Bukefalos 28 år!

Sv: Bengaler!

Jag har en liten bengaltjej på 7 månader. Hon är väldigt aktiv och busig, men kan även ta det lugnt och sova bort hela dagen ifall hon har lust med det. Jag kan absolut rekommendera att köpa en bengal; de är jätteroliga! Hittar alltid på en massa tramsigheter och ställer ständigt till med förtret! ;) Hon kan gå totalt bananas på en tidning t.ex. och är helt superintensiv i sina försök att krypa under den eller vad hon nu har fått för sig. Kul katt med andra ord! Det är bra att du har kattsällskap, det behövs till de flesta katter och kanske speciellt till en så aktiv ras.

Lite kul websidor:
http://www.bccs.se/
http://www.bengalkatten.nu/

http://bengal.forum24.se/

Bilder på min livia finns i bengalforumet i underforum "bilder" (sök efter trådar med ordet Livia i), men jag lägger även in några bilder på henne här:

livia17.jpg


Dödar penna i klätterträd

Titta gärna runt och hör av dig till olika uppfödare och träffa gärna både mamman och pappan till en intressant kull. Det är oftast värt att åka en lite längre bit ifall man hittar en kattunge och inte minst en uppfödare som man litar på.

Hoppas att du hittar din drömbengal!

Käääär:love:
 
Sv: Bengaler!

vad roligt! hoppas det gårvägen!
jag ska ta mig i nackskinnet och ringa SAS och fråga om man får resa med kisse.. jag bor väldigt långt bort från där kissen bor....
 
Sv: Bengaler!

ok, va är de för kisse då?
Vågar inte berätta så mycke om denna kissen. vill inte att ägaren ska bli sur på mej. men ja tyckte han va vacker. 1 år är han
 
Sv: Bengaler!

jag berättar mer när jag vet mer hihi
ska sätta mej i telefon en stund och kolla läget met sas och ringa till säljaren.. sen lägger jag in bilder.=)
 
Sv: Bengaler!

I dag på x-katten var jag burgranne med ett gäng bengaler (S*tamleopardens). Underbara katter! Nästan i klass med rexar.. Nästan:angel:
 
Sv: Bengaler!

I dag på x-katten var jag burgranne med ett gäng bengaler (S*tamleopardens). Underbara katter! Nästan i klass med rexar.. Nästan:angel:

det beror juh på vilken klass rexarna är i..:D bengaler är klass ett. :angel:

skämt åsido, jag älskar alla kissemissar och skulle mycke väl kunna tänka mig en att ha e o annan rex misse här hemma.

(jag vill ha naken fismen killen säger BIG no no..) (tråkmåns)
 
Sv: Bengaler!

KL

Ja får min till helgen nu!!! Är sååå glad å han är ju såå fin. Hoppas veckan går fort =)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 395
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 750
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
11 215
Senast: Bulldoozer
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 484
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp