Bukefalos 28 år!

Meh!! Vill ha ut bebis nuuuu!

Sv: Meh!! Vill ha ut bebis nuuuu!

Nu är vi hemma!

Värkarna startade på natten till den 29 april och vi fick åka in lite tidigare än planerat. Vi åkte in kl 04, då var det 6-7 minuter mellan värkarna. Jag fick spruta och tabletter när vi kom till förlossningen. Vid 12 förbereddes jag för kejsarsnitt och sambon fick ta på sig tjusig rock och mössa samt sitta ner och vänta tills de satt ryggbedövningen. Tyvärr gick det inte så jag fick sövas och sambon fick inte vara med. Men han fick komma in och klippa navelsträngen iaf. Tyvärr fixade inte sköterskan kameran så det blev inga bilder på det.. :(

Så i tisdags kl 13.41 kom Maja. Hon vägde 3225g och var 48cm lång. Och därmed mycket mindre än viktuppskattningen beräknats till.

Vi mår bra och har kommit hem idag. Trött som tusan är jag men det är skönt att vara hemma igen. Såret på magen har läkt bra och ser fint ut. Maja äter, sover, äter och sover :D Mamma har ont i tuttarna men inte så det inte går att uthärda ;) Hon är mestadels nöjd men när hon vill något ska det gå snabbt. Tänk att man kan älska någon så mycket på en gång!

phpvt4vzr.jpg

phpb1iuap.jpg

phpd10ihi.jpg
 
Sv: Meh!! Vill ha ut bebis nuuuu!

Söting! Jag vill oxå ha en nykläckt bebis!

Men vilken feluppskattning på hennes vikt! hur kunde det bli så? Sög hon i sig allt fostervatten hon kunde hitta som blåsfiskar gör när de blir rädda vid UL?
 
Sv: Meh!! Vill ha ut bebis nuuuu!

Men gud vilken sööööt liten tjej. :love::love: Stort GRATTIS, vad skönt att allt gick bra & att ni har fått komma hem nu. Har tänkt mkt på dig dom här dagarna & undrat hur det har gått.

Och du, GRATTIS på födelsedagen. :banana::banana: Vilken present att få komma hem med en sådan där liten sötnos.

Sambon hade ju samma tur, vi kom hem samma dag som han fyllde år. :D
 
Sv: Meh!! Vill ha ut bebis nuuuu!

GRATTIS till den fina lilla flickan! :bump::banana:
Hon var verkligen en liten skönhet!
 
Sv: Meh!! Vill ha ut bebis nuuuu!

En sådan liten snutta:love:, GRATTIS så jättemycket!

/säger en bebissjuk nevin som önskar att det var december nu!
 
Sv: Meh!! Vill ha ut bebis nuuuu!

Oj så söt! Stort grattis!

Underbart namn ni valt också måste jag få säga:).
 
Sv: Meh!! Vill ha ut bebis nuuuu!

Jättegrattis!! Namnet ser ut att passa den sötnosen fint. :banana:
 
Sv: Meh!! Vill ha ut bebis nuuuu!

Kan bara instämma med övriga talare:
GRATTIS!!!!!!!!!!
Underbar liten tjej ni fått till!!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
19 552
Senast: hastflicka
·
Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 597
Senast: cirkus
·
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 202
Senast: Tramptass
·
R
Kropp & Själ Vet inte vart jag ska börja, jag mår så fruktansvärt dåligt. Hela livet är upp och ner och jag vill bara gråta och skrika allt jag kan...
Svar
16
· Visningar
2 050
Senast: Raderad medlem 131045
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp