Bukefalos 28 år!

Bebis fixerad och det gör ONT att röra sig!

Luna10

Trådstartare
Har känt tryck neråt till och från i någon vecka, så jag har ju misstänkt att den höll på att fixera sig, men när jag var på UL igår (rutin i v 37) fick jag ju det bekräftat med.

Nu gör det ont nästan hela tiden så fort jag står upprätt, mest om jag böjer mig ner och sen reser mig igen, men ibland gör det ont bara jag går, i varje steg....:cry:

Vet inte om det är blåsan eller framfogarna jag känner av, det brukar iofs kännas lite bättre när jag precis varit på toa....

Dessutom trycker det så på höftbenen framtill att det känns som om de ska trilla isär/ gå ur led ibland.

Det här blev visst en riktig gnälltråd :o, men finns det tips på vad man kan göra för att underlätta? Och hur länge brukar det ta efter att bebis fixerat sig innan den är ute? Är i v 37 (36+4) nu och läkaren som gjorde UL trodde att BF 20.9 skulle stämma rätt så bra.
 
Sv: Bebis fixerad och det gör ONT att röra sig!

I min första graiditet var bebisen fixerad från 6 v innan BF.
Jag hade även rejäla foglossningar. Foglossningarna gjorde ju ont, men jag kan inte minnas att det fixerade huvudet gjorde ont.
Min gissning är därför att det är fogarna du känner, men det kan kanske vara olika från person till person.
Vad gäller fogarna är det ju ffa vila som gäller, och att du tänker på att gå med korta steg, undvika trappor, inte sitta med benen i kors etc.
Du får trösta dig med att det inte är så långt kvar nu. Men jag vet att det är jobbigt på slutet.

*kramar om*
 
Sv: Bebis fixerad och det gör ONT att röra sig!

Kan vara en kombo. Mina fogar hade snudd på ihjäl mig, och många sa att det skulle släppa när bebisen fixerade sig. Men i mitt fall blev det ännu värre :mad:. Tur att hon kom i v 38+0, så jag gick med henne fixerad 2-3 veckor 'bara'.
 
Sv: Bebis fixerad och det gör ONT att röra sig!

Förresten får man gnälla mot slutet av graviditeten - hoppas jag, jag gnällde som f*n :o... för det kan vara skitjobbigt. Lycka till och håll ut!
 
Sv: Bebis fixerad och det gör ONT att röra sig!

Jag fick bara riktigt ont 2 dagar innan han föddes. Jag kunde inte ens sitta ned och hundklubben skickade massor av jobb till mig. De ville att deras hemsida skulle vara uppdaterad innan jag åkte till BB. Gu vad jag slet...
 
Sv: Bebis fixerad och det gör ONT att röra sig!

Jag älskar sista två veckornas gnäll :p Då är det så underbart nära *ha ha* En bladning av otålighet, förväntan, trötthet och maximun av påfrestning för kroppen :)
 
Sv: Bebis fixerad och det gör ONT att röra sig!

Foglossning har jag ju haft mer eller mindre sen v 15, men det är egentligen bara sista 1-2 månaderna som den har varit riktigt jobbig. Så det är väl den jag känner av mera.

Jag VET ju att vila är det som gäller, och gå med små steg, undvika trappor, vridande rörelser o.s.v.

Men det är ju så dödande tråååkigt.:mad:

Så jag försöker hålla igång lite smått, rykta 1 häst/dag, köra lite trickträning med dom, longera nångång ibland (har fått sluta tömköra för det blir för mycket gående för mig).
Igår "syndade" jag och gick ut i skogen bakom stallet och plockade svamp i 15-20 minuter. Det fick jag ju betala för efteråt kan jag säga :crazy:. Men kantarellerna blev väldigt goda stekta med lök på smörgåsen :d.
 
Sv: Bebis fixerad och det gör ONT att röra sig!

Var rädd om dig bara! Det blir ju en del bebiskånkande när den kommer ut, och fogarna ger inte alltid med sig på en gång ... och har du haft fogproblem, var rädd om HANDLEDERNA precis efter förlossningen! Har en kompis som sabbade dem ordentligt ... samma sak som luckrar upp höften sätter sig i handleden och man kan få massa besvär. Det slapp jag dock :)
 
Sv: Bebis fixerad och det gör ONT att röra sig!

min knodd fixerade sig max 2 dar innan förlossning. tror inte jag kände det minsta!!
 
Sv: Bebis fixerad och det gör ONT att röra sig!

Min dotter fixerade sig i v32 (31+nånting) och inte kom hon förrän 18 dagar efter BF för det... skitunge :rofl:
 
Sv: Bebis fixerad och det gör ONT att röra sig!

Jag vet precis hur det känns. värst på kvällen var de för mig, precis när jag somnat, då kändes de som någon körde upp någon frätande syra i urinröret :crazy:

Mina fogar är fortfarande inte helt bra fick jag bekräftat för mig efter jag rensat rabatter. Och Rasmus är 10 månader nu :(

Jag använde foglossningsbälte, kändes lite bättre.

Jag vet bebisar som fixerat sig tidigt och inte kommit ut först veckor efter BF och bebisar som inte fixerat sig och kommit ut före BF.
 
Sv: Bebis fixerad och det gör ONT att röra sig!

Jag vet precis hur det känns. värst på kvällen var de för mig, precis när jag somnat, då kändes de som någon körde upp någon frätande syra i urinröret

EXAKT så känns det!:eek: Men inte så farligt när jag ligger ner, det är värst när jag går. Då är det bara att stanna upp och andas tills det släpper.

Jag har ett foglossningsbälte men har inte använt det på ett tag för det känns inte bekvämt nu när magen hänger ner så lågt.
 
Sv: Bebis fixerad och det gör ONT att röra sig!

Min dotter fixerade sig i v32 (31+nånting) och inte kom hon förrän 18 dagar efter BF för det... skitunge

Jag är ju redan i v 37 och här på vårt BB får man inte gå mer än 2 veckor över tiden innan man blir igångsatt. Så lika länge som dig ska jag väl inte behöva vänta....
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
3 857
Senast: Nirvana
·
Gravid - 1år Nu sover Moa, kors i taket, så påbörjar iallafall berättelsen och ser hur långt jag hinner. Natten 13-14 oktober Vaknade med värkar...
2
Svar
24
· Visningar
2 973
Senast: Chlo
·
Gravid - 1år Fick sms imorse från en vän/jobbarkompis som var beräknad samma dag som jag, 3 maj. Hon fick en dotter i natt! Men det var ju jag som...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
7 165
Senast: domino
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 203
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp