Så går det. Det är bara början när man släpper in hela världen utan kontroll.
Vilket pajasuttalande. När läste du en tidning senast? Att överdriva Sveriges immigrationspolitik som nån slags sil med hål i har alltid varit löjligt, men nu när ni faktiskt får de stängda gränser ni vill ha framstår ju ditt inlägg bara som korkat.
 
Senast ändrad:
Jag vill också flika in att det känns oerhört okänsligt att använda såna här hemska händelser för att proklamera hat och rasism.

Och att människorna i Spanien, som tråden ju handlade om från början, tyvärr har levt med terrorism i många år - orelaterat till invandring.
 
Jag vill också flika in att det känns oerhört okänsligt att använda såna här hemska händelser för att proklamera hat och rasism.

Och att människorna i Spanien, som tråden ju handlade om från början, tyvärr har levt med terrorism i många år - orelaterat till invandring.
Ja, visst. Rasister brukar ju i allmänhet ha svårt att inte få exakt allt att handla om Invandringen, men att de dras som flugor till händelser som bara är tragiska för att förkunna sitt evangelium är på en annan nivå.
Att bemöta dem bidrar också till att ämnet spårar ur till viss del.
 
Det är märkligt hur somliga på buke tolkar allt som skrivs om samhällets utveckling som att man beskyller invandrare och tolkar kommentarer som rasistiska, främlingsfientliga osv, när ingen ens skrivit ordet invandrare någonstans? :banghead::banghead::banghead:
@supercalifragilistic och @niphredil kanske kan förklara hur du drar den kopplingen till mitt inlägg ovan?
 
Det är märkligt hur somliga på buke tolkar allt som skrivs om samhällets utveckling som att man beskyller invandrare och tolkar kommentarer som rasistiska, främlingsfientliga osv, när ingen ens skrivit ordet invandrare någonstans? :confused::banghead::banghead::banghead:
Du känner att det här är rätt tråd att tjafsa om sånt här? Har du noll empati eller hyfs?

Ang det du skrev: jo, invandring har visst tagits upp i den här tråden. Kan du inte starta en ny om du vill diskutera rasism eller dumma bukefalister eller invandring?
 
Det är märkligt hur somliga på buke tolkar allt som skrivs om samhällets utveckling som att man beskyller invandrare och tolkar kommentarer som rasistiska, främlingsfientliga osv, när ingen ens skrivit ordet invandrare någonstans? :banghead::banghead::banghead:
@supercalifragilistic och @niphredil kanske kan förklara hur du drar den kopplingen till mitt inlägg ovan?
Läs @Oldie s och @kossankaj s inlägg så klarnar sammanhanget.
 
Du känner att det här är rätt tråd att tjafsa om sånt här? Har du noll empati eller hyfs?

Ang det du skrev: jo, invandring har visst tagits upp i den här tråden. Kan du inte starta en ny om du vill diskutera rasism eller dumma bukefalister eller invandring?
Den här tråden är perfekt att diskutera sånt i, anser jag, eftersom alla redan börjat anklaga varandra för diverse saker långt före min inblandning.
Kollar man tillbaka på det som står skrivet så är du bland dom första att börja beskylla och bestämma vad andra personer har för åsikter.
 
Ja, visst. Rasister brukar ju i allmänhet ha svårt att inte få exakt allt att handla om Invandringen,

På vilket sätt menar du att det tråden handlar om, Barcelona, inte har med invandring/IS att göra?

(helt bortsett från att ETA långt ifrån är de enda "frihetskämparna" som använt terroristmetoder i sin kamp IRA är ju ett ytterligare exempel)
 
"Återfå"? När hade vi ett "sunt samhälle" och vad innebär det?
Jag menar med en sund balans i samhället, där socialt utsatta fångas upp av skyddsnäten innan dom fångas upp av diverse klaner, gäng, sekter, kriminella eller predikanter.
Samhällen har alltid haft dessa grupper, men ju svagare skyddsnäten blir, desto tydligare syns dom, speciellt i en tid då terrorism används allt flitigare med dessa gossar som spelbrickor.
Varför jag ser negativt på framtiden är för att egoismen och egotänket sitter så djupt rotat i dagens samhälle och tilliten och tron på staten minskar, vilket i sin tur leder till allt mindre demokratiska politiker osv. Det blir svårt att återfå ett fungerande skyddsnät igen, och det har inte bara med Sveriges politik och samhälle att göra, utan främst med omvärldens.
 
På vilket sätt menar du att det tråden handlar om, Barcelona, inte har med invandring/IS att göra?

(helt bortsett från att ETA långt ifrån är de enda "frihetskämparna" som använt terroristmetoder i sin kamp IRA är ju ett ytterligare exempel)
Tråden handlar om attentatet i Barcelona och att folk som vill ventilera över den tragedin kan få göra det här. Det är svårt att tolka trådstarten som om den är till för att diskutera eventuella, påhittade som realistiska, anledningar och omständigheter.
 
Jag menar med en sund balans i samhället, där socialt utsatta fångas upp av skyddsnäten innan dom fångas upp av diverse klaner, gäng, sekter, kriminella eller predikanter.
Samhällen har alltid haft dessa grupper, men ju svagare skyddsnäten blir, desto tydligare syns dom, speciellt i en tid då terrorism används allt flitigare med dessa gossar som spelbrickor.
Varför jag ser negativt på framtiden är för att egoismen och egotänket sitter så djupt rotat i dagens samhälle och tilliten och tron på staten minskar, vilket i sin tur leder till allt mindre demokratiska politiker osv. Det blir svårt att återfå ett fungerande skyddsnät igen, och det har inte bara med Sveriges politik och samhälle att göra, utan främst med omvärldens.

Men var har alla de här svaga människorna varit innan? Alltså det har väl alltid funnit svagare individer i samhället men det är ju först på senare tid som det verkar ha ballat ur så och de ansluter sig till terrorsekter mm. Vad gjorde "såna" förr?

Jag kan faktiskt inte förstå hur en modern människa kan köpa all religiontrams och propaganda som is/andra sekter kör med i rekryteringssyfte.
 
Men var har alla de här svaga människorna varit innan? Alltså det har väl alltid funnit svagare individer i samhället men det är ju först på senare tid som det verkar ha ballat ur så och de ansluter sig till terrorsekter mm. Vad gjorde "såna" förr?

Jag kan faktiskt inte förstå hur en modern människa kan köpa all religiontrams och propaganda som is/andra sekter kör med i rekryteringssyfte.
Det vet vi inte, men gemensamt har dom alla att dom varit i samhällets utkant långt innan dom blivit värvade av IS. Har man redan tidigare haft tex psykiska problem, självmordstankar, hat mot samhället, sökt en större gemenskap men inte passat in/tagits emot/mobbad (gissar på att personer har många komplexa psykiska problem och varit med om många saker i livet som till sist fått dom att hamna i det mest extrema av världar). Det krävs mycket för att man ska känna att en av världens mest hatade, fruktade och avskydda grupperingar ska vara en inspirationskälla.
 
ni är så naiva som inte ens nu kan inse hur nya sverige blivit. fyra dödsskjutningar bara idag, getton i varenda stad snart. nej jag säger som med allt annat, man får ta ansvar för det man tar sig an.
 
Men var har alla de här svaga människorna varit innan? Alltså det har väl alltid funnit svagare individer i samhället men det är ju först på senare tid som det verkar ha ballat ur så och de ansluter sig till terrorsekter mm. Vad gjorde "såna" förr?

Jag kan faktiskt inte förstå hur en modern människa kan köpa all religiontrams och propaganda som is/andra sekter kör med i rekryteringssyfte.
för det handlar inte längre om svenskar som ballar ur....
 
Vilket pajasuttalande. När läste du en tidning senast? Att överdriva Sveriges immigrationspolitik som nån slags sil med hål i har alltid varit löjligt, men nu när ni faktiskt får de stängda gränser ni vill ha framstår ju ditt inlägg bara som korkat.
ja jag undrar detsamma... sverige och hela europa har tagit sig vatten över huvudet för flera år sen.
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
944
Senast: Crossline
·
  • Omröstning
Tjatter Nu som jag äntligen lyckats med mitt "flytta till Sverige"-projekt, vill jag såklart träffa flera bukefalister! :love: Vem är med? Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 841
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 111
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 510
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp