Bukefalos 28 år!

Beslutet är fattat

Sv: Beslutet är fattat

Jag har härmed bestämt att om jag någon gång börjar jaga så ska jag skaffa en älghund. Det lär aldrig hända dock.

Lite halvt OT (tjuvläste lite på din hemsida). Hur kan de skälla på älg/annat byte UTAN att djuret blir stressat?
 
Sv: Beslutet är fattat

kl

:banana: förstår ni att jag är glad som förhoppningsvis snart får härliga valpisar efter honom då:love::love:

Jänta hälsar puss till gammelmannen o tack för tipsen ;);)
 
Sv: Beslutet är fattat

Skallet och arbetssättet är lugnande, nästan sövande. Finns till och med älgar som lägger sig ner och idisslar i lugn och ro medan hunden jobbar.

En bra älghund hetsar inte älgen/björnen osv. utan arbetar på ett bra avstånd med taktfast skall.

Givet finns det också illbattingar till älgar. Ffa yngre djur kan vara lite hetsiga.
 
Sv: Beslutet är fattat

Jag tycker inte det låter logiskt (med skallet) men okej.

Hehe, jag har inga planer på att börja jaga, men fina är dem!
 
Sv: Beslutet är fattat

Tja, det är egentligen inte det att jag inte tror på det (men tack för filmerna) utan att jag inte förstår HUR älgen kan vara lugn när en uppspelt skällande hund far omkring.
 
Sv: Beslutet är fattat

Åh,du rör mig till tårar!
Vilket underbart liv han har haft och fortfarande har.Tänk om alla hundar fick göra det de är ämnade för:love:
Bilderna är slående vackra.Sälj dem vet ja:idea:´
 
Sv: Beslutet är fattat

han ser riktigt stolt ut :love:
man blir nästan tårögd, så vackert, känns nästan lite kärringaktigt :rofl:
han blir nog en fin mentor för dom små
 
Sv: Beslutet är fattat

Tack for att du tog med oss och visade hur det gar till. Vilken klok matte du ar, han har haft ett underbart liv och du har verkligen sett till hans basta. Nu ar jag jattesugen pa algkott:d
 
Sv: Beslutet är fattat

Fina, fina Rix. Även fastän jag aldrig har träffat honom så känns han mycket speciell och på din beskrivning tycks han också vara en perfekt jakthund som verkligen han varit mallen för just detta :bow:
 
Sv: Beslutet är fattat

:love: gammelmannen :love:

Cool kille som inte bryr sig om fjollig golvmopp som tror att hon ska bli uppäten av honom om han kommer närmare än en meter :p

Och som jag hade förmånen att få ha boendes här och sedan visa på WDC, såg de flesta gå med stretande Jämtar i sina koppel och gammelmannen traskar fint vid min sida på slakt koppel. Och trots sina tidigare erfarenheter av tåg så gjorde han inte en ansats till att tveka att gå på detta dylika fordon när vi skulle åka ner till Älvsjö härifrån.

Nu ska han njuta av att slappa och studera vilda och fjolliga valpar :bump:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Världen är bra liten har jag upptäckt.. Fick i dag en förfrågan om någon av mina hanar saknar en bit av sitt högra öra?? Och eftersom...
Svar
12
· Visningar
1 432
Senast: Tie
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 154
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp