Bukefalos 28 år!

Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Frontsquats är så jäkla svårt tycker jag!

KL.

Snart kan vi kalla den här tråden för Knätråden 2013. Jag har lite känningar i mitt vänstra knä emellanåt, främst vid benpress och benspark, alla övningar när jag ska böja bakåt känns det ingenting.

Blev ett lite stressigt benpass idag på 50 min!

- Raka marklyft 40 kg
- Benspark 20 kg
- Ass blaster 60 kg
- Benpress ett ben i taget 32 kg (känningar i vänster knä, försöker stärka upp det)
- Upp och nedgång på låda med 10 kg medicinboll
- Vadpress 35 kg

Benen bara skakade när jag skulle ta på mig skorna efteråt :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Det var för övrigt SÅ skönt att vara tillbaka på mitt ordinarie gym och (det här trodde jag aldrig att jag skulle säga) få träna själv!! Nu tog jag verkligen ut mig ordentligt :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Mitt vänsterknä spökar också från och till. Och just nu är det inte bra... Jävla skit.

KL

Alltså, träningen och maten blir så lidande just nu.. Så tråkigt men jag har noll energi.
Idag har jag i alla fall varit ute hela dagen och även brottats en del, haha.
 
Sv: Beach 2014 del II

Nej vad trist :(
Har du varit hos läkare/sjukgymnast/naprapat som kollat på det? Eller helst läkare + någon av dom andra?
 
Sv: Beach 2014 del II

Nej jag har inte det :( Jag måste göra det nu inser jag nog. Vila hjälpte inte. Nu på kvällen så har jag svårt att komma upp och ner i soffan men gå går ganska bra. Muskeln på utsidan låret var helt galet stel med, nästan som kramp typ. Skitskumt. Ska hämta Back on Track imorgon. Och förhoppningsvis kommer mitt knäskydd med imorgon. Har inte råd/tid att vara sjukskriven.
 
Sv: Beach 2014 del II

KL
Tjohoo! Idag ska jag gora en bungy swing (inte tjohoo, mest hur tankte jag dar) MEN jag var tvungen att vaga mig innan och med gympaskor jeans och tjock troja vagde jag "bara" 73, och innan jag akte vagde jag strax under 68 pa morgonen innan frukost utan tjocka klader. Sa det betyder ju att jag inte alls har gatt upp lika mycket som jag trodde.
Nar jag hoppade in i traden for nastan exakt ett ar sedan sa vagde jag 79 pa morgonen, jag trodde verkligen jag hade ramlat tillbaka dit, men icke!!! Kanns sa mycket mer motiverande nu att tanka pa maten igen nar jag vet att jag faktiskt inte behover borja om fran borjan!! Jag har alltsa inte vagt mig sedan jag akte i borjan pa juli och jag har bade sett pa klader och spegel att jag har gatt upp igen, men tydligen sa luras ogat lite om man jamfor med vagen. Saklart de handlar om kilon, men inte tio atminstone :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Skönt!

Kl
Nu är jag less! De här matvanorna funkar inte, just nu känner jag mig mest svullen och lat.
Nu får det bli en uppryckning! Mindre socker, mindre bröd och istället bli bättre på lagad mat. Helst mindre pasta också.
Ska ta fram lax ur frysen tills imorgon. Känns härligt med lite pepp iaf faktiskt!
 
Sv: Beach 2014 del II

Frontsquats är så jäkla svårt tycker jag!

KL.

Snart kan vi kalla den här tråden för Knätråden 2013.

Second that. Nu när jag inte gör så mycket är ju dock mitt knä snällt.

KL

Första gången i provrum idag sedan fettknölen försvann. Och jag är så lycklig! Jag har ju gått upp i vikt och fick köpa en klänning i en storlek större än vanligt. Fick dock känslan av att den var rätt liten i storleken. Men! Alltså herregud, jag har mest ignorerat den där knölen tyckte jag. Det var ju ingen sedvanlig fettvalk, men den satt precis där fettvalken hamnar under BH-bandet, på sidan. Så hela den sidan såg ju abnormt stor ut när jag stod rakt, böjde jag mig framåt såg man att det var en knöl därunder.

Och nu är det slätt!! Vilken glädje! Det har varit oerhört fult, inser jag nu, och det är inte roligt att gå och blunda för nånting sådär. Det går ju inte.
Har fortfarande enormt plåster som jag inte får ta bort så jag har inte sett ärret ännu men även med plåster såg det så himla fint ut nu. :)

Så himla skönt att inte se ut som Quasimodo längre! :banana: När jag tänker på hur jädrans stor den där fettklumpen var så är jag extra lättad att den är borta ur min kropp! Snacka om att boosta självförtroendet inför Beach 2014 :love:
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del II

Någon som har bra tips på övningar? Båten, bensänkningar och situps, men sedan då? Plankan går fetbort. :p

Fortsätter tjata på om Atomic situp som Trollunge tipsade om för länge sen. Tycker den är skitbra, tar verkligen jättebra för mig! Och vill man göra det tyngre tar man viktplatta och håller benen raka längre längst ner och jobbar långsamt i rörelserna :)

En kompis favoritövning är när man står som att man ska göra en armhävning (på händerna eller underarmarna) fast så har man fötterna i 2 "snören"; bild.

En annan jättebra övning för mig som upptäckte att jag var jääääkligt stel i höftböjaren (tror jag?) är när man ligger på sidan i denna och kör sidolyft med eller utan vikt.
 
Sv: Beach 2014 del II

*kl

Hade velat gå på spinning idag egentligen men det enda som fanns var 0645 och jag kände inte alls för att gå upp vid 06 idag efter att ha gjort det hela helgen... Funderar på o köra crosstrainer eller löpband eller promenad. Kanske blir en promenad och spinning i helgen istället. Ska gyma med älskling imorgon så avvaktar gärna med det. Inte det minsta sugen på crosstrainer eller löpband...:p
 
Sv: Beach 2014 del II

Är inte det den man hänger i? Jag skulle nog varken ta mig upp eller ner. :p

+ wys tack! :) ska ladda upp ett förråd till nästa gång det är dags. :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Kl
Jag samlar ju motivation för tillfället... Jag vet att jag är nördig och tjatar om hundar, men all motivation är bra, right?

Jobbade 7-12 idag och har dividerat med mig själv hela förmiddagen om huruvida det skulle bli promenad eller soffläge med ny bok när jag kom hem. Andra dagen i rad jag gått upp 5 så...
Bestämde mig för en kort promenad men sen mötte jag världens fetaste hund på väg från pendeln. Kan ju inte låta varken mina hundar (inte så stor risk men ändå) eller mig själv (större risk) bli sån!
Blev en timmes promenad varierat terrängspår och utanför stigar, hittade även en ny runda som blir perfekt för att springa eller ta lite kortare förmiddagspromenader på! :)

Rätt nöjd nu. Maten kunde iof vara bättre (men även sämre) men har allt planerat för att laga mat ikväll lagom tills sambon kommer hem (då han ska iväg sen) och ikväll blir det löpskolning! Är rätt taggad, nu blir det soffa med tomater som tilltugg :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Blä. Jag känner mig helt utarbetad. Är så himla trött, har knappt orkat med jobbet idag :( skulle behöva vara långledig och verkligen vila upp mig, men jag fick inte vara ledig. Tack för den liksom....

Ska ta en vila nu och se om jag tar mig iväg till gymmet sen för lite armar eller cardio.
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Hur länge kan man vara sjuk egentligen? Tror att jag åkt på en till förkylning nu och har varit helt utslagen efter helgens provridning och försök till att gå en trevlig hundpromenad. SMACK, sa det så var jag tillbaka i sängen igen. Sååååå tråkigt!
Funderar på om de på gymmet tror att jag orkade hålla i ett par månader och sen gav upp... ;)

Men men, får hålla tummarna för att jag är tillbaka innan nästa år iallafall. Lite mellandags gymmning skulle sitta fint! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 642
· Visningar
87 989
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
2 514
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 351
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 946
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp