behöver man verkligen skicka med utrustning vid utlåning(foder)?

Sv: behöver man verkligen skicka med utrustning vid utlåning(foder)?

Jag själv ahr lånat en del ponnier och hästar och det är inte kul att låna en häst och inte få med en så obligatorisk sak som sadel. Många lånar hästar för att dom inte har pengar till att köpa och då har dom antagligen inte råd att köpa en sadel och ha i ett år och sen inte ha en häst till den.

Ingen kan ju tvinga dej att skicka med sadeln men om du har någon annan sadel som passar hästen som inte är så ny kan du väl skicka med den i så fall. Så gjorde dom med den ponnyn jag har hemma nu. ;)
 
Sv: behöver man verkligen skicka med utrustning vid utlåning(foder)?

När jag lånade häst fick jag med hästen i grimma, en sadel tills jag hittat en annan samt två täcken. Resten ordnade jag med själv.
 
Sv: behöver man verkligen skicka med utrustning vid utlåning(foder)?

Nej det måste man inte men jag hade lånat ut sadeln..

Jag lånade min hæst på foder ett halvår innan jag køpte och sa att jag inte ville ha med någon sadel och det gick ægaren med på eftersom hon inte hade någon ordentligt utprovad sadel till den hæsten men då køpte jag en helt ny sadel oxå.
Hade kunnat anvænda sadeln som var till min førra hæst men då hade den troligen fått tryck skador..

Man ska inte bortse ifrån att en foderværd kan anvænda en sadel som inte passar:(

Min pojkvæns foderhæst fick vi inte med någon sadel eftersom ægaren inte hade några å låna ut før hon hade lånat ut de till andra hæstar hon hade ute på foder, værkade inte som det var sadlar som kunnat passa bra ændå.

Låna ut sadel = særiøs anser jag!

Vill du inte låna ut din sadel så får du se till att fodefværden anvænder en bra sadel som du godkænner, førslitningsskador på rygg av dåliga sadlar går nog inte på førsækringen och det e altid hæstægarens ansvar att se till att ens hæst har det bra.
 
Sv: behöver man verkligen skicka med utrustning vid utlåning(foder)?

Skicka med så vet du att din häst jobbar med rätt utrustning. Ta kort på utrustningen, skriv med i avtalet utrusningens värde och skick samt att dem givetvis ska lämnas tillbaka i samma skick. Glöm inte att fodervärd ska skriva under på ALLA sidor så man vet sen att även detta papper varit med och blivit läst. Skriv också upp sadel och täckens märke/ typ mm så du inte skickar med ett 1700 kr täcke och får tillbaka ett annat för 500.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 108
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
774
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Min medryttarhäst är en 25 år gammal, fortfarande pigg och glad, kille. Jag har ridit honom i snart ett år och är HELT förälskad. Han är...
Svar
7
· Visningar
1 689
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 143
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp