Bekantas hundar hoppar på mig!!

Sv: Bekantas hundar hoppar på mig!!

Det jag tycker är viktigt är själva dödandet. Att det blir en så snabb och smärtfri metod som möjligt, inte en utdragen "strid", som jag förstod det som att det kan bli?

Som sagt, när hunden väl får tag blir det ingen utdragen strid, men jag skriver det igen, för mig är det inte så viktigt att metoden är så snabb och smärtfri som möjligt, det är en jävla sketen råtta som man vill ha ihjäl:devil::devil:, det finns såklart alltid risk med hundjakt, att det skulle kunna bli en miss någongång, men vad har du för alternativ som är så mycket bättre?

Innan vovve satt sonen mycket med luftgevär, vi hade då en äldre byggnad på den andra gården där de fick fäste(numer riven), och trots en mkt god skytt så blev det skadeskjutningar ibland, vem bryr sig när det gäller råtta, du?

När den där byggnaden revs så kom det råttor fram som blev villa, mannen i huset slog o stampade så gott o fort han kunde- alla dog inte direkt, målet var att oskadliggöra så många som möjligt, sista stampet fick ha ta senare.
 
Sv: Bekantas hundar hoppar på mig!!

Tyvärr är en del människor som så, "att min hund hoppar, jag låter den göra det, och passar det inte, så behöver du inte komma/hälsa på hunden"

Jag vet en människa som resonerar så, tack och lov ingen jag behöver umgås med!

Då är det tur att du inte umgås med mig, för hundarna får lov att hoppa.
Så folk som vill hälsa på hundarna blir förvarnade om att dom hoppar och det får dom ta OM dom absolut ska hälsa på hundarna.
Däremot har dom ju alltid valet att inte hälsa, för jag har inga problem att ha kvar hunden hos mig under kontroll. Men om dom blir framsläppta att hälsa så blir det oftast en väldigt översvallande hälsning, så därför får personen i fråga möjligheten att avstå.

/Camilla
 
Sv: Bekantas hundar hoppar på mig!!

Jag gillar inte att mina hundar hoppar på människor, men blir de upphånglade till att göra det så tänker jag inte korrigera/straffa dem för att folk är pantade.

Om hundar hoppar på mig utan att ha blivit ombedda av mig att göra så o ägarna är passiva så förhindra jag hoppandets alldeles på eget bevåg.
Betydligt kraftigare reagerar jag om en hund, gud förbjude, skulle jucka på mig.
:devil:
 
Sv: Bekantas hundar hoppar på mig!!

Som sagt, när hunden väl får tag blir det ingen utdragen strid, men jag skriver det igen, för mig är det inte så viktigt att metoden är så snabb och smärtfri som möjligt, det är en jävla sketen råtta som man vill ha ihjäl:devil::devil:, det finns såklart alltid risk med hundjakt, att det skulle kunna bli en miss någongång, men vad har du för alternativ som är så mycket bättre?

Innan vovve satt sonen mycket med luftgevär, vi hade då en äldre byggnad på den andra gården där de fick fäste(numer riven), och trots en mkt god skytt så blev det skadeskjutningar ibland, vem bryr sig när det gäller råtta, du?

När den där byggnaden revs så kom det råttor fram som blev villa, mannen i huset slog o stampade så gott o fort han kunde- alla dog inte direkt, målet var att oskadliggöra så många som möjligt, sista stampet fick ha ta senare.

Har missat detta och kände faktiskt att jag ville svara. JA, jag bryr mig. Och det gör faktiskt ont i mig när jag ser folk som inte bryr sig om djuret lider innan (alltså blir skadeskjutet/blir strid med hund/katt). För mig är det en levande varelse och ska jag ha ihjäl den så ska det vara så smärtfritt som möjligt. Oavsett om det i våra ögon är ett skadedjur eller inte. Olycka är en sak, att inte bry sig en annan.
 
Sv: Bekantas hundar hoppar på mig!!

Vad är det för metod/er då som ska användas enligt dig för att "vara så snabb o smärtfri som möjligt"?
Vad går bort?

Jag tycker ex att hund är väl mkt snabbare än gift, och bättre?, vad tycker du?
 
Sv: Bekantas hundar hoppar på mig!!

Men du förstår inte-hunden får komma direkt efter halsavhuggningen, när blodet sprutar och tuppen far runt och jo då är han extremt aktiv det går inte att vara lugn då.

Hur bedövar du egentligen tupparna före slakt om de kan fara runt efter att du har huggit halsen av dem? :confused:
 
Sv: Bekantas hundar hoppar på mig!!

Hur bedövar du egentligen tupparna före slakt om de kan fara runt efter att du har huggit halsen av dem? :confused:

En lätt knick i huvudet med en liten lagom käpp passande för ändamålet.

http://www.youtube.com/watch?v=VOD_nw3iUTw

Ung 1 min in.

Jag slår INTE så hårt i huvudet som på filmen då tuppen där faktiskt dör. Gör man det så börjar sprattlandet direkt (titta noga så ser du men den är fasthållen)och då är det svårare att som vi gör hugga av huvudet.

Alltså tuppen sprattlar när den är död och det är det vovven tycker är så himla kul- vi släpper ju våra döda, håller inte fast.
 
Sv: Bekantas hundar hoppar på mig!!

Fast jag förstår inte, hur kan den sprattla efter döden om den är medvetslös när den dödas?
 
Sv: Bekantas hundar hoppar på mig!!

Kl


Jag ogillar att bli hoppad på, framförallt av större hundar. Jag är hundvan, hundägare, men även före detta hundrädd. Jag vill inte bli hoppad på, och finns risken vill jag bli förvarnad. Min egen hund hoppar aldrig och har aldrig gjort. Inget vi jobbat med, utan hon är inte den hoppiga typen.
 
Sv: Bekantas hundar hoppar på mig!!

Vad är det för metod/er då som ska användas enligt dig för att "vara så snabb o smärtfri som möjligt"?
Vad går bort?

Jag tycker ex att hund är väl mkt snabbare än gift, och bättre?, vad tycker du?

Jag tycker kort beskrivet att metoden ska vara så snabb som det bara går, egentligen ska djuret som avlivas knappt hinna reagera innan den är död.

Att det händer någon enstaka olycka där det inte går så snabbt som planerat är en sak. Men om man medvetet gör det långsamt, nej.

Men du gör som du själv vill, jag själv skulle faktiskt få dåligt samvete, då även skadedjur är djur med känslor.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 278
Övr. Hund I vårt område finns det en familj som har två vallhundar av mindre/mellanstorlek (15-20kg). Hundarna får ingen som helst aktivering...
Svar
15
· Visningar
1 610
Senast: Nota
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 240
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 403
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp