Bukefalos 28 år!

Bilder och filmer 2014

Menar ni seriöst att Anne o Janne dömde efter namnen på breeders?

Hästarna rangeras (efter bästa förmåga vid större startfält såklart) så fick den inte 0,1 poäng högre så betyder det just att de ville ha hästen under den som faktiskt hade 0,1 mer :)

Nä jag menar inte att dom dömer efter namn. Men att domare är subjektiva är ju knappast en nyhet. Att namnkunniga ryttare får bättre poäng är ingen nyhet och det handlar inte alltid om att det är bättre..så länge har jag varit med att jag sett otaliga exempel på det . Du är fortfarande ung och lite naiv connemaran ;)
 
Och inte jättebäst på att urskilja vad som syns o saknas :p

Jag har dock bara upplevt att domaren är besvärad åt andra hållet, att sätta poäng som namnkunniga ryttare inte kommer bli nöjda med.
 
Ja just det och därför tenderar det oftast till att bli lite högre än vad det borde bli.
 
Fast i fallen just jag varit med så har ryttarna blivit missnöjda och jag har upplevt att domaren satt vad som borde sättas med just motivationen att nej, det var faktiskt inte bättre. Vissa är dock mer transparenta att skriva åsåklart :)
 
Jag kan inte fortsätta denna diskussionen utan att hänga ut en massa folk så jag avslutar med att säga att vi helt enkelt är oense.
 
Fösta riktiga terrängträningen för Bruce, vi var på inumhusterräng i vintras och hoppade litegrann på egen hand för två år sedan men annars har det mest varit dressyr...

 
Fösta riktiga terrängträningen för Bruce, vi var på inumhusterräng i vintras och hoppade litegrann på egen hand för två år sedan men annars har det mest varit dressyr...

Men den ser ju ut att kunna bli rätt trevlig med lite mer rutin, lite lägre mer avslappnad hals och lite mindre studsande? ;) Mot slutet ser den fin ut tycker jag:up:
 
Modigt Gabby! Är bland det värsta som finns tycker jag, när de sparkar efter hinder...var ju så min gjorde också och därav anledningen till att jag inte tränar i grupp längre.
 

Min lilla PRE tjej på gårdagens träningar i Hajjerna där vi gjorde en heldag med 2pass. Så himla nöjd med henne, varken hon eller jag har varit på en terrängbana mer än 5gånger och hon gör allt så himla enkelt. Som ni ser ställer hon frågor ibland och jag finns inte alltid där och svarar henne men så länge jag gör det hoppar hon precis allt. Ska bli så kul att debutera nästa år!
 
Jag var hos Viktoria i går och hoppade lite med min 4 åring

1555421_10152759366136797_1716303469729329675_n.jpg



En liten film oxå

 
Jag var hos Viktoria i går och hoppade lite med min 4 åring

Jaha, då var det dig jag mötte när jag var på väg därifrån.

Din filmare var något bättre än min för jag hamnade långt bort i periferin bakom folk och fä men några hinder syns i iallafall på filmen. Det är alltså det bruna fordonet med små orangea duttar på i bakgrunden som ni ska titta på. :p

 
Ser verkligen jättefin ut fio!!

Och jag har då gjort comeback på FT banan efter 2 års ofrivilligt uppehåll! Var sån känsla att susa runt terrängen på en häst som VERKLIGEN älskar detta även om hon är grön fortfarande, gjort 3 starter innan. Dressyren tänker jag glömma men nolla i hoppningen o felfri på hinder i terrängen, DET ska jag leva på länge!!!:banana::bump::banana:

Terrängfilm:
 
Jag var hos Viktoria i går och hoppade lite med min 4 åring

1555421_10152759366136797_1716303469729329675_n.jpg



En liten film oxå

Ursäkta en fråga från en Newbie :o Det brukar ofta kommenteras att man bör korta stiglädren i terrängen, men det ser ut som du har rätt långa läder och är dessutom rutinerad, har du lust att förklara :)
 
@prallan Ja, jag hade vanliga ridläder dvs varken hopp och definitivt inte terrängläder av den enkla anledningen att jag hade glömt att korta och det är inget man gör på ryggen på den hästen;)

Och jag orkade inte hoppa av och ändra för det är inte helt enkelt att hoppa upp igen utan pall.
 
Ser jättebra ut connemara! Dags att komma till start nästa år, kan rekommendera Uddens bana som är snäll o trevlig.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska sätta ihop en massa bilder till en film samt ha med en känd låt. Hur gör jag då? Finns det ngt program eller hur gör folk? Helt...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: sicx
·
IT & mobiler Min sambo filmade mig när jag hoppade med mobilen. Det var förmodligen min telefon Huawei eller på hans SonyErikson. Filmen går i...
Svar
3
· Visningar
445
Senast: sjoberga
·
Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 751
Senast: co-SMAD4
·
Gnägg Jag hittade en hel bunt roliga bilder med hästar som jag kände inte skulle passa läggas upp i den allmänna tråden utan i en egen tråd...
2
Svar
21
· Visningar
782

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp