Bukefalos 28 år!

behöver hjälp

P

Pamme_Jaspin

hej jag behöver verkligen hjälp de är så att jag va ute och red i skogen med 2 andra och allt gick jättebra tills vi skulle trava och galoppera när vi började trava så började min häst dra till höger i diket blaand träd och stenar så saktade vi av och skritade en bit och provade trava igen och då gör han samma sak igen de kvittade om de va trav eller galopp sen när jag försökte få honom att gå fram började han stegra och baka bakåt så höll han på hela rundan.
nu har jag ett vanligt tränsbett
jag undrar om jag ska gå på starkare bett eller vad ska jag göra?
han har aldrig gjort de innan när jag har varit ute med honom själv. de va första gången jag red ut med andra hästar.

jag glömde skriva att han är fd travare och blir 11 år i maj
här är en bild på honom

http://www.lunarstorm.se/PamBam/kollage/33

snälla hjälp mig jag vet inte vad jag ska göra
 
Ett skarpare bett hjälper ju knappast om hästen går bakåt eller stannar...

Har du ridit ut hästen själv efter att det hände? Gjorde han lika då kan man ju misstänka att det gör ont nånstans, eller att han testar dig. (Hur länge har du haft honom?)

Red du med hästar han känner? Det kan ju hända att han kände sig osäker på eller hotad av nån av de andra.

Red du först eller efter någon? Han kanske blev frustrerad av att ligga bakom, kanske i ett tempo som han inte tyckte passade.

Eller så blev det ett överslag av ysterhet och tävlingsinstinkt! :)
 
jag har inte redit honom efter de för vi red i 2 timmar i dag. jag har ju redit honom själv och då gör han inget. jag har snart haft honom i 3 månader.

ja de står i samma stall och brukar gå i samma hage me

de kvittade om han gick sist eller i mellan eller först han var likadan.

ja de var de kanske men han gör inte de annars när vi skrittar eller travar vid stallet

tack för svaret
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 987
Senast: valy
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 794
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 698
Senast: Saigon
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 245
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp