Betäckningar 2017

Här är en som är sen på bollen och lämnade sitt sto hos hingsten igår. Stoet är skadad och rekommenderad längre vila så tänkte att det är lika bra att chansa. Kan förstås bli en dyr chansning även ponnyhingst inte är lika dyrt. Hursomhelst kollades hon direkt igår och det fanns lite små ägg på gång men också en gulkropp som såg lite skum ut. Hon sprutades och går nu i hagen bredvid hingsten. Tänkte att vi hinner förhoppningsvis med två försök iaf. Spelar inte så stor roll om jag får sen föl dels för att det är ponny och dels för att det inte är vettigt bete och fölväder här förrän tidigast i början av juni ändå. Så runt midsommar är perfekt typ.
 
Här är en som är sen på bollen och lämnade sitt sto hos hingsten igår. Stoet är skadad och rekommenderad längre vila så tänkte att det är lika bra att chansa. Kan förstås bli en dyr chansning även ponnyhingst inte är lika dyrt. Hursomhelst kollades hon direkt igår och det fanns lite små ägg på gång men också en gulkropp som såg lite skum ut. Hon sprutades och går nu i hagen bredvid hingsten. Tänkte att vi hinner förhoppningsvis med två försök iaf. Spelar inte så stor roll om jag får sen föl dels för att det är ponny och dels för att det inte är vettigt bete och fölväder här förrän tidigast i början av juni ändå. Så runt midsommar är perfekt typ.

Världens bästa Ariel blev ju tillverkad i slutet på augusti... :)
 
Här är en som är sen på bollen och lämnade sitt sto hos hingsten igår. Stoet är skadad och rekommenderad längre vila så tänkte att det är lika bra att chansa. Kan förstås bli en dyr chansning även ponnyhingst inte är lika dyrt. Hursomhelst kollades hon direkt igår och det fanns lite små ägg på gång men också en gulkropp som såg lite skum ut. Hon sprutades och går nu i hagen bredvid hingsten. Tänkte att vi hinner förhoppningsvis med två försök iaf. Spelar inte så stor roll om jag får sen föl dels för att det är ponny och dels för att det inte är vettigt bete och fölväder här förrän tidigast i början av juni ändå. Så runt midsommar är perfekt typ.
Jag är så himla sugen på att göra samma sak!
 
Man kan kalla henne mkt men inte mild :p
Egentligen är hon en väldigt ridbar häst, reglerbar, otroligt uppmärksam på hjälperna. Det räcker nästan med att man tänker vad hon ska göra så gör hon det. Om hon gillar ryttaren dvs ;) En riktigt fin häst att rida om man kommer överens med henne. Men med väldigt mkt egna åsikter om saker och ting, lite osäker på om det hade märkts så mkt om hon varit ridhäst från början, vi köpte henne som 10-åring och hon hade då bara stått i 6 års tid, dels med föl och dels bara stått.. Men det är inte så att hon är stressig av sig utan bara stark i sina åsikter :D
Vi får se vad det kommer ut för nått, förhoppningsvis inte en hagprydnad :devil: I år har hon föl med Canterbury, och den är väldigt trevlig, men det är ju Canterbury med:)

Intressant, har en vallack efter Legato som är bland det snällaste jag träffat i hästväg. Går med på allt och fann sig i nya stallets och mina rutiner på en gång. Stallägaren som även även har ridskola på gården ville köpa honom när han hade stått i stallet i tre dagar för att han är så trevlig. Han är väldigt arbetsvillig och står snällt ut med mig nu när vi lär känna varandra.
 
Intressant, har en vallack efter Legato som är bland det snällaste jag träffat i hästväg. Går med på allt och fann sig i nya stallets och mina rutiner på en gång. Stallägaren som även även har ridskola på gården ville köpa honom när han hade stått i stallet i tre dagar för att han är så trevlig. Han är väldigt arbetsvillig och står snällt ut med mig nu när vi lär känna varandra.
Ah ok, känner till två till E: Legato och båda dom verkar snälla :) Men som sagt, min har fått gå lite vind för våg ett par år så det har nog satt lite idéer i huvudet på henne
 
Vi ska inseminera Zallie ikväll igen med Orlando, 3:e gången gillt säger man väl.. :( Annars blir det hingstbyte, troligtvis Nintender.
Jag tror att dom inseminerat Extasia med Ninyon idag, lite sen tpå säsongen och med fryst så hoppas verkligen det går vägen.. Vill nog inte använda andra dosen senare i år så tar hon sig inte med en gång får det bli färsk semin på sista försök.
 
Suck.
Istället för att åka och dräktighetskolla stoet på dygn 17 fick jag köra sto och föl till Helsingborgs djursjukhus. Så är hon dräktig är väl risken stor att släpper fostret när hon är där under de känsliga dagarna och är hon inte dräktig missar vi brunsten. Typiskt. (Givetvis är det viktigaste att fölet blir friskt.)
 
Suck.
Istället för att åka och dräktighetskolla stoet på dygn 17 fick jag köra sto och föl till Helsingborgs djursjukhus. Så är hon dräktig är väl risken stor att släpper fostret när hon är där under de känsliga dagarna och är hon inte dräktig missar vi brunsten. Typiskt. (Givetvis är det viktigaste att fölet blir friskt.)
Fy fasen vad tradigt..:(
 
Min dam har tydligen inte börjat visa någon brunst än. Hon sprutades i onsdags em, så tycker att hon åtminstone borde börja komma igång. UL imorgon och hoppas verkligen att den fula gulkroppen har försvunnit. Annars blev nog detta endast bara en dyr chansing.
 
Buuu. Min ponny vill inte komma i brunst. Suck.
Att hon inte svarat på sprutan är inget ovanligt i år, tråkigt men väldigt många verkar ha knepiga brunster denna säsongen. Min har inte svarat på Pg nån av gångerna och går cirka 30 dygn mellan ovulationerna, mot 21 dygn prick förra året.
Händer det ingenting, dvs ingen äggtillväxt, eller går det bara segare än önskat?
 
@Fritidsryttare Barb är omöjlig att se brunst på så egentligen vet jag inte ens om hon har normala brunster ens i vanliga fall. Som jag förstod det så hade det börjat hända lite med äggen och den fula gulkroppen skulle vara borta. Så förhoppningsvis är hon på väg in i ny brunst. De skulle reta henne lite med hingst i veckan för att se om det triggar igång.
 
Jag har ju helt glömt bort att uppdatera här! Thea var fortfarande dräktig på 30-dagarskollen och allt såg fint ut! Hon är fullkomligt ointresserad av allt utom mat. Hon är förvisso ett kallblod, men hon brukar alltid vara intresserad av stiliga valacker men icke... Så det känns fortsatt hoppfullt :)
 
Har pendlat mitt sto 3 gr nu. Har trott på hingst och pendeln visade hingst alla tre gångerna. Någon mer som pendlat? :D 50% chans till att ha rätt.:angel::p
 
Har pendlat mitt sto 3 gr nu. Har trott på hingst och pendeln visade hingst alla tre gångerna. Någon mer som pendlat? :D 50% chans till att ha rätt.:angel::p

Det är dina egna tankar som bestämmer hur pendeln ska röra sig. Den övningen används i den mentala träningen för att visa hur tankarna påverkar vår kropp. Enkelt förklarat går det signaler från hjärnan ut till muskelfibrer i dina fingertoppar som i sin tur får pendeln att röra sig. Du behöver alltså inte ha pendeln över en häst utan kan ha den över en smörgås eller ingenting alls och den kommer röra sig efter vad du vill att den ska röra sig.
 

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
612
Senast: Ketrawzc
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 143
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 921
Senast: Freazer
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
301
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp