Bukefalos 28 år!

Bakterier på saker

Jag skulle be honom tvätta rent toan inklusive dörrhandtag och liknande samt köra lakan och handdukar i 90 grader, sen hoppas på det bästa
 
Enligt vad jag lärt mig kan man smitta från det att man själv har blivit smittad men även ännu inte fått symtom (inkubationstid). Jag läste mycket noga om detta efter att ha fikat med en kollega som sen gick hem och spydde och jag själv skulle jobba hela julhelgen.. :nailbiting: Men oddsen är nog hyfsat bra om den smittförande haft god handhygien.

Calici smittar verkligen något helt sjukt, jag har aldrig kunnat träffa en drabbad patient utan att bli smittad. Jag hade betalat MYCKET dyra pengar för ett vaccin...!!!
 
Enligt vad jag lärt mig kan man smitta från det att man själv har blivit smittad men även ännu inte fått symtom (inkubationstid). Jag läste mycket noga om detta efter att ha fikat med en kollega som sen gick hem och spydde och jag själv skulle jobba hela julhelgen.. :nailbiting: Men oddsen är nog hyfsat bra om den smittförande haft god handhygien.

Calici smittar verkligen något helt sjukt, jag har aldrig kunnat träffa en drabbad patient utan att bli smittad. Jag hade betalat MYCKET dyra pengar för ett vaccin...!!!

Det är också viktigt att ha i bakhuvudet att vinterkräksjukans virus fortsätter att utsöndras 48 timmar efter att symptomen har slutat! Alltså, om man blir "frisk" t.ex. måndag kväll så kan man smitta andra ända fram till onsdag kväll :).

Knapplån med tips från coachen:
Tvål och vatten till handhygienen och klor till rengöringen är det mest effektiva :up:. Handsprit funkar inte på kräkvirus.
 
Enligt vad jag lärt mig kan man smitta från det att man själv har blivit smittad men även ännu inte fått symtom (inkubationstid). Jag läste mycket noga om detta efter att ha fikat med en kollega som sen gick hem och spydde och jag själv skulle jobba hela julhelgen.. :nailbiting: Men oddsen är nog hyfsat bra om den smittförande haft god handhygien.

Calici smittar verkligen något helt sjukt, jag har aldrig kunnat träffa en drabbad patient utan att bli smittad. Jag hade betalat MYCKET dyra pengar för ett vaccin...!!!

Enligt "min" kontakt som jobbade på SMI kunde man möjligtvis smitta strax innan man får symptom, men det är ju avföring och kräk som smittar så det är ändå ganska svårt att bli smittad av någon då. Kunskapsläget kan ju ha ändrats men enligt honom smittade man inte under inkubationstiden, förutom då möjligtvis ett tag innan symptom.

Åh ja vaccin. Herregud vad lycklig jag skulle bli över det (är sjukt lycklig över ondansetron så man vanligtvis slipper spy i alla fall om man blir sjuk). Risken är väl att en biverkning av vaccinet kommer vara just kräkningar :nailbiting:.
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 735
Senast: tott
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 674
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 614
Senast: Myrten
·
Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 725
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp