Betala sak som gått sönder i affären?

Näe, jag tyckte nog att hon kunde betett sig annorlunda, men hon såg kanske sin chans att sälja. Det är en liten butik och jag tror den inte har funnits så länge.

Desto större anledning att vara rädd om kunderna...

Nope, den kunde ju ha funnits där innan, men iom att locket trillade av och ner i golvet så kändes det troligast att jag orsakat det.

Eller kunden innan dig, eller under transporten.
 
Du kunde fått den till inköpspris. Butiken har säkert lagt på mer än 20%

Ja, jag undrar vad den kostade butiken i inköpspris. Men hon ville ju tjäna pengar, givetvis och såg sin chans. Tyvärr kommer jag inte återkomma som kund till hennes affär igen.
 
Men fy vilken jobbig situation! Jag menar, jag har knappast 1000kr till övers ifall jag råkar tappa ett lock till en prynadssak i golvet. :nailbiting::confused::eek: *kommer i framtiden hålla alla väskor, jackor osv tätt intill kroppen och gå minst 30 cm från hyllor i framtiden när jag besöker butiker*:cautious:
 
Men fy vilken jobbig situation! Jag menar, jag har knappast 1000kr till övers ifall jag råkar tappa ett lock till en prynadssak i golvet. :nailbiting::confused::eek: *kommer i framtiden hålla alla väskor, jackor osv tätt intill kroppen och gå minst 30 cm från hyllor i framtiden när jag besöker butiker*:cautious:

Glöm inte också, att du inte få ta i grejer, såsom jag gjorde ;)
 
Men varför pillar man på saker man ändå inte har för avsikt att köpa? Om man är helt inne på att man inte ska köpa någonting varför öppnar man och pillar?
 
Men varför pillar man på saker man ändå inte har för avsikt att köpa? Om man är helt inne på att man inte ska köpa någonting varför öppnar man och pillar?

Jag ville veta vad den kostade.
Men jag känner alltid på saker jag funderar att köpa på, för att känna på ex kvalitén eller leta upp prislapp. Jag har nog nästan aldrig att bara genom att se, utan att veta vad saken/plagget kostar, bara köpt det.
 
Har sett de där annanaserna och tänkt "vem skjutton har råd att lägga så mycket på en sån där pryl?" :p
Om du inte vill ha den kan du ju sälja den för likvärdigt pris
 
Jag tog nyligen betalt av en kund vars barn tappade en sak. Barnet ville ha en porslinsfigur, varpå pappan tyckte det var en bra idé att barnet fick bära figuren själv och leka med den i butiken. Barnet i detta fall var inte över två år. Givetvis tappade barnet porslinsfiguren så att huvudet flög av och det kunde man enligt mig räknat ut med bakänden om man velat. Pappan hämtade en ny och ställde upp båda på disken, han fick betala ett fullt pris och ett symboliskt pris som var i närheten av inköpspriset för figuren utan huvud.
 
De flesta butiker brukar väl ha en sk. "drulleförsäkring" som täcker sådant?

Men en självrisk på en sån försäkring är ju jättedyr? Man betalar ju inte tusentals kronor i självrisk för att få tillbaka 350 kr som en sån där ananas kostat in?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp