Jag blir alldeles matt av det här, känner att jag knappt klarar att läsa om det längre.
Samma här. Jag har läst litegrann (men mår så jävla dåligt av det) och min man vägrar läsa om det och vill inte höra om det heller. Usch. Det är så obegripligt fruktansvärt.

Jag blir så ledsen för den skada det här gör. Förutom den direkta skadan - personer som dör, människor som förlorar sina nära och kära - så är det ju en sån attack mot det fria och öppna samhället och allt vad det står för. Mot vår trygghet.
 
Jag mår också så dåligt av att läsa om det. Speciellt när jag råkade se en rubrik om treåringen :cry: har en treåring själv och skulle vara helt utom mig om hon förolyckades.
 
Jag är inte ett dugg förvånad och nu när det är en del av vardagen reflekterar jag inte alls över det som hänt .Frågan är vilket ställe blir nästa och när för det kommer snart att hända igen vi vet bara inte var
 
Samma här. Jag har läst litegrann (men mår så jävla dåligt av det) och min man vägrar läsa om det och vill inte höra om det heller. Usch. Det är så obegripligt fruktansvärt.

Jag blir så ledsen för den skada det här gör. Förutom den direkta skadan - personer som dör, människor som förlorar sina nära och kära - så är det ju en sån attack mot det fria och öppna samhället och allt vad det står för. Mot vår trygghet.

Jag håller med, det är så sjukt ledsamt att se hur lätt tryggheten förloras, och hur det påverkar samhällsklimatet. När alla är rädda är det så lätt att odemokratiska krafter vinner mark. Och för mig är det omöjligt att inte påverkas och bli rädd, hur mycket alla än pratar om att vi inte ska låta det påverka bor vardag och möta hat med kärlek osv.
 
Jag får ont i magen varje gång jag går in och läser en tidning och de har "Extra" tvärs över. Det är ytterst sällan det hänt något bra :cry:

Det är helt ofattbart hur någon kan mäkta med att köra in en bil i en folkmassa medvetet. Helt obegripligt.
 
Idioterna inspirerar varandra. Det har alltid funnits mentalt svaga och utsatta personer i samhället, dom blir ofta spelbrickor i ett större maktspel i det samhälle vi alla bidragit till att skita ner, vare sig man tror det eller ej. Jag tror inte att vi någonsin kommer återfå ett sunt samhälle, inte när man ser den stora bilden och snöbollseffekten världen över och inom världspolitiken. / pessimist :angel:
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
944
Senast: Crossline
·
  • Omröstning
Tjatter Nu som jag äntligen lyckats med mitt "flytta till Sverige"-projekt, vill jag såklart träffa flera bukefalister! :love: Vem är med? Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 841
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 111
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 510
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp