning modell Ume B50 för längesedan.
 
På svenska marknaden är det väl bara ume B50 och Equi-trek som har bakåtåkning. Ume har frontinlastning och urlastning bak (vilket ju säger sig självt om de åker bakåt ;) ). Equi-trek har sidolastning. Har för mig att jag sett något beg. Rice eller Richardsson med bakåtåkning modell Ume B50 för längesedan.
Hur mycket skiljer det sig i pris mellan dom två modellerna och komforten för hästarna?
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, Jag går i tankarna att köpa hästtransport men vet inte vad jag ska välja. Jag har som många ett par krav på listan och nu önskar...
Svar
1
· Visningar
773
Senast: Anemone
·
Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
1 600
Senast: cewe
·
Utrustning Min lilla 3-åriga welshponny har visat sig vara en mardröm att transportera. Hon hade bara åkt en gång som föl när vi hämtade henne i...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 537
Senast: Robina
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
848

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp