Betäckningar 2017

Jag blev nyfiken på detta med att pendla :angel:
Provade på ett av mina ston och fick den inte i rörelse alls:o
Kanske gjorde jag något fel:confused:
Provade flera gånger men lyckades inte, man kunde även försöka på sidan om hästen men det funkade inte heller... Hade gärna fått fram ett resultat för att sedan kunna jämföra:)
 
Jag blev nyfiken på detta med att pendla :angel:
Provade på ett av mina ston och fick den inte i rörelse alls:o
Kanske gjorde jag något fel:confused:
Provade flera gånger men lyckades inte, man kunde även försöka på sidan om hästen men det funkade inte heller... Hade gärna fått fram ett resultat för att sedan kunna jämföra:)

Eller så är dom inte dräktiga (enligt den allsmäktiga pendeln)
 
Tomt på tysken idag på 14 dygn. Ska kollas en sista gång för säkerhets skull på tisdag men jag ger mig för i år. Den lilla bruna ska förhoppningsvis vara dräktig på 90 dygn 10/8.
 
Det är dina egna tankar som bestämmer hur pendeln ska röra sig. Den övningen används i den mentala träningen för att visa hur tankarna påverkar vår kropp. Enkelt förklarat går det signaler från hjärnan ut till muskelfibrer i dina fingertoppar som i sin tur får pendeln att röra sig. Du behöver alltså inte ha pendeln över en häst utan kan ha den över en smörgås eller ingenting alls och den kommer röra sig efter vad du vill att den ska röra sig.

Haha ja kanske är det så, vill dock ha ett stoföl och pendlat rätt på 12/13 hästar förut. :p
Tycker det är en kul grej att göra under den långan väntan :)
 
Jodå dräktig var hon fölet kom 15/5 ;) jag pendlade typ när det var 3 veckor kvar innan BF:angel: Det kanske inte funkar så sent:confused:
 
Fame var fortfarande dräktig idag på 29 dygn! :up::love:
20228448_10155021089217672_3323850786541281270_n.jpg
 
Men usch så trist :down: Blir hon ridhäst i vinter då med? Kommer inte riktigt ihåg, betäcktes hon förra året?
Vi får se hur jag gör med henne, eventuellt åker hon till en kompis och blir ridhäst, annars får hon bli ridhäst åt mig längre fram. Tills vidare går hon och skrotar. Hon ska iaf inte säljas vidare då hon har rätt brokig historik, jag köpte henne för att ge henne ett sista hem. :)
Hon betäcktes 3 gånger förra säsongen, med 3 olika hingstar utan att ta sig. Och i år 2 gånger med en mycket fertil hingst, tror vi har 100% dräktigt med honom i övrigt, ofta på första brunst. Vi har gjort vad vi har kunnat, men jag visste ju att det var en chansning redan när jag gav mig in i det p.g.a äggstocken som saknades.
 
Vi får se hur jag gör med henne, eventuellt åker hon till en kompis och blir ridhäst, annars får hon bli ridhäst åt mig längre fram. Tills vidare går hon och skrotar. Hon ska iaf inte säljas vidare då hon har rätt brokig historik, jag köpte henne för att ge henne ett sista hem. :)
Hon betäcktes 3 gånger förra säsongen, med 3 olika hingstar utan att ta sig. Och i år 2 gånger med en mycket fertil hingst, tror vi har 100% dräktigt med honom i övrigt, ofta på första brunst. Vi har gjort vad vi har kunnat, men jag visste ju att det var en chansning redan när jag gav mig in i det p.g.a äggstocken som saknades.

Skönt att kunna ha det valet med henne ändå :) Utifrån det man såg på film är hon ju en finfin ridhäst.
 
Min lilla ponny har äntligen börjat närma sig brunst enligt ul. Blir bara den här brunsten vi försöker på, annars knns det som om det blir alldeles för sent. Så himla tråkigt att hon inte svarade på pg-sprutan och bara drar ut på tiden. Men men hoppet om en lite skimmelmara lever :D.
 
Min lilla ponny har äntligen börjat närma sig brunst enligt ul. Blir bara den här brunsten vi försöker på, annars knns det som om det blir alldeles för sent. Så himla tråkigt att hon inte svarade på pg-sprutan och bara drar ut på tiden. Men men hoppet om en lite skimmelmara lever :D.

Hur kan man frivilligt vilja ha en skimmel? :p
Eller du kanske gillar att skrubba med MagicBrush i timmar, för att hästen ska se någorlunda vit ut? ;)
 
@Dressyrtjejen_97 Jag har ju redan en skimmel och jag tycker de är jättefina! Tycker inte är så meckigt faktiskt, torkar bara av eventuellt fläckar med blöt svamp och så tvättar jag svansen en dag i veckan :).

Haha, men din Barba-mamma är ju typ självtvättande eller något! :p
Jag menar andra skimlar (nej, jag syftar absolut inte på dig, H.H...:angel:) tackar ju för bad med att rulla sig i hagen, och ser i princip året runt ut som brunskäckar...:p
 
Cysta på äggstock. Vad har ni för erfarenhet ? Vad jag förstod på veterinären så skulle den försvinna av sig själv. Dock tog de ofta tid. Blir inget i år med denna.
 
Mitt sto kollat på 30 dygn idag och lite som väntat så hade hon resorberar. Lämnade kvar henne för ett sista försök för i år. Igångsprutad denna gång, så får vi se. Blev ett väldigt dyrt sommarbete i år annars :).
 

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
612
Senast: Ketrawzc
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 143
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 921
Senast: Freazer
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
301
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp