Bukefalos 28 år!

Berga Naturbruksgymnasium?

Sv: Berga Naturbruksgymnasium?

hästhandlarjävel skrev:
om du använder dina ögon och se ser du vem hon svarar till, inte så avancerat :smirk:

orka använda ögonen :smirk:
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium?

Salonikel skrev:
Hmmm... har du en arab också?

Jajemen! Och nu har jag två hästar till också....:D Så då vet du vem jag e. Vilka är ni nu då, Naggur och Salonikel?
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium?

CrazyAngel skrev:
Hej alla ni som gick på Berga efter -99! Kom det då en häst dit som hette/heter Marinella? Ett litet brunt sto med egen vilja? Kom från Gotland? Vore himla kul o få veta hur det funkade med henne, red henne ganska mycket när hon stod här på Gotland nämligen.
Marinella var den första som kom hit...hon va riktigt fin lite blyg till en början.....hoppa va lite läskigt i början men sen gick det av bara farten hoppade då hur bra som helst.sen var den en tjej som köpte henne och hadde me henne på strömsholm
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium?

Alazan skrev:
Jajemen! Och nu har jag två hästar till också....:D Så då vet du vem jag e. Vilka är ni nu då, Naggur och Salonikel?

Nää!!! jag vet inte vem du e!!! e jag otroligt korkad eller? Kan inte komma på vem du e=) Jag är jag och hon är hon=) Naggur-Gabriella Salonikel-Kristin. Säg nu!!! vem e du=)?
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium?

Naggur skrev:
Nää!!! jag vet inte vem du e!!! e jag otroligt korkad eller? Kan inte komma på vem du e=) Jag är jag och hon är hon=) Naggur-Gabriella Salonikel-Kristin. Säg nu!!! vem e du=)?

Jasså, e det ni! :idea: Jag e Veronica :D Hur e det med er nu för tiden då?
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium?

Salonikel skrev:
Det är jättebra! ;)
Vad är de för mer hästar du har nu då?

Jag har ett welsh mountain sto också, fyller två i sommar så hon ska köras in sen. Och en b-ponny (korsning) som vi kör. Vi har flyttat till en gård i Katrineholm, jätte mysigt! :D Ska försöka hitta en hingst till min arab också, vill ha en liten bebis :rofl:

Hur går det med dina hästar?
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium?

hästhandlarjävel skrev:
om du använder dina ögon och se ser du vem hon svarar till, inte så avancerat :smirk:
Va roligt att se bilder på lectra va fin hon är.....ja hon va väl inte allas favvo direkt men absolut inget fel på henne som häst..men hon va ju lite svårr iden..å låååååång svår att rida ihop
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium?

Berga är bra gick där själv 97-00 inriktning trav
och har sedan dess jobbat där.
D elever som är ambitiösa och vill nått me häst är det en mycke bra skola...man väljer ju hur ens utbildning ska bli lite själv ,,,,går man och drar benen efter sig så e de klart att att ingen skola är rolig....men visar du att du vill så är berga kanon.
Vi har två mycket duktiga ridlärare nu så ridningen är det inge fel på heller och vi har numer 16 st ridhästar i olika utbildnings nivå. 16 travhästar.8 körhästar.
Elevstallet fungerar bra nu...det beror ju på vilka som har häst där oxå.
Att hästar står i spilta har ingen dött av de har hästar gjort i alla tider...och vad gör en häst när den kommer in? Motioneras,äter.sover.pissar och skiter.
Att få kompisar här är heller inget problem om man är lite framåt och utåtriktat själv.
Om man pendlar blir man ju lite utanför kanske eftersom dom som bor på internatet blir som en stor familj och umgås hela kvällarna.
Undrar ni nått mer så kan ni pm:a mig
MVH Sara
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium?

Är det hela din familj som flyttat?
Vad ska du med alla b-ponnisar till? :crazy:
Jobbar du eller håller du bara på med hästarna hemma?

Jag flyttade ju "till landet" i 3an, så vi har hästarna hemma.
4st, hopphästar ska de vara :smirk: (vet inte om dom vet om de själva bara)
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium?

Salonikel skrev:
Är det hela din familj som flyttat?
Vad ska du med alla b-ponnisar till? :crazy:
Jobbar du eller håller du bara på med hästarna hemma?

Jag flyttade ju "till landet" i 3an, så vi har hästarna hemma.
4st, hopphästar ska de vara :smirk: (vet inte om dom vet om de själva bara)

Jajemen, finns flera hus där, så vi ska renovera ett av dem som jag och min kille ska bo i. Sen står hästarna precis utanför fönstret, mysigt! :) Nä, jag ska ev. starta någon sorts verksamhet där, men just nu jobbar jag på en kylgrossist. Mamma har ju ryggproblem, så jag köpte korsningsponnyn så att hon skulle kunna köra med mig när jag rider, + att jag kör honom själv också. Och den welshen har varit misshandlad, så hon var "ohanterad" när jag köpte henne. Köpte dels som sällskap till de andra och att jag vill köra in henne också.
Vad var det för hästar du hade? Du hade väl nån liten ponny också? Vad jobbar du med?
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium?

knapplån
Putt...

Skriv meeera om berga!!!
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium?

Någon som vet hur utbildningen på travsidan är? Håller man på med trav alla tre åren eller är det bara sista som man inriktar sig på det?
Hur är stämningen på internaten? har besökt Bergas hemsida en del och då gästboken, där det har skrivits en hel del dumma saker om folk. Är det lätt att bli utanför/mobbad eller på annt sätt utstött?
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium?

Är det inga mer gamla bergafolk här än J***Y??:)

Nån som var på Berga 91-94??:)
:bump:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 668
Senast: Buongusto
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
797
Senast: Trassel12
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
839
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
814

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp