Bukefalos 28 år!

Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är fortfarande snorig. Buhu. :(

Meeeen om jag ska vara positiv så är det i alla fall inte gult längre. Alltid något. Det vore nice att vara frisk i morgon, jag behöver sporta lite med mina höfter, känner att de börjar stelna till och det är väl hög tid för en omgång höftlyft och utfallsgång ;)
Usch vad trist att du är fortsatt snorig!
Men skönt om det är på bättringsvägen! :)

@Emtherlia, vilken jäkla eftermiddag/kväll! Förstår opeppen! :(

Kl

Nu har jag sovit lite till och ska äta frukost och sen gymma. Funderar på att köra "dubbelpass" då jag inte lär kunna gymma igen förrän nästa torsdag! :(
 
Jag startade fredagen med ett pass Functional Moves på gymet. Nu tänkte jag cykla ut till mitt favorit-Maxi och handla lite. Pv tog bilen till Malmö nu för en vecka så jag får helt enkelt cykla om jag vill nånstans:p

Riktigt fräsch i kroppen/benen ändå efter gårdagens 10 km löpning och 18 km cykel, härligt!
 
Pratade med vårdcentralen idag om min fotled som fortfarande inte är bra. Hon sa att eftersom jag kan gå normalt utan att det gör ont så är det antagligen ingen fara. Har nog sträckt ut något ligament ordentligt och fått något brustet blodkärl som gör att det fortfarande gör på vissa ställen och i vissa vinklar. Men jag ska vänta ett tag till med att springa :yuck: Promenader får duga så länge, och ridningen! Men jag vill SPRINGA!
 
@Sleepan När ska du flytta? Förstår att det känns jobbigt =/

Flyttar först 20 juli tror jag...
Fast väljer att inte se det som en riktig flytt eftersom jag ska fortsätta vara skriven här och pendla hit så mycket jag kan! :)
Dessutom insett att jag kan rida kvar på ridskolan när det passar, för man kan betala per gång istället och inte vara med i någon grupp! :)
Kostar en tjuga mer per gång, men blir ju inte varje vecka så :D

Nu har jag gymmat. Nästa 1,5 h och det blev hela överkroppen utom mage. I eftermiddag/kväll blir det antingen Zumba eller löpning. Göttigt!
 
@Sleepan Vad härligt att du ser det så, livet blir lättare om man ser det på ett ljusare sätt :)

Ikväll blir det sista ridningen för denna terminen, supertrist. Vad har de tänkt att jag ska göra hela sommaren liksom? O_o
 
@Sleepan Vad härligt att du ser det så, livet blir lättare om man ser det på ett ljusare sätt :)

Ikväll blir det sista ridningen för denna terminen, supertrist. Vad har de tänkt att jag ska göra hela sommaren liksom? O_o
Ja men precis! Nu har jag på något vis accepterat att det är så här och då är det bara att göra det bästa av det!
Det suger fortfarande att behöva flytta, och det kanske inte var i Landskrona jag tänkte att jag skulle börja min "karriär", men det får gå! :p

Åh, vet känslan! Samma sak för oss igår! :) fick iaf rida en av mina favoriter, nämligen ett gulligt fullblodssto :)
Terminen kör snart igång igen, håll ut!
Ingen i närheten som behöver lite hjälp med någon häst eller så? :)
 
world_cup_with_title.png


:angel:

Snart är det dags för ny tråd hörni.
Kan den som startar den se till att få med vår lopplista?
 
@Niyama Jag har funderat på det många gånger men jag vill bara binda mig till 1-2 dagar i veckan medan de flesta häromkring vill att man ska ta hästen 3,4,5 dagar i veckan. Dessutom så jag har ingen bil och de flesta stall ligger lite utanför = jag är för lat för att cykla ett par mil om dagen.

Helt enkelt, just nu är det inte värt tillräckligt för att jag ska skaffa medryttarhäst.
 
Någon som har koll på var man hittar prisvärda träningskläder på nätet? Har googlat med vill ha funktionskläder i lite roligare färg och mönster, helst.

(Är ute efter 3/4 tights med bredare resår i midjan. Och så ett par funktionslinnen.)
 
Någon som har koll på var man hittar prisvärda träningskläder på nätet? Har googlat med vill ha funktionskläder i lite roligare färg och mönster, helst.

(Är ute efter 3/4 tights med bredare resår i midjan. Och så ett par funktionslinnen.)
Prisvärt finns det på sportsdirect.com Men har inte så bra koll vad dom har för färger/mönster
 
Snart är det dags för ny tråd hörni.
Kan den som startar den se till att få med vår lopplista?
Jag kan fixa det när det är dags :) Lär väl kunna bli av ikväll om vi skriver lite mer, och jag har inget annat för mig än att sitta vid datorn.

Gjorde två situps idag, sen blev det blodsmak i munnen. Hur fan kan jag dra på mig femtielva förkylningar? (eller ja.. det är kanske inte så konstigt när jag går med byxor + pikétröja när det regnar utav bara fan). Hade tänkt att jag skulle gå på ett bodybalancepass idag eller imorgon, men det gör jag nog bäst i att hoppa över. Packar ner träningskläder och taggar inför minst en löprunda vid besöket hos släkten istället, åker imorgon :bump:
 
Så, nu är jag klar för dagen!
Zumba blev det eftersom det var bästa instruktören (alltså, alla borde få zumba för honom!! :love:). Askul!
Och sjukt plågsamt med ben och rumpa som känns som om någon slagit på dem med något hårt.

Nu ska jag äta mat. Och godis. Så det så! :D
 
Jag har tvingat mig själv till vila idag. Efter ett asjobbigt besök på banken som är klantigast i världshistorien så var jag helt slut mentalt när jag åkte till stallet så det blev ingen ridning utan bara longering. Då var det lika bra att fortsätta vila även på kvällen. Har ju inte vilat sen onsdag förra veckan så... Och ja, nu sitter jag här och slåss med hjärnan för att inte ställa mig på CTn en stund. Jag får så förbannat dåligt samvete för att jag vilar :( @cili har redan talat mig till rätta tidigare ikväll, men det håller bara en stund. Fan vad jag blir less på träningsdjävulen ibland! Jag VET att jag måste låta kroppen vila, men jag vill inte på samma gång... Suck!
 
Jag fick hem en gigantisk order från sportsdirect igår. Nu delades den visserligen med tre andra, men jag fick ett helt gäng prylar i alla fall :D
Så nu har jag bl.a. nya kompressionsstrumpor som jag förhoppningsvis ska kunna testa när jag är nere hos släkten.

Fotade två av plaggen:
En löpartröja, hur skön som helst (kolla påsen/säcken bakom mig, den är fylld av andra prylar - och då fanns det ändå en mindre påse till utöver den)
xDSCN0761.jpg


Och så blev det en lysande rosa jacka. Den går inte att fota utan blixt, för då ser den jättemesig ut. Den är verkligen sådär neonrosa.
xDSCN0765.jpg


Osminkad och jävlig, men det bjuder jag på :D
 
Hej mina fina beachisar! Jag är tillbaka i civilisationen, med skavsår på fingrarna, träningsvärk och ett sjujäkla gott humör! Åhåhååå vad jag älskar dessa djur, dessa människor, detta ställe! Det var precis så fantastiskt som väntat - så fantastiskt att jag råkade anmäla mig till deras vuxenläger i augusti också! Hoppsan då. Egentligen har jag kanske inte råd, men jag kommer inte att lägga några andra pengar på ridning i sommar vilket jag gjorde förra sommaren så det känns ok ändå. Och det kommer vara värt varenda krona! :)

Imorgon ska jag till Köpenhamn med mina fina föräldrar så då blir det vila, men på söndag tänkte jag besöka gymmet igen och köra lite cardio + armar. Ben, rygg och mage har fått vad det behöver den här veckan kan vi ju lugnt säga...:p

Hoppas ni har det fint allihopa, av vad jag hunnit läsa ikapp här låter det som att ni alla är precis lika duktiga som vanligt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
2 359
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
2 375
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
665
Senast: Liten
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
486
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp