Bukefalos 28 år!

Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Tycker att vi kör en snabbpresentation av oss och våra mål nu när vi har en ny tråd igen, ifall någon ny vill hänga på och ha ett hum om vilka vi gamla beachare är :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Okidoki! :D

Jenny, nyss fyllda 30 år, sysslar med yoga, löpning, spinning, landsvägscykel och efter nyår ska jag även börja med cirkelfys. Ska köra Halvklassikern nästa år och Klassikern året efter det. Skulle säkerligen se rätt fit ut om det inte vore för min förkärlek till allt som är onyttigt. :D Helt ärligt så är en stor anledning till att jag tränar mycket att jag då får äta mer, men den största anledningen är att jag vill hålla mig frisk och någorlunda normalviktig. Har varit kraftigt överviktig (100+ kg till 165 cm) och det vill jag inte uppleva igen.

Läser på juristprogrammet i Örebro och bor tillsammans med sambo och efterbliven katt. :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Själv är jag 25 år gammal och mitt främsta träningsmål är att bli starkare. Kort därefter ligger fastare, smalare, snyggare - men det kommer förhoppningsvis som en bonus med det förstnämnda ;)

Jag tränar främst på gym (samma som zassoo, ninnurur och antenn), men försöker varva med lite långsam löpning och så mycket ridning jag hinner med.
Har för närvarande ett trasigt knä, så jag kör väl lite på halvfart tills det känns bättre.

Mina mål för i år är att vässa mitt personbästa på 1km löpning, eftersom jag numera inte vågar springa för långt per gång. Samt att öka vikterna på gymmet med det dubbla jämfört med när jag skaffade gymkortet i augusti, där är jag på god väg!

Bor i Uppsala med mina två katter, jobbar samt driver eget företag där jag designar och säljer träningskläder
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag är också 25 år och försöker helt enkelt hålla mig frisk och må bra, vilket jag har upptäckt att motion hjälper mig med!

Jag springer en del, mitt förra mål var att kunna springa milen under 60 min, vilket jag lyckades med för bara nån vecka sen :) Nya målet är kanske att ta milen under 50 min? Jag vet inte riktigt, känns som ganska stor skillnad! Men jag ska börja med intervaller tror jag för att känna efter lite hur snabbt jag kan springa.

Nu när det börjat bli kallt har jag även gått tillbaka till gymmet så jag hoppas bygga lite snygga muskler och bli starkare :)

Jag äter alldeles för onyttig mat men så länge jag motionerar så är det inget större problem.

För att sammanfatta mitt mål:
Att må bra och trivas med mig själv
 
Sv: Beach 2014 del II

Ninna - 30+, Uppsalabo, sambo, mamma till en 2½åring, hästägare och arbetslös. Försöker bli normalviktig. Har sen 2/9-13 gått ner drygt 9 kg, ska ner 55 kg totalt. Gymmar, rider och PWar.

Just idag är jag less och vill bara gråta och skrika och vräka i mig mat. Det är inte roligt längre, inte ett dugg :cry:
 
Sv: Beach 2014 del II

19 om exakt två veckor, hänger mest på gymmet eller med mina löpardojor på stadens gator. Har som mål att nå mitt livs form. Har precis tagit mig till nivån att kunna springa en mil som "bekvämlighetsdistans". Genomförde Tjurruset 6 oktober och fick blodad tand (har inte gillat lopp tidigare). Skulle sprungit Höstmilen idag men hade inte råd att ta mig dit.

Just nu har allt stått stilla i två veckor, först pga vidrig huvudvärk som gjorde mig sängliggande i en vecka. Sedan sprang jag fem km och vaknade förkyld dagen efter. Nu har det gått en vecka sedan jag tränade sist och jag är frisk igen, så i veckan ska jag försöka komma igång med träningen igen. Har uppskrivning för körkort på torsdag och uppkörning den 6 november, så jag är lite lätt stressad.

Jag har gått ned 10-12 kg (pendlar lite just nu) och tänkte gå ned lika mycket till.
 
Sv: Beach 2014 del II

20-årig Uppsalabo :) Tränar mest styrketräning (tung lågreps eller pulshöjande högreps), löpning och spinning. Målet just nu är att få träningen rolig och prestationsfri. Har inte viktproblem utan tränar mest för att jag blir tossig annars :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Hej, hej
Jag kämpar för att bli frisk från min anorexi. Har som mål att gå upp i vikt, lära mig hantera maten utan att behöva kompensera med promenader dvs jag ska försöka att inte röra mig för mycket eftersom min kropp inte är frisk nog för det egentligen. Sen är det ett mål att våga prova mat jag är rädd för, ta mig an utmaningar och våga variera mig mer och äta tillräckligt mycket mat istället för för lite. Ska gå upp ganska mycket i vikt, har en delmålsvikt som jag ska nå innan jul är tanken. Enligt min behandlare ska jag gå upp 0,5- 1 kg i veckan vilket är hemskt, jobbigt, skrämmande och jätte läskigt.

Målet är att må bättre psykiskt (mindre deprimerad, sova bättre, mindre ångest, mindre tvång m.m.) och bygga upp min kropp så den blir starkare, uthålligare och friskare och får bättre värden.
 
Sv: Beach 2014 del II

25-årig (26 i december) Stockholmare som tränar för att det är så himla kul och jag gillar känslan av att kunna använda min kropp, att ha kontakt med muskler kontroll på rörelser osv. Tränar lite blandat: lite olika typer av dans, spinning, löpning samt styrketräning på gym. Mina främsta mål är att bli bättre på att dansa, samt att bli starkare, uthålligare och smalare/gå ner i fett-vikt. + att jag vill kunna göra några chins och pull ups utan hjälp.
 
Sv: Beach 2014 del II

Chokladkvarg:
250 g kvarg och 2-3 teskedar Canderel Cankao. Rör om och servera.0

Jag hade 500 g kvarg till pannkakorna (följde standardreceptet till 4 pers). Kollade upp kaloriinnehållet enbart för skojs skull och en bit (1/4 av tårtan) var inte mer än en normal måltid. Jag har fortfarande tårta kvar så det blir en god frukost imorgon :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Snabbpresentation:
25 årig styrkelyftare som även springer ett par ggr i veckan. Har som mål att springa Gbgvarvet på max 2 timmar i vår samt kvala in till SM nästa sommar. Men först ska jag upp på flaket vilket blir i januari, fram till dess ska jag höja mig snäppet.
 
Sv: Beach 2014 del II

nu har jag smygföljt er länge, men idag fixade jag en egen användare så jag hoppas jag får hänga här med er :)

jag är 22 år och kommer från gävle. mina mål med träningen är dels att gå ner i vikt och dels att bli starkare och mer jämnstark i kroppen, var med om 2 ridolyckor tätt inpå varandra för ca 3 år sedan och det är inte förns nu jag börjar känna mej normal igen...:o

jag tränar styrketräning på gym ca 4 pass i veckan, och brukar då lägga till en del pass i samband med det och, blandar lite mellan cirkelfys, skivstångsintervall, intervallflex och spinning. försöker springa en del också men de har varit lite till och från under sommaren men tanken är att jag ska komma igång och springa lite mer seriöst nu igen. tränar på friskis i gävle :)

jag har också två hästar, ett 9 årigt vildjur som jag tävlar en del med och en (hittills) supersnäll 1 åring som är under utbildning :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag är 25 år, bor i Växjö och pluggar sista terminen på min utbildning.
Tränar för att bli stark, snygg, smal & uthållig. :D

Pysslar med ridning, löpning och gruppträning. Gruppträningspassen blir i huvudsak Body Pump och Body Combat, samt en del CXwork och Step.
Har som mål att börja gymma också, men jag har så himla, himla svårt att motivera mig till det.

Jag har lite planer på att springa Sylvesterloppet på nyårsafton, just för att ha något att träna inför nu under hösten. Det kan jag behöva för att hålla igång motivationen och för att ta upp löpningen igen.
Har inte sprungit på en måndag(förutom två ynka km för en vecka sen, pust) så det är verkligen dax.

Nästa år är Göteborgsvarvet det stora målet och tanken är att jag ska under 2 timmar eftersom jag landade på 2:03 i år. Har också planer på att springa Vårruset, Näsetloppet och Midnattsloppet, och gärna ett par lopp till.
Jag ska även under 60 viktmässigt(gärna 56-57) eftersom vikten steg under sommarn och sen har jag inte gått ner igen :p
 
Sv: Beach 2014 del II

Välkommen! Självklart får du hänga med, det är bara att klampa på och känna sig hemma :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Hej beachisar! Länge sedan sist.

29år, bor på Roslagskusten. Har fått anemi bekräftat av läkare och knaprar järntabletter just nu. Nya prover om dryga veckan. Väger 69.3kg (vågen inser att det är en väldigt bra vikt tydligen, eller platå eller något). Vill ner till under 65kg (har redan gått ner 30kg sen 2010). Är 166cm. Äter lågkolhydratskost största delen av tiden. Gymmar och går på skivstångspass på Friskis 2 gånger i veckan. Jobbar som undersköterska så rör mig väldigt mycket i arbetet.

*knappar*
Jag har legat lite på halvfart ett tag. Sköter kosten okej och tränar några dagar i veckan. Den här veckan har jag skrapat ihop 4 pass. Mår inte helt hundra än så något är det som är vajsing. Jag är trött och somnar tidigt på kvällarna och märker att jag är väldigt känslig för kyla, vilket jag inte känt av tidigare. Men målet är att bli fri järntabletterna. Mår fasiken inte bra av dom heller så... Aja. Hoppas jag är tillbaka här snart :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Ännu en Uppsalabo här på 21 år :) Har under sommar och höst kört mest på powerwalks men är grymt sugen på att börja gymma nu. Alltid kul att testa något nytt för jag har aldrig gymmat "på riktigt" förut och dessutm börjar det bli så jäkla kallt ute. :p Jag har dock fått ett jobb-vikariat som gör att jag sällan har vägarna förbi stan så gymkortet får vänta antingen tills viket tar slut eller tills jag får ett jobb som gör att jag får det lättare att ta mig till gymmet...

Mina mål med träningen är först och främst att få mer energi och känna mig frisk och sund men också att gå ner lite i vikt och känna mig nöjd med mig själv. Till Juni nästa år har jag som mål att gå ner till 65kg-sträcket, vilket blir ungefär 7-8kg, samt kunna springa en hel mil utan att stanna. Det känns just nu som riktiga drömmål men vad är det man säger, siktar man mot stjärnorna så når man trädtopparna ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

Kul med ny tråd, och kul att få lite bakgrundsinfo om alla till på köpet!

Själv är jag en 22-årig utlandssvensk som pluggar tredje året av fyra på universitetet i Skottland. Gillar livet för det mesta, men är lite osäker och orolig av mig. Behöver inte gå ner i vikt egentligen, men min (eventuell lite skeva) självbild säger att mina lår är för stora och att höfterna behöver bli mindre. Jag tränar därför för att uppnå det, men jobbar också på att tycka bättre om mig själv, sluta få ångest för minsta lilla snedsteg vad gäller mat & träning och framförallt på att börja träna för att jag tycker det är KUL istället. För det tycker jag, när jag inte går in i min prestationsångest-bubbla för mycket.

Jag tränar basket en gång i veckan men håller annars till på gymmet där jag just fått mersmak för gruppträningar av olika slag. Cirkelträning och Metafit är mina favoriter såhär långt, men jag tror jag ska våga mig på en omgång Body Pump i veckan också och hoppas att det känns bra. Har inte hängt här så länge, men planerar att stanna för alltid typ. Gotta love Beach-tråden! :love:
 
Sv: Beach 2014 del II

Hej nya tråden :D

25 år, bor strax utanför Uppsala med sambo och två katter, pluggar på SLU. Har varit aktiv med träning till och från i mitt liv, men började träna regelbundet på allvar i januari i år. Springer, gymmar, promenerar och går gärna på gruppträningspass om tillfälle ges. Har under året gått ner ~10 kg. Skulle gärna gå ner ett par kilo till men älskar god mat så vi får se hur det blir med den saken ;) Jag tränar för att det är KUL!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 330
· Visningar
72 038
Senast: tanten
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 862
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 281
Senast: Marita73
·
Svar
197
· Visningar
16 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp