Bukefalos 28 år!

Barfota bild

Sv: Barfota bild

Ska till hovslagaen med nya pållen imorron (ja..vi går till hovslagaren, han bor nära och det är lättare att få en tid snabbt om man går :3 )
Ska prova att ha honom barfota, han har varit skodd innan men bara trav tränats, inte ridning.. när vi fick honom hade han en sko, som vi drog av. Han ömmar inte hittils och fötterna ser redan bättre ut av sig själva så jag hoppas att barfota funkar. Men ska försöka få med kameran och fota:P
Och fråga hovslageren vad just han tycker om ''hemma verkning'', jag vill ju gärna underhålla lite själv. :)
Men skönt att några verkar tycka att det är ok iaf :P
 
Sv: Barfota bild

Varför sko en häst om den inte har ont?! :idea:

En häst är född barfota utan skor men skor är ett bra hjälpmedel när vi sätter naturen ur spel med våra konstlade krav. Våra hästar lever inte naturligt längre, hur gärna vi än vill det!
Har mina 13 hästar barfota OCH rider/kör/tränar dem men har full förståelse för att alla hästar inte klarar av det.
Håller helt med föregående inlägg om skors negativa påverkan och strävar själv alltid efter att ha hästar barfota, utan att bli fanatisk för det.
Jag är så trött på denna onyanserade debatt om skors vara eller inte vara, det känns som om man måste ta parti för eller imot och att det är helt omöjligt att mötas på halva vägen.
Jag som har barfotahästar har inga problem att förstå att skor kan behövas ibland eller användas som ett hjälpmedel för en period, men på mina hästar vill jag undvika dem.
Låt hästen själv visa om den behöver skor eller ej.
 
Sv: Barfota bild

*pet* Fast nu var ju detta INTE en debatt.. lite trött blir man ju på dem.. utan TS ville bara se bilder på hovslagar-verkade barfota hovar. :P

Annars håller jag med dig ;)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
344
Senast: Myrten
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 840
Senast: Askur2017
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 675
Senast: Stereo
·
Hästhantering Hej! Jag fick hem min islänning för snart två månader sedan. Han är 4 år och har varit barfota till störst del men haft skor i fram en...
Svar
14
· Visningar
1 111

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Valp 2024
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp