Bukefalos 28 år!

Bichon frisé

G

guess_jeans

Är det någon här som har en Bichon frise?? Jag såg en bild på en sådan och blev helt kär!

Hur mycket kostar dom ungefär? Om du har en bichon frise får du gärna lägga in en bild och skriva lite om den, skötsel osv.

Tack på förhand
 
Sv: Bichon frisé

aa det verkar så :love:

Vet du vad dom kostade? (största problemet) :(
 
Sv: Bichon frisé

Den stora kostade nog ca 5 000 eller 6 000. den lille låg nog på 7 000 (köpt i norge)... men detta var längesen! den gamla fyller nog 11 i år, den lille är väl 8 eller 9 tror jag.

nu ligger de på 10 000 tror jag. runt där iaf.
 
Sv: Bichon frisé

okej! tack för svaret..får se hur det blir...hehe
 
Sv: Bichon frisé

någon mer som kan berätta mer om själva hundarna å det? :p
 
Sv: Bichon frisé

okej! hehe..

joo...hur stora dom är ungefär (lite svårt att avgöra på bild), hur stora dom är när dom är valpar, temprament,humör, skötsel m.m.

hur mkt motion behöver dom ungefär? och tror du dom går att ha med i stallet? (om man bortser från att dom kanske skitar ner sig)
 
Sv: Bichon frisé

de väger ungefär 6 kg (vissa mer andra mindre) mkh vet jag inte. de växer ju när de är valpar, men när man får dem är de som små kaniner ungefär. det rä jätteolika i temperamentet. mormors stora är snäll och godmodig, den lille kan vara riktigt elak (ja, han har huggit flera), men han ha rnågot fel i huvudet tror jag. Det krävs ju en del pälsvård och man måste klippa dem för de fäller inte. behöver motion som andra hundar, detta är inga soffliggare :p visst kan du ha den i stallet :idea:
 
Sv: Bichon frisé

Har vuxit upp med en bichon tik som gick bort i somras, 14år gammal.
Pälsvården är tråkig o kräver mycket tid förutom det kan jag inte göra annat än rekommendera rasen.
Alma var den absolut klokaste hunden vi någonsin haft :love:
 
Sv: Bichon frisé

Okej! Du har inga bilder? hehe..

Tråkigt att den har gått bort fresten.. :(
 
Sv: Bichon frisé

Ja, det var så himla sorgligt men det var väl dags om man säger så och hon var frisk o kry in i et sista.
jag ahr någon bild på henne här när hon e inne på sitt sista år så hon ser väl inte riktiogt ut som en bichon i pälsen och tjockleken :angel:
Mm, denna tjejen har varit min bästa vän genom livet.. jag får riktigt tryck i hjärtat av att se bilderna :(


http://img.photobucket.com/albums/v717/Beccasinen/djurentrdgrd.jpg


http://img.photobucket.com/albums/v717/Beccasinen/lskadeAlmasistapsken.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v717/Beccasinen/Almagstol.jpg
 
Sv: Bichon frisé

neeeeeej..Gud vad SÖT! Fattar att du gillade henne :( ..
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 164
Senast: hundtant
·
Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
282
Senast: Lillefrun
·
Foder & Strö Hej! Jag är lite nyfiken på / intresserad av grovfoderanalyser. Skulle ni vilja dela med er av era och skriva var i landet, när de...
Svar
1
· Visningar
522
Senast: sweep
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
1 021
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp