Bukefalos 28 år!

Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

Schabraket är väldigt snyggt. Är det också något du gjort själv?
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

klart jag har sytt det oxå :) hittade inget färdigt schabrak som föll mig i smaken :D
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

:o:) man tackar

vill se uppdatering med bilder isåfall, väntar spännt
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

jag har mkt mer bilder, men ville inte kapa tränstråden :D
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

vill se uppdatering med bilder isåfall, väntar spännt


Nu tror jag du missförstod mig :angel: Jag kommer nog inte att sy en egen sadel på mycket, mycket länge :rofl: :rofl:

Jag menade att du fick en sån här :bow: av mig också.
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

haha ok, skulle vara kul om någon mer gick lös med ideér :D
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

Mycker snygga träns,synd bara att de aldrig finns i cob storlek:cry:
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

Det är jättesnyggt. Jag har faktiskt sett ett som var väldigt likt ditt, det var därför jag var osäker på om du sytt det.
Jag tvivlar på att jag skulle få till ett så snyggt schabrak och dessutom med bra passform. Antikschabraken är ju så dyra att köpa tyvärr, men snygga är de. (Jag nöjer mig med att sy träns, pannband, nosgrimmor och sånt.)
Din sadel är ju helt fantastisk.
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

Här kommer bilder på mitt träns, som visserligen varken är portugisiskt eller spanskt, men jag tycker att det är snyggt ändå.
Det är ett GAMMALT körträns som blivit upprustat (=allt läder är nytt) och lite ändrat. (Nosgrimman har kommit till, pannkläppen är borta.)
trns1.jpg


trns2.jpg
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

Jättesnyggt! Jag har faktiskt kikat lite efter gamla körträns eftersom de brukar vara i bredare läder och med lite finare spännen, men de jag funnit hittills har varit lite för dyra för min smak. Dessutom har de sällan spännen i mässing, men jag letar vidare.
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

Det finns säkert gamla spännen att få tag på, om man letar. Tex har jag ju ett spänne på nosgrimman, som passar till övriga spännen, trots att det inte hörde dit från början. Det spännet hade min sadelmakare, och det är begagnat.
Jag kommer att sätta min sadelmakare på att göra tyglar som passar till också, någon gång. Jerry är dock lite för förtjust i att plocka in tyglarna i munnen, så än så länge får han använda ett par gamla lagade tyglar.
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

Jaj håller på att försöka få ihop en samling med spännen. Köper gamla tyglar och liknande med de spännen jag vill ha. Ska sy upp ett träns när jag får tid, men då blir det inget "extra". Så duktig är jag inte. Det blir nog bara släta remmar.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, jag har länge velat införskaffa mig ett ps träns. Mestadels för att jag tycker ps tränsen är grymt snygga, men också för att jag...
Svar
4
· Visningar
1 193
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 342
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 358
Senast: machafuko
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har egentligen i åratal längtat efter läget "bara vara", men hur kommer man dit? Allt är så inriktat på att "göra saker" och man är...
Svar
17
· Visningar
1 403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp