Bukefalos 28 år!

Meh!! Vill ha ut bebis nuuuu!

domino

Trådstartare
Fick sms imorse från en vän/jobbarkompis som var beräknad samma dag som jag, 3 maj. Hon fick en dotter i natt! Men det var ju jag som skulle få innan henne, det har alla sagt :mad::angel:;)

Är sååå less på att vara gravid nu. Har sammandragningar hela tiden känns det som, så fort jag rör på mig och förvärkarna gör ont i ryggen. Tog ett tag innan jag fattade att det var det och inte mitt 'vanliga' ryggont, men känner skillnad på de nu. Förvärkarna går inte att massera eller knäckas bort, det ger sig när det själv vill :crazy:

Är så orolig att hon ska bli mycket större så det blir snitt och jag måste sövas.. Förra måndagen var vi på tillväxt-UL. Var då i v.37 (36+2) och hon uppskattades väga 3110g eller 3200g. Står båda värdena på pappret jag fick med.. :confused:
Har pratat med BM om min oro om att bebis blir för stor men hon säger bara att om bebis inte kommit i v.40 görs en ny viktuppskattnning så tas beslut efter det. Åh.. stör mig mer och mer på min BM, gillar henne inte alls längre, hon är virrig och blandar ihop folk. Känns inte som att hon bryr sig om att man är orolig och ledsen, har det jobbigt.. Lite sent att byta nu kanske, så det är ju bara att stå ut sista tiden nu.. Ska dit igen den 22/4.

Ska tillägga att överläkaren har sagt att det blir vaginal födsel om hon inte väger mer än 4 kg. Annars blir det snitt och då måste jag sövas. Och jag vill såklart göra allt som går för att slippa det.

Langa hit alla tips på hur man kan sätta igång det själv nu!:angel::p:D
 
Sv: Meh!! Vill ha ut bebis nuuuu!

Jag slapp ju den där sista väntan...Emil kom helt oväntat 2 veckor för tidigt & jag är så glad för det. Dom där sista veckorna verkar inte alls roliga. :crazy:

Åk på bilbingo..då kommer ungen ut. :rofl: Vi var på bilbingo söndag em, direkt vi kom hem började jag att få förvärkar som satt i under kvällen. Sedan avtog det under natten. Men på måndagmorgon satte det igång igen på allvar & på kvällen föddes han. Emil fick nog bråttom ut då han hörde olika nummer rpoas i flera timmar, han undrade nog vad sjutton vi höll på med. :rofl:

Jag gillade inte alls BM jag hade när jag väntade Emil, hon kändes så himla kall & oförstående, eller hur man ska beskriva det... Ångrar då att jag aldrig bytte. Men det finns bara en i denna kommun & det kändes bökigt. Nu med nya bebben i magen så går jag iaf hon en ny BM i en annan kommun & det känns hur bra som helst. :love:

Men förstår om det känns onödigt att byta BM nu så sent & förhoppningsvis så behöver du inte tiden 22/4. ;) Hoppas att eran lilla tjej tittar ut nu snart. Spännande att det är så nära.
 
Sv: Meh!! Vill ha ut bebis nuuuu!

Förstår hur det känns.
En kompis till mig var beräknad på samma dag (3/3) men hon fick redan den 2/3.
Gissa om jag höll på att bli galen eftersom Nikki inte kom förrän den 15/3.
Vi som skulle få samma dag, och nu skiljer det två veckor mellan dom! :mad:

Jag tipsar fortfarande om ananaspizza! :idea:
 
Sv: Meh!! Vill ha ut bebis nuuuu!

Hm, bada bubbelpool har jag hört ska irritera och göra livmodern arg :angel: Kanske skulle bege mig till badhuset ;)
Igår fick jag höra att Princesstårta kan sätta igång det och det är perfekt! Det ska nämnligen bakas idag då äldsta bonusen fyller 10 år idag hehe.. :d
 
Sv: Meh!! Vill ha ut bebis nuuuu!

Sambon och tjejerna hade skrivit på en lapp igår vilka datum de tror hon kommer.. Skrev upp en wild guess jag med så vi får se sen vem som hamnar närmast.. :D

Hm, ska kanske höra mig för om det finns någon bilbingo här i krokarna och testa då ;)
 
Sv: Meh!! Vill ha ut bebis nuuuu!

Jag känner som du. Är beräknad till den 19:e maj. Vill bara ha ut bebisen nu. Har så ont i min rygg att jag vet inte var jag ska bli av. Jag vill kunna busa och bära min son hur mycket som helst igen. Nu kan jag mest gosa med honom.

Det är inte kul att vara så här pass gravid och ha en son som precis fyllt 1.

Öm i magen är jag ju också.Dock så har jag itne ahft så mycket sammandragningar nu på ett tag. innan hade jag många, men nu när jag vill a ut bebisen då vill han inte samarbeta. :mad:

Födde i vecka 38+0 med sonen och tror att denna kommer i slutet av april. Om inte annat så är det det enda som håller hoppet uppe.
 
Sv: Meh!! Vill ha ut bebis nuuuu!

Hm, bada bubbelpool har jag hört ska irritera och göra livmodern arg :angel: Kanske skulle bege mig till badhuset ;)
Igår fick jag höra att Princesstårta kan sätta igång det och det är perfekt! Det ska nämnligen bakas idag då äldsta bonusen fyller 10 år idag hehe.. :d

Kan princesstårta sätta igång det hela. Jag ska nog handla när sambon kommer hem... :d
 
Sv: Meh!! Vill ha ut bebis nuuuu!

BF innan rutin-UL var ju 23 april så jag hoppas ju mer på det nu kan jag säga. Dessutom när hon redan vägde 3200g förra måndagen så känns det rätt logiskt, om nu det finns någon logik när det handlar om graviditeter :D
 
Sv: Meh!! Vill ha ut bebis nuuuu!

BF innan rutin-UL var ju 23 april så jag hoppas ju mer på det nu kan jag säga. Dessutom när hon redan vägde 3200g förra måndagen så känns det rätt logiskt, om nu det finns någon logik när det handlar om graviditeter :D

Vi får väl hota ungarna med att om de itne kommer ut nu så kommer de aldrig få något godis... :devil: Kommer de ut så får de massor...
 
Sv: Meh!! Vill ha ut bebis nuuuu!

Haha, ja får göra det! ;)
Idag ska jag iaf ut på lite grejer. Till Barnens Hus på shopping och sen till sjukhuset och hämta en TENS-apparat. Såg på 'Sjukhuset' igår på 3:an en som hade sån på sig. Och de hade satt plattorna på både mage och rygg för att få igång värkarbetet. Kanske skulle exprimentera lite ikväll, efter prinscesstårtan :angel:
 
Sv: Meh!! Vill ha ut bebis nuuuu!

Haha, ja får göra det! ;)
Idag ska jag iaf ut på lite grejer. Till Barnens Hus på shopping och sen till sjukhuset och hämta en TENS-apparat. Såg på 'Sjukhuset' igår på 3:an en som hade sån på sig. Och de hade satt plattorna på både mage och rygg för att få igång värkarbetet. Kanske skulle exprimentera lite ikväll, efter prinscesstårtan :angel:

Jag vill med ha en tens att exprimentera med... :mad:
 
Sv: Meh!! Vill ha ut bebis nuuuu!

BF innan rutin-UL var ju 23 april så jag hoppas ju mer på det nu kan jag säga. Dessutom när hon redan vägde 3200g förra måndagen så känns det rätt logiskt, om nu det finns någon logik när det handlar om graviditeter :D

Så räknade jag med, innan UL var det 15/10, men sedan blev det helt plötsligt 21/10. :mad: Emil kom ju dock 8/10. :D
 
Sv: Meh!! Vill ha ut bebis nuuuu!

Vi som skulle få samma dag, och nu skiljer det två veckor mellan dom! :mad:

Känner igen det där... jag & min kusin skulle ha 21 & 26/10, ungefär samtidigt. Nu fick en av oss 8/10 och en 12/11. Alltså, det blev över 1 månad mellan bebisarna helt plötsligt... Jag var dock den som hade turen att få först. :p
 
Sv: Meh!! Vill ha ut bebis nuuuu!

Du ska ge f*n i att tränga dig i kön, jag har BF före dig!!!! :devil:
Även om jag går över lika mkt som med förra barnet så SKA jag ha först av oss två, bara så du vet det!:D (BF på måndag)
 
Sv: Meh!! Vill ha ut bebis nuuuu!

Jag har pratat med förlossningen nu och ska få komma dit och göra en ny viktuppskattning nästa fredag, 25/4 och prata med en överläkare. Men hoppas hon vill komma innan dess och att jag slipper tiden ;)
 
Sv: Meh!! Vill ha ut bebis nuuuu!

Höhö, nähä du, jag kommer inte knipa om det sätter igång nu! ;)
 
Sv: Meh!! Vill ha ut bebis nuuuu!

Höhö, nähä du, jag kommer inte knipa om det sätter igång nu! ;)

:devil::devil::devil:

Då får väl jag komma och tråckla ihop dig därnere direkt då, och sätta på en lapp "Do not open ´til X-mas".... :p


Men å andra sidan, jag lider inte så värst mkt av att vara höggravid, så låt gå då, ifall du inte kan hålla dig.
 
Sv: Meh!! Vill ha ut bebis nuuuu!

:devil::devil::devil:

Då får väl jag komma och tråckla ihop dig därnere direkt då, och sätta på en lapp "Do not open ´til X-mas".... :p


Men å andra sidan, jag lider inte så värst mkt av att vara höggravid, så låt gå då, ifall du inte kan hålla dig.

:D:p

Men får :bow: om det råkar bli så att hon vill ut innan måndag ;)
 
Sv: Meh!! Vill ha ut bebis nuuuu!

Hm.. Igår hade jag jättemycket förvärkar. Men har sovit som en stock i natt och inte känt något. Bebis var jätteaktiv i magen, det var fossningar kors och tvärs och hon rumlade runt som bara den i magen, inte en lugn stund! :love:

En fråga till er som vet, om ni vet :D

Slemmisen, hur ser den ut egentligen? I natt när jag var upp på toa hade jag som en riklig flytning som var vit och slajmig men inte så jättemycket, men mer än hur en flytning brukar vara. Kan det ha varit en del av slemmisen?? Eller kommer hela ut på en gång, inte i omgångar?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
19 553
Senast: hastflicka
·
Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 598
Senast: cirkus
·
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 203
Senast: Tramptass
·
R
Kropp & Själ Vet inte vart jag ska börja, jag mår så fruktansvärt dåligt. Hela livet är upp och ner och jag vill bara gråta och skrika allt jag kan...
Svar
16
· Visningar
2 050
Senast: Raderad medlem 131045
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Libbsticka
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • SD:s trollfabrik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp