Bukefalos 28 år!

Bildtråd 2010

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd 2010

Vilket jobb du har gjort! :bow:
Hon är verkligen kanonfin! :love: Hur stor är hon och hur stor förväntas hon bli?

maja_70 Den där mörka var riktigt fin! :love:
vad är det för hästar du har?





KL*
Från igår
30297835.jpg
 
Sv: Bildtråd 2010

Åh lilla gumman, vad fin hon är:love:

Tänkte ta kort på Bitter idag men batteriet var slut o laddarn finner jag inte.
 
Sv: Bildtråd 2010

Oj tack:o:laugh:

Det är egentligen inte så mycket jobb, mest sunt förnuft.
Hon går på 8ha stor ordentligt kuperad hage, avmaskades 2ggr, får fri tillgång på hö + rätt kraftfoder och det är faktiskt det som har gjort allt:)

Sen gjorde det väl sitt till med en ordentlig tvätt när hon kom hem. Wow liksom hästen var inte smutsbrun och grå utan faktiskt vit och grå:angel:


Hon var 145cm fram och 147cm bak sist jag mätte för 2 mån sen, är nog dags för en ny mätning nu! Tror hon kommer att landa på 150cm ungefär:)
 
Sv: Bildtråd 2010

tack! :love:
Det är väl typiskt att sådant händer? Och så letar man som en tok och sen helt plötsligt dyker det upp när man inte behöver det. ;)
Vi väntar på fler bilder iaf! :D


Bismark Jo, det är visserligen sant. :)
Oj, hon ser mycket större ut än så! Hon ser ganska grov ut med men det kanske är bara för att man jämför henne med andra bilden. ;)
 
Sv: Bildtråd 2010

Jo hon ser biffig ut, hon har i stort sett bara växt på bredden. Hon var 142cm när jag fick hem henne så det har inte hänt så mkt på höjden. Känns inte ett dugg vinglig att sitta på heller!

Hon har ju rejäla ben och har breddat sig bra över bogarna, kanske är det som gör att hon ser större ut?

Din tjej var också jättesöt! Jag gillar den fina mörka bruna:love:
 
Sv: Bildtråd 2010

Lite har hon ju växt ändå. ;)
Men hon blir i lagom storlek till dig iaf? :)
Jisses, det är svårt att hitta bra täcken när dom breddar sig fram.. Fast det får bli ett senare problem. ;)


Tack! :D Jag har dock bara en häst.. en skäck. Menade du maja_70? :idea:
 
Sv: Bildtråd 2010

Haha ja jag har mina anginar var den ligger. Tyvärr kan jag inte få tag på den nu :devil:

Red Bitter idag, tänkte bara rida ut en sväng, lät honom springa i ett litet snabbare tempo på vägen hem på en raksträcka. Tji fick jag, Bitter tycker det var skitkul så han vill gärna ha högt tempo hela vägen hem. Vi klättrade lite i en backe också, det tycker Bitter är skitjobbigt, uscha varför ska vi göra det här matte? Så när vi väl avslutade det var det full fart hem, han vill inte vara ute nå mera:p

Sedan kände han väl på sig att matte inte var så glad idag :( Tror killarna är brydd var tjejen tagit vägen.
 
Sv: Bildtråd 2010

sthu:
Du sitter en aning snett, något du är medveten om? :laugh:


Jättefina hästar!
 
Senast ändrad:
Sv: Bildtråd 2010

Näe jag uttryckte mig bara dumt! Det är din jag menar men jag tyckte den mörka bruna färgen din skäcka har är fin:D
 
Sv: Bildtråd 2010

Aha! Det är ju lite bra det iaf! :D

haha! Låter kul..! :D Det känns som evighetsen jag satt på hästryggen. ;)
Jag har visserligen kommit förbi det värsta stadiet så nu känns det ganska okej att hålla sig på marken.
Klättring är ju kanonbra ställen att träna galoppen på. :idea:


Bismark haha! jaha.. Då hänger jag med! :rofl:
Jag är en aning förvirra också så det är ingen fara. ;)
tack! :bow: Jaa, Jag tycker också om den mörka bruna! Ser nästan svart ut nu på vintern. Och hennes huvud är jag väldigt förtjust i, speciellt där nere mot mulen där hon får nästan lite mjölmule. :love:
 
Sv: Bildtråd 2010

Ja visst e hon fin,men ett sto uti hovnaglarna ;) . Men jag kanske måste göra mig av me iallafall ena (snyft),händer saker o ting i livet som man inte rår på. Men jag kämpar vidare för o försöka behålla båda ett tag till,tar månad för månad. Den svarte e en quarter efter crimson catalyst,och den bruna en spb efter skipper dolittle(paint)
 
Sv: Bildtråd 2010

Här kommer lite bilder från när jag och pollan tränade trail igår, vi tränade lite bro :D Ursäkta kvalitén, hade ingen annan kamera än mobilen...:( hon är ett varmblodssto f. 1995 ;)

30305067.jpg

30305062.jpg

30305068.jpg
 
Sv: Bildtråd 2010



Min Wolder 17;e Januari :)
(hoppas bilden funkar, har ingen aning om hur man sätter in bild!)
 
Sv: Bildtråd 2010

O vad roligt, en till som har varmblod i western, :laugh: Du har inga ridbilder eller så? Blev rätt så nyfiken!
 
Sv: Bildtråd 2010

Ja, jag vet. Höfterna hänger inte riktigt med.. Har lite ryggproblem som inte ger med sig.
Det blir ännu värre när vi rider i så pass mycket snö, då gungar hela hästen fram och tillbaka dessutom. Han måste ju ta i som tusan för att få upp benen, så det ser ut som om jag är ute med en kamel ibland :p Fast utan passgången.
Men jag har blivit bättre! I början när vi gjorde sidepass eller skänkelvikning hängde inte kroppen med alls, det låste sig i höfterna och axlarna trillade åt andra hållet så stackars häst kom helt i obalans. Nuförtiden sitter jag i varje fall nästan rakt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 115
Senast: Karro-Lina
·
Bukefalos Såhär gör bukefalos jätteofta för mig. Många gånger måste jag också uppdatera sidan innan jag kan lägga in bilder eller posta, men det...
Svar
8
· Visningar
433
Senast: Alexandra_W
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
4
· Visningar
848
Senast: jemeni
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
976
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp