Bukefalos 28 år!

Bildtråd 2010

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd 2010

Det är island/fjording, med det värsta från båda sidor :p

Egonson: Alltid lika fin! Jag är väldigt förtjust i honom :love:

Men det bästa av båda sidor vad gäller utseendet?! Han är ju så söt!! Jag älskar troll-ponny-hästar :D


Han hälsar och tackar :)
 
Sv: Bildtråd 2010

Nej, brukar vara lite anonym på nätet, men tittar gärnna på andras fina hästar. :p
 
Sv: Bildtråd 2010

*kl*

Vilka fina hästar! Härligt med vinterbilder. Jag har inga nyare bilder än de från årsskiftet;

upi1.jpg
 
Sv: Bildtråd 2010

Som jag skrev i en annan tråd så verkar det inte bättre än att mitt hästintresse kommer dö ut helt och hållet. Har inte ridit regelbundet på över 1 år, och inte ridit alls sedan i höstas. Men nu har jag slagit på skorna på min gamla gubbe, så vi ska börja med igångsättningen. Har inga nya bilder på honom, men får rapporter från unghästens fodervärd. Min lilla plutt har blivit 3 år och är snart inriden :eek::love:

22758_103816739644809_100000494492477_97509_2648929_n.jpg

22758_103816742978142_100000494492477_97510_1880360_n.jpg

22758_103816806311469_100000494492477_97527_6746006_n.jpg
 
Sv: Bildtråd 2010

Jag skickar in en bil på mitt numera 2 års sto som är så kolugn :p
P1010612.jpg
[/IMG]
 
Sv: Bildtråd 2010

Nu har jag ridit för första gången på flera månader! Det blev lite små bocksprångsförsök innan vi kom iväg, gamlingen var lite pigg och uppskattade kanske inte att ha sadeln på ryggen (har för tillfället ingen westernsadel, och han gillar inte de små engelska sadlarna)... Men när han sedan slappnade av så verkade han ganska förnöjd och tyckte nog det var skönt att komma ut en sväng.

Varning för dräktig mammut! :o
20655_255644616774_758101774_3386660_7380005_n.jpg

20655_255643856774_758101774_3386658_2064022_n.jpg
 
Sv: Bildtråd 2010

Han är ju ändå för söt ! :laugh:
Och det var hemskt vad stor din unghäst har blivit! Och Duktig! :love::banana:



KL*
30280311.jpg

30280310.jpg

30280312.jpg

30280313.jpg
 
Sv: Bildtråd 2010

Här kommer lite bilder på min lilla tjej Enya, nybliven 3-åring korsning paint/arab. Har ägt henne sen augusti förra året så vi håller fortfarande på att lära känna varandra:laugh: Har börjat på inridningen lite smått och har suttit på henne 2ggr nu!



 
Sv: Bildtråd 2010

Åh lilla nöten:laugh:!! Vad roligt det ska bli när ni kommer igång med ridningen! Tränar du markarbete nu eller? Jag tänkte lite på kommunikationen.

Det var ju en tjej från kursen som tränade med sin unghäst över pressening o bommar, genom nån grind o över bro.. sånt kan man ju börja lite med från marken:laugh:
 
Sv: Bildtråd 2010

Jaa, jag har börjat längta efter inridningen! Ska bli så kul! :D
Jobbar henne ganska mycket från marken, eftersom hon är så pass orädd och bestämd så har hon ju varit en spännande utmaning. ;)
Vi har dock inte kommit så långt men jag tycker det är viktigt att grunden sitter ordentligt innan vi går för fort framåt. :)



Bismark Vilken goding!! :love: Vi vill ju se bilder sen från inridningen. ;)
 
Sv: Bildtråd 2010

Absolut! Du tänker helt rätt. Var tänkt att jag skulle träna lite kommunikation idag med Bitter. Men jag tog en lååång promenad med vovven istället, Bitter har tagit mycket va hans tid de senaste dagarna;)

Har du inga bilder då du tränar honom? Eller någon som kan fota er:)
 
Sv: Bildtråd 2010

Nej men gud vilken gullsnuppa alltså:love: Jag blev kär i din häst. Vilken charm, det var det första jag tänkte på! Att du inte har visat dessa förut. Hahah gud vad söt hon var på andra filmen när hon sprang fram o tillbaka, vilken busunge!:love:

Hon såg så himla glad ut härlig ut, lätt för galopp och tyckte tydligen om att hoppa, vad som syntes på filmen.

Tycker du kommunicerade jätte bra med henne, vilken bra position du ställde dig i o.s.v, om det nu var du :laugh:

Hua jag såg bara posetivt med det där!
 
Sv: Bildtråd 2010

+Tibra

Tack:laugh:

Det kommer bilder från inridningen.. Så fort jag hittar en fotograf:p

I helgen fick hon följa med ut som handhäst för första gången, märks tydligt att hon är van att röra på sig för vi red 40 min ungefär och hon var knappt flåsig trots en rejäl uppförsbacke med snö att pulsa i!


Tibra - hon har växt på sig ganska bra på det halvåret jag har haft henne, hon var en liten räka när jag fick hem henne. ´Smutsig och full med mask dessutom:crazy:

Här har hon bott hos mig ungefär en månad, ursäkta ett riktigt fult kort:o Men man ser ju iaf lite skillnad! Kortet är taget i slutet av september..
 
Sv: Bildtråd 2010

Jisses, jag hon har verkligen blivit finare! Usch mask..:( Det är inte roligt, inte undra på att hon var lite magrare heller. Nej vad roligt det ska bli att se bilder från inridningen!! Massa bilder vill vi se!
 
Sv: Bildtråd 2010

Åh:love:
Snart kommer jag till Dalarna o snor en häst av dig, den där mörka såg ju riktigt smaskens ut:love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 115
Senast: Karro-Lina
·
Bukefalos Såhär gör bukefalos jätteofta för mig. Många gånger måste jag också uppdatera sidan innan jag kan lägga in bilder eller posta, men det...
Svar
8
· Visningar
433
Senast: Alexandra_W
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
4
· Visningar
848
Senast: jemeni
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
976
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Dagens naturupplevelse
  • Kyltäcke/ kylfilt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp