Bilder och filmer 2014

Sv: Bilder och filmer 2014

Skojar du med mig nu? Cinna är född 15 maj 1992. Hennes dotter Peia är född 15 maj 2005. Sen är dessutom min dotter född 15 maj 2011.
 
Sv: Bilder och filmer 2014

Åker Athena så får nog Bruce följa med på någon terrängträning i alla fall, så får jag se hur det känns!

Nej, är inte kvar hos CA alls nu. Jag bor hemma på gården och de som inte rids (Marlin, Molinna och fölet) är också här, Bruce och Athena har jag i ett stall en bit bort med ridhus och lite bättre träningsmöjligheter!

Och japp, det är Hanna! :)
 
Sv: Bilder och filmer 2014

PK fiiin. :) När skulle du fixa tänderna?

4 mars! Har bytt betsling nu också men vet varken om det gör till eller från eftersom han på hoppträningen rev varenda hinder som gick att riva, o på tävlingen hoppade han felfritt..
 
Sv: Bilder och filmer 2014

Syftade ju på att jag är rädd att han föredrar clipsen framför vanligt bett o nosgrimma nu när jag varit lat och inte flyttat tillbaka bettet från micklem efter lite test :p
 
Sv: Bilder och filmer 2014

En till bild!

wpid-wp-1392616094120.jpeg
 
Sv: Bilder och filmer 2014

Fattar fortfarande inte? Det är väl bara att använda micklemet fast utan clips?

Fin bild! Hur stor är han?
 
Sv: Bilder och filmer 2014

Problemet kanske (hoppas inte!) är att hästen slutat funka lika bra på bara vanligt bett o nosgrimma och vill ha de där jäkla clipsen. Köpte ju micklemtränaset för att matte skulle lära sig tömköra och skona munnen lite men ville testa det ordentligt vid ridning först så jag visste att han gillade det. Vilket han gjorde. Nu letar jag nytt bett (tror på tanken att variera men har aldrig haft två bett som funkat innan) och är snart rädd att problemet är att det just är avsaknaden av clips som gör att inget känns bra :p

Annars för jag väl köpa ett micklem till, jag orkar inte ta av tyglar o sätta på tyglar hela tiden när jag vill tömma :o

Tack :) Han är 155 cm ganska exakt mät som typ 6-7 åring så är nog inte större :) Mamma tyckte han såg jättestor ut, hon har inte sett honom alls (IRL/bild/film) sedan i somras och han har ju faktiskt vuxit i en storlek större täcken så han är kanske inte lika kantig som innan.
 
Sv: Bilder och filmer 2014

Man kan nog sätta en rem i bettet över ryggen och få samma lyftande effekt. Eller så sätter du snabbhakar på tömmarna och tyglarna så det är enklare att byta :p.
 
Sv: Bilder och filmer 2014

Remmen kommer på tok för långt ner, även om man gör en variant genom aachenfästet. Jag har testat mycket när Tiger var liten :-D delta till en pullback tycker jag är smidigast, så är han betslad framför vagn.

Det är mer en "principsak" att jag vill kunna rida åtminstone så bra att jag kan ha vanligt bett o vanligt träns o inte gå "fusk"vägen via kombination med tryck på nosen.

Hakar ger konstig känsla ju :-D på tömmarna går det an, där har jag ju ingen känsla alls än :mad:

Det vi egentligen behöver just nu är en Anneträning. Hon borde vara i Skåne regelbundet tycker jag.
 
Sv: Bilder och filmer 2014

Å vad kul att se allas fina hästar :) Här kommer en liten film på mitt lilla bruna fullblod när vi trimmar lite för att överleva dressyrprovet med hedern i behåll :)

https://vimeo.com/88561865

*drömmer om säsongens första terrängträning som ännu är några veckor bort *
 
Sv: Bilder och filmer 2014

Jag det är den! Vad kul att du tycker att han är fin :)

Hans stam har nog ingen hört talas om men han är efter Kurort-Raufbold**
Importerades från Ukraina för två år sedan så hela hans stam är skriven på ryska i passet men jag har fått den översatt, haha!

Hittade en bild där vi hoppar lite på revinge :)
DSC09035edited_zpsa18e1ec2.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Bilder och filmer 2014

Hehehe, den där token känner jag igen. Vi kan väl få se en hoppfilm istället? Eller varför inte "katt på hett plåttak går i skrittmaskinen" :angel:

*går och poppar popcorn*

:D
 
Sv: Bilder och filmer 2014

Haha det gör du va? :) I förrgår kunde vi bevittna "katt på hett plåttak leker skalbagge på rygg i skrittmaskinen" (dock inte fångat på film) så nu blir det inget med sådant. (Nej det är inte smart att gå åt motsatt håll mot vad skritten går, dessa djur...)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska sätta ihop en massa bilder till en film samt ha med en känd låt. Hur gör jag då? Finns det ngt program eller hur gör folk? Helt...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: sicx
·
IT & mobiler Min sambo filmade mig när jag hoppade med mobilen. Det var förmodligen min telefon Huawei eller på hans SonyErikson. Filmen går i...
Svar
3
· Visningar
442
Senast: sjoberga
·
Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 740
Senast: co-SMAD4
·
Gnägg Jag hittade en hel bunt roliga bilder med hästar som jag kände inte skulle passa läggas upp i den allmänna tråden utan i en egen tråd...
Svar
17
· Visningar
484
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp