Betäckningar 2017

Jag har två av fyra dräktiga.
Tulci e Corland dräktig på dygn 37 med Orlando
Cuba (sv rp) e Orchis Frivaldi dräktig på dygn 19 med FS Mr Right (tysk ridponny)
Poohlia (sv rp) e Veronas Gerswin insemineras i morgon med FS Mr Right
Honeycrunch for U e Zuidenwind ska betäckas i slutet av månaden (på 30-dagars brunsten). Hon är till salu och om jag hittar en köpare innan betäckning får köparen bestämma hingst annars blir det Total Hope.
 
Har haft hand om betäckning för ponnyn jag har på utbildning (Sjödalens Magnet-Yento) så har för första gången varit inne och irrat i avelsvärlden :laugh: Konstaterat dräktig på dygn 15 men med tvillingar. Här var jag väldigt förvirrad, trodde man klämde men efter två sprutor i halsen så var den ena borta två dagar senare (personalen är inte svensktalande så jag har mest följt order om när jag ska vara på plats, därav min förvirring). Så nu hoppas vi på att det ligger en liten Poetic Kelly fölis i magen nästa gång hon ska på koll. :)

Ponnyfröken har trots att hon kan vara ett kräk att hantera charmat personalen så nu har jag lovat att maila bilder om det blir ett föl. Dom får väl inte in så många ponnyer på Flyinge så hon utmärkte sig väl lite av den anledningen. ;)

Vad roligt med en Poetic Kelly! Jag gissar att du seminerat med fryst.

Jag har aldrig hört talas om att man sprutar bort ett foster på det viset om det funkar är det ju fantastiskt!

(min ponny var också på Flyinge och seminerades 2014 och 2015 - 2015 var dessutom resultatet från 2014s seminering med - och jodå, de blev favoriter, det gullades som fasen med dom mest hela tiden)
 
Jag har två av fyra dräktiga.
Tulci e Corland dräktig på dygn 37 med Orlando
Cuba (sv rp) e Orchis Frivaldi dräktig på dygn 19 med FS Mr Right (tysk ridponny)
Poohlia (sv rp) e Veronas Gerswin insemineras i morgon med FS Mr Right
Honeycrunch for U e Zuidenwind ska betäckas i slutet av månaden (på 30-dagars brunsten). Hon är till salu och om jag hittar en köpare innan betäckning får köparen bestämma hingst annars blir det Total Hope.
Tror jag såg någon som kommenterat på bild på Honeycrunces syster på FB att de var intresserad av att köpa den. Kanske kan köpa din i stället?
 
"Ponnyn"/den lilla bruna e LL är verkligen överlycklig över att vara dräktig. Hela hästen bara utstrålar nån form av lycka och välmående. Jag tog in och borstade dem igår kväll och så fort det kom förbi ett föl så såg man hur hela hästen nästan kröp ur skinnet och såg ut så här: :love::love:.
Det är bara att hoppas att hennes vibbar smittar av sig på tysken också, det hade ju varit fantastiskt om de två fick gå med varsitt föl nästa sommar.
 
Vad roligt med en Poetic Kelly! Jag gissar att du seminerat med fryst.

Jag har aldrig hört talas om att man sprutar bort ett foster på det viset om det funkar är det ju fantastiskt!

(min ponny var också på Flyinge och seminerades 2014 och 2015 - 2015 var dessutom resultatet från 2014s seminering med - och jodå, de blev favoriter, det gullades som fasen med dom mest hela tiden)

Ja precis fryst. Sperman var tydligen av dålig kvalité så vi trodde inte det skulle bli nån överhuvudtaget men där hade vi fel. Så nu förväntar jag mig att det ploppar ut ett vackert storhoppande gult föl. Gärna en hingst för då vill jag köpa den. ;)

Nej jag trodde sprutorna var något förberedande för att sedan kunna klämma ungefär. Det är om hon på något vänster hunnit klämma utan att jag såg men jag var med hela tiden så har svårt att förstå hur det skulle ha gått till :o. Hon sa dessutom att jag skulle komma tillbaka dagen där på för att påbörja proceduren, men kan ju ha varit språket som ställde till det. Annars är det kanske nån ny tysk metod :D.
 
Spruta bort bara en tvilling låter väldigt revolutionerande! Berätta mer när du pratat med vet igen :).
Det kommer jag tyvärr inte att göra (prata med veterinären alltså). Jag går första året på hippologen och är nu hemma på sommarlov. I höst går jag på strömsholm och inte på Flyinge. Ponnyns ägare ska göra nästa kontroll på station hemma hos sig. Det är möjligt att jag missuppfattat också också men jag har då inte sett dom göra något annat än spruta henne. :o
 
Det kommer jag tyvärr inte att göra (prata med veterinären alltså). Jag går första året på hippologen och är nu hemma på sommarlov. I höst går jag på strömsholm och inte på Flyinge. Ponnyns ägare ska göra nästa kontroll på station hemma hos sig. Det är möjligt att jag missuppfattat också också men jag har då inte sett dom göra något annat än spruta henne. :o

Jag tror du har missuppfattat.
 
Kollade min på 17 idag. Vet hittade inget men hade en gulkropp och ett ägg på andra äggstocken. Ingen brunst i sikte . Sur på hingsten . Vill inte alla ha med han att göra. Ny koll söndag . Vad har chansen att de finns en fosterblåsa ?
 
Mitt ena sto är nu betäckt. Betäcktes med hingsten vi har hemma på gården. Oddur, som har meriter från både SM och VM.

Mitt andra sto kördes till hingst i förrgår. Ska betäckas med Moli, även han gått VM. Har mycket rörelser!! en av mina favorit-hingstar.
 

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
614
Senast: Ketrawzc
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 146
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 922
Senast: Freazer
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
303
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp